Ik ben hier al mee naar het cb geweest en de arts zei dat die best slim was want hij zit me nu al te manipuleren met het woordje auw...als hem iets niet zint zegt die auw....ook laat die zich langzaam vallen en zegt dan ook auw....ik irriteer me er behoorlijk aan, vooral in het opzicht van wat moeten anderen wel niet denken. Ook in het openbaar als ik hem uit de winkel kar wil pakken en hij wil het niet roept die auw en begint te schreeuwen, ik vind het zo genant.... Ik vroeg me af of meerdere mensen dit hebben en hoe gaan jullie er mee om? Op momenten dat ik zie dat hij het express doet negeer ik het gewoon. (Mijn zoontje is nu bijna 19 maand trouwens)
Mijn zoontje, nu ruim 20 maanden, doet het ook wel eens, maar meer omdat hij het wel een grappig woordje vindt Hij roept het ook wanneer hij zich niet stoot ofzo. Ik reageer er niet altijd op. Soms maak ik een grapje, maar laat duidelijk niets van irritatie ofzo merken. Soms zeg ik wel eens iets als: "dat doet toch geen au?!". Ik snap de irritatie, maar ik denk het het een fase is. Niet al teveel op reageren en dan is het zo weer over
Bedankt voor de reactie....het zal vast idd wel een fase zijn. Denk dat die het van een ander kindje heeft gezien want hij zit nu heel erg in een na aap fase.
Ik heb wat moeite met het woord manipuleren. Het klinkt zo negatief, terwijl zo'n dreumes gewoon probeert te ontdekken hoe de wereld om zich heen werkt. Hij kent nog niet veel woorden, en met "auw" komt er een reactie/hulp. Logisch dat hij het meer is gaan gebruiken. Het is een fase! Als je hem nu eens andere woorden aanreikt om zich te uiten? "Auw!" "Wil je uit de kar? Kom maar, dan haal ik je uit de kar." "Auw!" "Wil je geen schone luier? Nee? Het moet even gebeuren. Ik ga je nu een schone luier geven zonder poep." Etc. Etc. Zodra hij wat meer gaat praten, is die "Auw" fase wel voorbij. Verder zou ik mij niets aantrekken van wat de omgeving vindt van zijn "auw"-geroep. Zij kennen jouw kind niet.
Jah zo zei ze het tegen me .....idd een dreumes ontdekt de boel en gaat wel dingen uitproberen om te zien wat een reactie uitlokt. Ik moet zeggen dat ik een poosje terug ook een x hem wat lekkers had gegeven bij de kassa, toen die de xren daarop niks kreeg was het ook brullen. Maar met wat doorzettingsvermogen werd het wel minder ghehe...ik denk dat ik op momenten dat ik met hem bezig ben hem wel wat meer woorden kan aanrijken idd.....en momenten dat hij zelf wat doet en dat zeg het beter kan negeren.
Ik ben het wel met Raket eens. Manipuleren vind ik wel wat ver gaan als woord. Hier heeft ze auw ook ontdekt en past het te pas en te onpas toe. Het is een woord waar ze een keer reactie mee kreeg. Ik negeer het en probeer ook andere woorden aan te reiken.
Met het woord "auw" krijgen ze aandacht. Continu auw roepen is niets anders dan ontdenkt hebben dat ze aandacht krijgen daarmee en dus extra aandacht vragen op die manier. Bij onze jongste negeren wij het gewoon en geven hem (ruim) erna juist op een andere manier aandacht. Dus roept hij auw en is erna even aan het spelen, dan geven wij aandacht omdat hij zo goed aan het spelen is. Dus goed gedrag belonen en 'slecht' (ik vind auw roepen niet echt slecht) gedrag negeren. Manipuleren, tja nee. Aandacht vragen
Hier geen auw maar nep hoesten. Sta je in de rij bij de kassa en hoest er iemand dan gaat hij dat uitgebreid overdreven nadoen
Herkenbaar! Mijn zoontje is 19 maanden en roept ook al een tijdje steeds au wanneer het hem niet naar zijn zin is. Ook als de hond van mijn ouders hem een lik geeft is het zelfs heel hard au roepen. Is vast een fase, en soms inderdaad behoorlijk gênant.
Haha! Dat doet onze dochter toevallig ook sinds een aantal dagen! Ze was altijd een heel stoere tante, maar roept nu bij alles 'au!' en komt een kusje vragen. Soms indd best irritant
Mn ventje van twee roept ook vaak Auw!!!auwww... En gaat dan op de grond liggen...en dan mopperen of huilen. Als ik gewoon verder ga waarmee ik bezig ben is t zo weer over. Als hij zich echt zeer heeft gedaan wrijft hij over de zere plek en komt dan naar me toe met de vraag, kusje op? En daarna , over! Auw is alleen als hij zn zin niet krijgt.....
Dat deed en doet mijn dochter nu nog steeds, als ze haar zin niet krijgt of aandacht wil zet ze het op een gillen en roept ze Carmen pijn!!!! Dus het kan een lange fase zijn.