voedingsschema 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Marley, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Heel benieuwd wat jullie allemaal geven, zoontjelief is bijna 6 maanden en proeft nu groente en fruit.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter is ook bijna zes maanden.

Ze begint met een fles van 210/7 om een uur of acht
    Rond tien uur krijgt ze fruit, vanmorgen halve banaan, halve liga en een uitgeperste mandarijn, vind ze heerlijk en mjam mjam mjamt der hapje weg.
    12.00 fles 180/6
    16.00 fles 180/6
    17.30 prakje (misschien 50 gram)
    19.30 fles 210/7

Sinds deze week geef ik haar een halve rijstewafel in haar hand, maar daar kijkt ze naar, likt eraan en kijkt dan heeeeel vies... En gooit hem vervolgens op de grond.

Qua fruit geef ik haar; mango, banaan, perzik, mandarijn, kaki, meloen, appel. Ga ook beginnen met kiwi en sinaasappel. Fruit vindt ze helemaal super en ze wordt ook een soort boos als haar bordje leeg is.
    Groenten laat ik haar ook vanalles proeven, maar het enige wat ze echt eet zijn peentjes en pompoen... Alles wat groen is gaat ze van kokhalzen!

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    @Sjak: pas op met citrusvruchten voor de 9 maanden (sinaasappel, mandarijn, kiwi etc)... worden ook eigenlijk pas daarna geadviseerd ivm mogelijke reacties erop, darmpjes kunnen daar nog erg gevoelig voor zijn!

Hier bij 6 maanden begonnen met bijvoeding, eerst groenten en toen fruit. Had niet echt een 'strak' schema, want gaf nog BV op verzoek en tussendoor oefenen/proeven aan groenten of fruit. Dit op een tijdstip dat ze niet te hongerig was en wel goed wakker!

4. sjak

sjak Niet meer actief

Kristestrijbos, ik dacht vanaf zes maanden? Mandarijn pers ik met mijn hand een beetje uit dat het wat sappiger wordt, verder nog niet echt, pas twee keer gedaan.
    Hmmm, dan wachten we daar nog even mee, we hebben genoeg keus!
    Waarom mag kiwi niet? Ook die gele niet?

5. Lamiss

Lamiss Lid

13 mei 2010
    34
    0
    0
    10:00 flesje van 240cc
    14:00 200 gram groenten + beetje water
    16:00 bekertje yohurt + beetje water
    18:00 100 gram fruit en flesje van 180cc
    22:00 250ml pyama papje of 240cc met rijtebloem

6. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen met alleen groente. Vandaag voor het eerst fruit gegeven. Emma doet niet aan wennen, die wil van alles wat ze krijgt het hele bakje. Anders wordt ze boos, haha. Gelukkig reageert ze er niet op.
    Maar hoe doen jullie dat met de slaapjes? Emma heeft vanmorgen om 7 uur de eerst fles gehad. Om 10 uur peer en om 11.30 uur de fles. Daarna op bed en mevrouw ligt nog steeds te slapen. Als ze er uit komt krijgt ze een fles. En om half 8 de laatste.Meestal slaapt ze ook nog daartussen. Wanneer geef ik dan groente?

7. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik wilde ook net een topic gaan openen over voeding schema's.
    Mijn zoontje is bijna 7 maanden. (10 dec.)
    En zijn schema is als volgt.

8:00 Fles 180+6
    09:30 Fruithap
    10:00 Op bed
    12:30 Fles 180+6
    14:00 Liga papje en een beetje diksap.
    14:30 Op bed
    17:30 Warme hap
    19:00 Fles 180+6 en wat bambix
    19:30/20:00 Op bed.

Sinds deze week zitten we op 3 flessen. Hij dronk de laatste twee steeds niet leeg. Dus ik dacht dan haal ik er 1 af. Tot nu toe gaat dat prima. Maar vroeg me toch af of het goed is? Mag ie al op 3 flessen zitten?

Deel Deze Pagina