Hoi, Eva heeft geen problemen met drinken uit de fles, ze pakt elke speen wel. Maar het gaat allemaal niet zo heel erg lekker. We hebben verschillende spenen geprobeerd, maar het gaat of te langzaam, of te snel. - Avent (1 en 2): krijgt er in een half uur zo'n 40ml uit en valt dan uitgeput in slaap - Difrax (S en 3 standen): deze gaat best aardig. Ze drinkt in ongeveer 20 minuten met tussenpauzes de fles leeg, maar het is heeeel erg moeilijk haar wakker te houden. Vaak legt mijn vriend haar even weg in de box om 10 minuten later het restant te geven. Maar zo is hij wel zeker 3 kwartier met een voeding bezig (aan de borst drinkt ze 5 minuten). Morgen gaat mijn vriend trouwens maat M proberen - Gewone speen van de Hema (die bij de fles zat): volgens mijn vriend heeft ze dan binnen 5 minuten 150ml op. En dat is niet de bedoeling geloof ik, het moet wel iets lastiger zijn dan aan de borst drinken Ben benieuwd welke spenen voor jullie werken. Ik vind een 3 standen speen wel fijn, omdat je dan de borstvoeding een beetje kunt nabootsen. Maar die van Difrax gaat eigenlijk nog te lastig. groetjes, Snoopy
Hier werkte de newborn van Avent bij allebei het beste. Had ooit het idee opgevat om de jongste uit van die goedkope kruitvatflesjes te laten drinken, dus mijn eerste werkdag stonden die klaar. Manlief boos toen ik thuiskwam: wat waren dat voor rotspenen, alle melk lekte ernaast... Dus meteen de Avent uit de zolderkast gehaald en uitgekookt. Had gelukkig de speentjes van haar broer nog, dus we hoefden de deur niet uit.
Ik heb de difrax S,maar moet de dop aardig los draaien anders zuigt hij hem vaccuum. Justin is zowel aan de borst als aan de fles een vrij vlotte drinker. Borst 5 minuten en fles van +/- 160 CC zo'n 10 minuten(met halverwege de fles een megaboer)
Ik heb van Avent vanaf 1 maand. En dat gaat goed, tenminste heb er geen klachten over gehad bij de KDV. Heb nu van de kruitvat en HEMA om eens uit te proberen want die zijn iets goedkoper. Maar hij drinkt echt prima uit de fles, soms moeten ze wel even een beetje aandringen voor hij hem pakt. Dan zoekt hij de tepel, maar het maakt dan weinig uit welke speen. Maar Eva drinkt toch bij jou ook in 5 minuten? Misschien is dat voor haar dan wel de ideale tijd om te drinken?
Nou, aan jouw antwoord heb ik ook niets zeg . Ik hoor van heel veel mensen dat Avent goed werkt en ze vinden het vaak ook raar dat het Eva niet lukt. Maar ik ben eigenlijk dus op zoek naar iets wat tussen Difrax en de Hema inzit. Het gat van de speen van de Hema is wel erg groot trouwens, of zou het voor een papfles zijn?
Ik vind trouwens die nutricia speen/flesjes ideaal. Die had ik vroeger voor mijn andere zoontje. Ik weet nog dat die speen net iets vlotter ging als de andere spenen. Ik had die gekocht bij de DA drogist. Mischien is dat wat?
Oh, wat zijn jullie snel! Ik reageerde dus op Dirksmama. Volgens mij moeten ze toch langer over de fles doen dan over de borst? Omdat ze anders misschien de borst niet meer willen? Mijn vriend zei, dat Eva met die Hema speen net zo drinkt als bij mij als mijn toeschietreflex komt. Ik heb trouwens liever dat mijn vriend moet worstelen om een flesje naar binnen te krijgen, dan dat ze de borst niet meer pakt... En het 'probleem' is dus, met Difrax duurt het te lang, ze wordt dan te snel moe, en met de Hema gaat het volgens mij echt te snel. Maar wie weet gaat het met de Difrax M morgen wel goed. Maar dan zou je toch denken dat het op stand 3 van de 3 standen speen ook goed zou moeten gaan?
