Al een paar dagen ben ik aan het klooien met Nutriton... Ik gebruik de S-fles van Difrax en heb al verschillende spenen geprobeerd, en heb zelfs gerommeld met de hoeveelheid Nutriton die door de mama-melk gaat. De hoeveelheid Nutriton lijkt niet veel verschil te maken (al hou ik het nu bij 1 schepje op 70 cc melk), maar de spenen wel. Maatje S zit voortdurend verstopt, ik moet de fles dan tijdens het drinken steeds schudden en de speen kneden. Mischa vind dit niet zo leuk (ik pak hem natuurlijk steeds zijn fles af) en doet ook zo lang over zijn fles dat hij vaak in slaap valt voor hij leeg is. Met maatje M of de 1-2-3 speen slurpt hij de fles binnen 5 minuten leeg, wat krampjes, vast zittende boertjes (en ondanks de nutriton zelfs spugen) en dus huilen betekent. Hoe doen anderen dit?
Probeer eens de papspeen van DA eigen merk. Dat is een speen met een kruisje, ipv 3 standen. Jinthe kreeg er niks uit, maar daar zat ook meer nutriton door. En zij doet het met de 123 speen juist beter. Misschien dat er ook andere merken zijn met een kruisje?
Zitten er door de nutriton geen klontjes in de voeding? Dit hadden wij nl ook in het begin.... Wij maakte vroeger altijd eerst de fles klaar en deden de nutriton er daarna pas bij, dit werkte alleen niet. We kregen toen de tip om de schepjes voeding en de nutriton in een bakje te doen en door elkaar te schudden en daarna pas aan het warme water toe te voegen. Dit werkt bij ons goed... Wij gebruiken de difrax fles met M speen (180 ml water met 6 schepjes voeding en 5 schepjes nutriton) Bij ons doet ze gemiddeld 10 min over de fles. Succes!
Toen ik de nutriton door de mama-melk deed, zonder nutrilon, ging het net zo. Zou de speen met het kruisje niet veel te snel gaan? Maatje M gaat al veel te snel, het lijkt mij dat zo'n kruisje nog meer door laat? Vanmorgen had ie in 3 minuten zijn fkes leeg en begon meteen heel hard te huilen. Heb toen maar wat extra gegeven met expres een S speen zodat hij wat te zuigen had maar niet teveel binnen zou krijgen... Ik vind dit spul een ramp! Maar t helpt wel goed... Dilemma!
O, dat klinkt goed! Nu nog 1 probleempje, er zit hier in de buurt geen DA. Maar er zullen inderdaad vast wel meer speentjes met kruisjes zijn. We gaan er nog maar 1 aan de collectie toevoegen dus. Bedankt voor de tip!
Etos heeft ook een speen met een kruisje. Heet de papspeen.. Heb alleen geen idee of die veel of weinig doorlaat. Heb hem hier ook liggen sinds gister, maar vind de gaten erg groot dus probeer hem nog niet uit.
Net naar de Etos geweest voor die pap-speen, maar die was precies uitverkocht... Heb nu een 3-standen-speen van Bibi, laat nog wel even weten hoe die is.
zelfde probleem hoe gaat het met die da speen? kan zo,n speen trouwens ook op de difrax fles? ik doe eerst de s maat erop en bijna op het einde de 3 stande speen. dat gaat opzich prima maar 1 perfecte speen zou wel lekker zijn.
De 3-standen-speen van Bibi gaat goed. (hierin zit een klein langwerpig gaatje in plaats van een wat langer spleetje, dus laat net iets minder melk door) Ik vind het ook veel te veel gedoe om spenen te wisselen, dat geeft zo'n plakkerige kliederboel. De DA speen heb ik niet, er zit hier nergens een DA helaas, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
ik heb de oplossing had nog een speen van bibi liggen uit zo,n proef doos had gekeken of hij er goed oppasten en hij lekte niet. ben gelijk zo,n flessenspeen wezen halen van bibi maat s dit gaat helemaal prima! tussen door nog wel even schudden en hij dronk het tot de laatste slok op. ging wel iets sneller dan normaal maar meneer heeft er geen last van gehad. gelukkig geen geklooi meer met maat m of 3 standen speen.
Kan de speen van bibi op de difrax of dr brown fles? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Steeds een verstopte s-speen en m gaat veelste snel.
ik heb de bibi s speen op de dirax gedaan, dit gaat nu helemaal super! dat was net het tussen maatje wat ik nodig had ( tussen de s en m in)
Is dat een gewone kers-speen, want ik was net in de winkel en daar hadden ze alleen antilekspenen. Ik weet niet of mijn zoontje die accepteert.
ja de kersen speen, bijna het zelfde model als diegene die standaart op de difrax fles zitten als je ze koopt. die jij bedoelt heb ik eerst gehad tegen het spugen maar die wou hij absoluut niet! toen ben ik dus met nutriton begonnen en begon het geemmer voor de juiste speen. ze zijn overal te koop bij de trekpleister, da kruidvat, mischien waren ze daar op? ik had die van het kruidvat merk ook gekocht maat s. deze zijn niet duur maar hij is iets langer en dat vond hij maar vreemd geef mij maar de bibi totdat hij maatje m aankan.
En jij geeft een schepje nutriton op 70 cc? Dan geef ik hetzelfde, de s-speen van difrax zit steeds verstopt en als ik maar 1 schepje geef op 150 cc, gaat het weer veelste snel. Ga straks ff op pad om die speen te zoeken, want ik word er helemaal chagerijnig van.
1 tot twee schepjes op 180 doe ik. iritant is dat he steeds met die speen! de drie stande speen werkte opzich ook wel maar heel veel geemmer om op het juiste gaatje te krijgen. en die van bibi is precies goed bij mij niet te groot of te klein en meneer drinkt veel lekkerder zo.
hoi ik gebruik al sinds de geboorte van mijn dochtertje Nutriton en in het begin ook steeds zitten klooien met flessen maar kwam er ook niet achter hoe het kwam! toen ben ik overgestapt op de Avent flessen (3 Druppels) en schijnbaar maakt het ook wat uit in welke volgorde je de fles klaarmaakt want ik kwam erachter dat ik geen klontjes meer in de fles had als ik eerst Friso in de fles deed dan de helft kokend water schudden nutriton erin weer goed schudden tot het n papje is en dan de rest koud water bijvullen.