Welke speen is het allerkleinste?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Pitahaya, Nov 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 5 weken en we zijn aan het oefenen met afkolven en flesje geven.
    Nu heb ik een medela calma speen gekocht (speciaal voor borstvoedings-kindjes) maar hij had het flesje echt super snel leeg! Hierdoor had hij geen verzadigingsgevoel en wilde hij maar meer en meer...!!

We hebben pauzes tussendoor genomen en R. zoveel mogelijk rechtop laten zitten, maar alsnog drinkt hij naar mijn idee echt veel te snel. Binnen 5 minuten was het flesje (100cc) al leeg.

Nu wil ik een kleinere speen kopen zodat hij er langer over doet. Ik heb hier nog wel een Avent Natural liggen maar die hebben we nog niet geprobeerd. Is deze kleiner? Welke speen is het allerkleinste en adviseren jullie? Liever de allerkleinste die er is want ons zoontje is erg gulzig. Haha.

Ik hoor het graag!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Avent gaat volgens mij ook vrij snel..

Je zou de dr Brown kunnen proberen. Veel kindjes drinken daar erg rustig uit. Eventueel is er ook nog een prematuurspeen voor te koop, die is nog kleiner dan level 1. Die past alleen op de smalle variant.

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Okay, dat is dan misschien wel een idee om de prematuur-versie te kopen. Maar deze bootst geen tepel na he? Dus krijg je dan geen tepel-speen verwarring?

Share This Page