Er zit hier volgens mij geen DA drogist... maar misschien ga ik overmorgen wel even kijken bij het Kruidvat ofzo, moet toch even in de stad zijn. Ik vind het alleen zo irritant dat als ik iets koop wat niet werkt, het weer ongebruikt in de kast blijft liggen. Maar goed, ik heb duidelijk niet echt een flessenkind .
je kleintje is nu 3 maanden geweest,dus je hoeft niet bang te zijn dat ze de borst niet meer wil hoor. normaal gesproken is een flesje makkelijker voor een baby dan je borst,daarom heb ik heel lang avent nr 1 gebruikt(newborn) wilde niet dat ie lui werd en de 3 standen speen gebruik je meestal als je pap oid geeft in de fles, vind het wel apart dat ze over avent nr 2 ook heel lang doet. misschien nr 3 gaan proberen?,en anders kan je een 3 standen speen proberen,misschien dat als je die op 1 "zet" dat ze dan beter kan drinken
heb je al eens een Avent 3 geprobeerd? Als ze daar 20 minuten mee drinkt dan zit het goed. Zoveel tijd moet je ongeveer uittrekken voor een flesje.
Snoopy, aan mijn antwoord heb je ook niks, maarja vooruit ik geef het je toch. Wij hebben de difrax-s-speen. Gaat hier eigenlijk altijd goed. (behalve dat ze bij oma heeeeel veel gedronken hadden dan )
Hmm aan mijn antwoord heb je ook niets, wij hebben nog steeds de nr. 1 van Avent, die vanaf 0 maanden... Doet er ongeveer 20 min over.
Dan heb je aan mijn antwoord ook al niks. Hier ook de avent nr1 speen. Marijn doet zo'n 15 minuten over 180ml. Je kan ook de drie standen speen van avent gebuiken en dan wisselen met de standen. Eerst langzaam en als ze moe word de snellere stand.
kan je die difrax speen niet een beetje oprekken mbv een sateprikker? (voor het uitkoken) Misschien dat het gaatje dan niet iets wijder is... wat je zegt.. ik kan nu echt een winkeltje beginnen met die flessen en spenen
Ik heb eens gehoord dat je die prikker er dan in moet laten tijdens het stereliseren :-k maar ik weet ook niet of dat zo een goed idee is :-s
Wij gebruiken avent2 ... avent1 weigerde op een gegeven moment ... kreeg ze echt niets uit. Nu drinkt ze meestal in een minuut of 10 de fles leeg (100-160 ml) ... ze drinkt die overigens als ze goed drinkt net zo als aan de borst ... en die wil ze nog steeds (liever zelfs) . Maar Eva vindt avent dus bagger dus ook aan dit antwoord heb je niets. Wel gelukt met de difraxM ... Van Medela heb je trouwens ook speentjes en die kun je direct op de kolfflesjes zetten ...
Vandaag de Difrax M geprobeerd en ze drinkt in ongeveer 10 minuten 150ml. Dus dat is wel netjes toch? Blijkbaar werkt een 3 standen speen niet bij Eva, dat werkt toch ook weer op een andere manier. Bij de kraamzorg zeiden ze dat ze misschien te hard zuigt, waardoor ze dan weinig uit krijgt. Maar mocht ze haar flesjes even snel drinken als de borst, dan is dat nu dus geen probleem meer? Ik dacht dat ze altijd langer over een flesje moesten doen, maar dat is dus alleen de eerste maanden? Salapio, de meeste spenen kunnen gewoon op de Medela flesjes, het schroefdraad is hetzelfde als bv. flesjes van de Kruidvat, Hema, Prenatal. Morgen ga ik dus ook extra Hema flesjes halen, lekker goedkoop.
Snoopy, die 150ml in 10 minuten lijkt me ook wel netjes voor haar. Zeker omdat ze aan de borst eigenlijk ook nooit zo lang drinkt he? Hier deden ze maandag bij oma ong 20-25 minuten over die 150ml, maar als ze bij mij aan de borst drinken zijn we ook meestal 20-30 minuten kwijt dus dat komt ook aardig overeen. hihi, ik ook niet! Proberen kan altijd! Stel dat het toch helpt he !