Mijn dochtertje van bijna 3 weken drinkt in 5 minuten 100ml voeding leeg (90ml water + 3 schepjes poeder) De eerste 2 weken heeft ze BV gehad, maar merkte dat ze hier gewoon niet genoeg aan had, ze hapte na elke voeding, ik had het idee dat ik haar de hele dag wel aan kon leggen, na veel wikken en wegen besloten de BV af te bouwen, emotioneel kon ik het niet meer aan helaas! Na de eerste fles was ze zo tevreden, maar nu 2 dagen later, is ze steeds weer zo ontevreden na de voeding, het gevolg is dat ze de hele dag en nacht huilt, en steeds maar hapbewegingen maakt, ze blijft honger houden. ze mag 525 ml per dag, maar om de 3 uur red ik gewoon niet, na 2 uur ligt ze weer te happen, en een speen wil ze niet. Ik gebruik de aventfles met speen nr 1 de kleinste dus, heeft iemand tips hoe ze langer met de fles kan doen? Ik heb al steeds de fles uit haar mondje gehaald, zodat ze er toch een kwartier over doet, dit helpt ook niet. Morgen moet ik naar het CB, om oevr het voeden te praten, maar misschien heeft hier iemand tips voor mij.
Denk dat het goed is dat je naar CB gaat. Wellicht zullen zij voeding voor hongerige baby's adviseren. Succes
Hoi Marr, wij hebben precies dezelfde situatie gehad (ook na 2 weken BV een hongerig kind, afgebouwd met FV begonnen etc). Onze dochter was ook hongerig en ik heb haar toen ze zo klein was gewoon op behoefte gevoed. Dan kreeg ze maar wat meer binnen dan geadviseerd werd voor haar gewicht. Dat middelde zich vanzelf uit, dwz op den duur vallen er flessen af. En anders kun je inderdaad over naar voeding voor hongerige babies, dat zou ik morgen zeker bespreken.
en misschien weten ze flesjes -met speentjes- die wat langzamer gaan? Mogelijk is de tommie tippee fles wat voor je. Die is er speciaal voor borstvoedingsmama's zeg maar, het lijkt op een borst de speen. Maar bij die fles moeten ze ook flink zuigen en kracht zetten, net zoals je kindje bij de borstvoeding gewend was. Mogelijk doet ze er dan wat langer over en is er ook wat zuigbehoefte voorzien.
mss de voeding wat indikken met Nutriton, dan moet ze wat harder zuigen om het door de speen te krijgen en het ligt wat zwaarder op de maag en wellicht dat ze dan wat langer verzadigd is. Tis het proberen waard denk ik. En anders idd afwachten wat het CB zegt, mss idd voeding voor hongerige baby's (ons ventje kan soms ook binnen een paar minuten zijn fles leeg hebben, maar heeft hier geen 'last' van. Hij heeft niet eerder honger daardoor ofzo....) (en meid, ik moest ook stoppen met de bv, ons ventje kreeg niet genoeg binnen. Vond het ook vreselijk moeilijk, maar je doet wat het beste is voor je kindje en dat heb je gedaan, dus je mag trots zijn op jezelf hoor! Maar tis wel moeilijk, snap je helemaal!)
mijn zoontje was ook altijd een gulzige drinker, ik ben overgegaan op de fles van dr brown, bfree is hetzelfde, en hij deed toen 20-30 minuten over zijn fles. als ze langzamer drinken wordt ook de zui8gbehoefte meer bevredigd en zijn ze voldaner. groetjes, Miranda
Hoe zwaar is ze? Maar probeer inderdaad dat indikken eens of anders een andere fles... Tommie Tippee vond ik echt vreselijk. Wij gebruik dr brown maar we hebben ingedikte voeding (friso comfort) en dat gaat in combinatie met speen 2 goed. Indikken met nutriton werkt op dezelfde manier. Ik had hier ook een snelle drinker. Overigens is het ook een kwestie van wennen hoor, Tobe is ook vanzelf wat rustiger gaan drinken. Drinken aan de borst is toch anders...
dank voor jullie reacties, vanmorgen bij het cb geweest. zij raden me de difrax fles aan, heb hem meteen gehaald, en waarachtig ze doet langer over de fles! ze heeft hem net gehad, en ik moet zeggen ze is een stuk rustiger dan anders...gelukkig! ze weegt trouwens 3600gram,, ze krijgt nog wel 8 voedingen per dag, maar heeft nog niet echt een ritme daar in, maar we gaan vol goede moed verder. groetjes
had je tommie tippee met comfort? Want dat werkt idd niet... Wij zijn toen -naar allen tevredenheid- overgestapt op de Difrax S met 3 standen speen.
Tess is ook van het begin af aan heel erg hongerig en ik heb friso extra met Nutriton lekekr dik nu kan ze wel 4 uur tussen de flessne houden.