Eerst bv maar straks over op fv

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jucade, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben aan het afbouwen met de bv (om verschillende redenen). Carmen en Devin kregen altijd 100 cc borstvoeding (via fles) en als ze nog méér wilden kregen ze 30 tot 60 cc flesvoeding er bij, het laatste ging nooit op hoor! Dus in totaal kregen ze zo'n 140/150 cc binnen. Borstvoeding kun je niet teveel geven, maar flesvoeding wèl. Is het straks niet zo dat de hoeveelheid borstvoeding vervangen wordt door dezelfde hoeveelheid flesvoeding dan? Of hebben ze aan minder flesvoeding genoeg? Anders krijgen ze echt teveel vrees ik. Ze wegen nu ongeveer 4500 gram. Oja, ze komen op 6 maar soms zelfs nog op 7 voedingen per dag, want ik voed(de) op verzoek.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Drinken ze al die 6 a 7 keer echt 140 a 150cc? Of soms ook minder?

In mijn geval dronk mijn mannetje evenveel borstvoeding als flesvoeding. Ik heb geen idee of het wel eens anders is. Het kan natuurlijk zo zijn dat jouw borstvoeding in verhouding minder voedingsstoffen bevat waardoor ze daar dus meer van drinken. Maar ik vraag het me af of het zo werkt. Flesvoeding schijnt wel meer een verzadigd gevoel te geven, maar ik denk dat de capaciteit van de maag/darmen bepalender is. Dus als hun maagjes nu 150cc aankunnen, zullen ze dat straks nog steeds aankunnen. Denk ik hoor. Ik weet alleen niet of ik gelijk heb ;)

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou even naar het cb gaan om ze te wegen en te overleggen welke hoeveelheid flesvoeding bij het gewicht hoort. En dan dat proberen. En natuurlijk goed kijken hoe ze erop reageren en groeien, anders kun je het altijd aanpassen.

Deel Deze Pagina