baby 6 maanden opeens geen fles meer????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door schoentje24, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    onze dochter wil geen fles meer. vannacht om 2u de laatste voeding gehad. toen dronk ze wel goed (denk 200ml) maar sinds die tijd niks meer gedronken. ze weigert de fles. verder zeer alert en vrolijk, af en toe wat jengelen maar geen koorts. het lijkt gewoon alsof ze de fles niet meer wil!

vanmorgen heb ik haar wel een fruithapje gegeven dit at ze wel goed. net toch maar weer een fruithapje gegeven zodat ze wel wat vocht binnen krijgt. ik heb geprobeerd om melk met rijstebloem op een lepeltje te geven, werkt ook niet. Wat ze wel lekker vindt is een beetje water uit een plastic bekertje. Een vochttekort zal ze niet hebben of krijgen maar wat nu????
    ze eet alleen fruit en groente en slecht een paar happen.. verder nog geen brood of iets dergelijks..

inmiddels 13u geleden de laatste fles... maak me niet enorm druk maar ben wel benieuwd naar tips..

2. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Hier ook gehad met 6 maanden. Mn dochter raakte al helemaal overstuur bij het zien van de fles, ook der tut wilde ze niet meer. Verder niet ziek of wat dan ook. Zelfs bij de huisarts geweest maar die kon niks vinden, vocht is belangrijker als fles zei ze. Van een lepel at ze wel dus kreeg ze pap.
    Dacht zelf aan pijn in de mond / doorkomend tandje (uiteindelijk geen tand gekomen). Buurvrouw raadde aan om spul voor doorkomende tandjes te smeren en dan meteen de fles geven. Dit werkte en na een paar dagen dronk ze weer.

Verder eigenlijk weinig tips, zolang ze voldoende vocht binnen krijgt kan je het denk ik wel ff aankijken

3. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Onze dochter drinkt ook slecht. Ik ben van plan haar straks uit bed te halen om nog een fles te geven. Ze zit sinds deze week op 4 flessen naar vandaag wilde ze maar weinig hebben. Niet zo weinig als jou dochter.
    Voed je op verzoek? Omdat ze om 2u nog voeding heeft gehad.

4. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    overdag zat ze eigenlijk in een vast ritme om de 4uur een voeding. Meestal om 7u de laatste voeding en 's nachts op verzoek. soms redde ze het tot 6uur s morgens maar sinds een tweetal weken wordt ze ook nog wel eens rond 12u wakker.
    gisteren een feestje gehad waardoor ze in slaap viel voor de 7u fles. toen om half 8 de fles gegeven en toen kwam ze dus om 2uur.
    vandaar het vreemde tijdstip.
    ze heeft om half 6 vandaag toch nog een fles gehad, het duurde wel even voordat ze wilde. met veel afleiding en liedjes zingen, pakte ze wel in een keer.
    ben benieuwd hoe ze het vannacht en morgen gaat doen.

wat als ze gewoon de fles weigert? overstappen op rijstbloem van de lepel? dat is toch maar bij 1 voeding? en de rest?
    of moet ik haar meer bijvoeding gaan geven. Met boterhammetjes start je meestal toch pas wat later dan 6mnd?

5. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Niet al te snel zorgen maken... (Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, I know...)
    Hier intussen al meerdere fases gehad van een paar dagen slecht drinken en inééns wou ze weer en hoe!!!.
    Hou inderdaad goed in de gaten of ze huilt met traantjes, plasluiers heeft en of ze levendig is. (tekenen van uitdroging als dit niet zo is).
    Groente en fruit mag je ook meetellen als vocht!
    Als je denkt dat er mogelijk een tandje aankomt, mag je ook best eens een dag 2x een zetpil paracetamol geven om te kijken of ze dan wél de fles wil (advies dat ik destijds van de ha kreeg).

Rond 6 maanden kun je haar best wel eens laten soppen op een broodkorstje.

Merk je echt dat het allemaal te lang aanhoudt, even naar de ha!

Sterkte ermee en hopelijk pakt ze het drinken snel weer op, wel zo geruststellend voor mamma...:)

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    ik denk dat ze een nieuw ritme gaat krijgen. gisteravond om half 6 de fles gehad, toen pas weer om 1uur en vanmorgen om half 8 kreeg ik er weer geen fles in. we kijken het even aan.

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik heb gisteravond om 22 uur nog een extra fles gegeven zodat ze in ieder geval ca 700ml heeft gehad over de hele dag.

Vanmorgen heeft ze al weer 30ml laten staan van de 1e fles. Net geprobeerd wat water te geven maar dat wil ze echt niet drinken.
    Rond de middag krijgt ze weer een fles, hopelijk gaat die er wel in. Heb hem al verkleind naar 120/4.

Hebben jullie enig idee wat zo'n kleintje minimaal binnen moet krijgen aan vocht? Las iets van 100ml per kg gewicht maar daar komt ze dus lang niet aan.

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Onze dochter drinkt ook heel weinig, maar volgens het CB toch genoeg.
    Ze drinkt op een dag zo'n 450 ml melk en verder fruithap (3/4 tot 1 hele pot) en verder avondeten en een paar slokjes diksap.
    Ze krijt 's morgens een papfles en dan ergens 's middags nog wat melk en dan 's avonds laat nog een papfles. Die papflessen gaan er vrij makkelijk in, vooral de late.

9. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik maak tegenwoordig zelf het fruithapje, heb het idee dat er dan nog wat meer vocht in zit dan in een potje. Niets mis mee hoor met potjes maar ik maak het nu in het voren en vries het dan in.

Diksap heb ik nog niet geprobeerd. Dat zal ik eens halen, vinden ze vast lekkerder dan gewoon water. Al denk ik dat het goed is dat ze ook water leren drinken.

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ik ben bij ons meisje ook eerst begonnen met het geven van water, maar daar dronk ze nog minder van. En slappe thee heb ik ook geprobeerd, maar helaas ook dat vindt ze niet erg boeiend.
    Dus op advies van het CB maar begonnen met diksap. Ook dit drinkt ze niet echt, als ze 20 cc op een dag drinkt daarvan is het veel.
    Daarnet toch nog een flesje melk op.....90 cc. Voor haar doen echt heel veel tegenwoordig.

Deel Deze Pagina