Borstvoeden en in slaap vallen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Meis28, 12 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Bij wie nog meer vallen de kindjes het beste in slaap aan de borst? ;) heerlijk is dat altijd als ze dan lekker slaperig worden en ze daarna zo in hun bedje gelegd kunnen worden. Ik geef nu alleen nog de ochtend en avond borst voeding en de laatste tijd doet mijn mannetje nog maar 1 slaapje dus is hij savonds goed moe. Nu ben ik alleen wel eens 'bang' dat hij zonder borst niet meer in slaap gaat vallen.. Over een paar maanden wil ik er wel mee ophouden denk ik (bv), hoe was bij jullie die overgang? Ik heb t idee dat hij alleen daar rustig van wordt voor z'n avond slaapje

2. Moon89

Moon89 Actief lid

18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leuk zeg!! Ons dametje is ook op 13-01-2015 geboren en krijgt ook nog 's ochtends en 's avonds borstvoeding. Ook valt zij elke avond bij mij in slaap :) Grappig dat het precies hetzelfde is!
    Ik kan je niet helpen hoe dat gaat als je stopt met borstvoeding. Toevallig van de week wel aan gedacht of ze dan ook zo mooi meteen gaat slapen. Wil ook een keer stoppen, maar weet nog niet precies wanneer (heb ik al vaker gedacht ;))

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh wat grappig! :) Ik ken eigenlijk maar weinig mensen om me heen die nog maar twee keer geven. Of het is nog op verzoek of helemaal niet meer. Mijn zoontje begint heel hard te huilen de laatste tijd als ik zijn kamer uitloop en hij wakker in bed gelegd wordt. Ik denk verlatingsangst want eerder had hij dat eigenlijk niet zo erg. Heb jij dat ook toevallig? Haha. Overdag slapen is dus soms al een beetje lastig omdat ik dan geen bv meer geef en hij eigenlijk 'zelf' moet slapen.. In de kinderwagen valt ie prima in slaap maar thuis in bed heel moeizaam! Moet m altijd weer troosten en wiegen etc tot hij in slaap valt of dus wandelen

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    hier wilde ze ineens zelf niet meer drinken voor het slapen gaan. Ze aten dan al genoeg met ons mee. Ze waren denk ik een maand of 14. Wel in de nacht dan nog drinken. Want dorst hebben ze wel haha.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Aan mij heb je misschien niet zoveel ;), ik heb mijn middelste en jongste aan de borst in slaap laten vallen tot ze 2 jaar waren, toen ben ik gestopt met BV. En tja, toen kon ik hun ook al uitleggen dat de melk op en na 1-2 dagen/nachten verdriet en boosheid, is het eigenlijk vrij soepel gegaan. Wel een speen overigens (hadden ze beide al een lange tijd, niet speciaal hiervoor gekregen natuurlijk). :p

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hoewel ik mijn zoon heb gevoed tot 20 maanden, lukte hier het aan de borst in slaap vallen en dan in zijn bed leggen niet meer goed toen hij ongeveer een jaar was. We zijn toen begonnen met hem op ons bed terwijl wij er naast lagen (met de rug naar hem toe, want anders was het te leuk) in slaap te laten vallen en dan konden we hem op zijn bed overleggen.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier gaat t trouwens ook niet altijd goed, heel soms valt hij nog niet helemaal in slaap of wordt hij weer een klein beetje wakker als ik m in bed leg. Wanneer ik dan dus wegloop dan begint hij te brullen en ben ik nog wel even zoet..! Vanavond ook, hij was wel moe en viel half in slaap tijdens de bv en het wegleggen.. Maar ineens had hij toch door dat ik wegliep en toen was t feest.. Klaarwakker! :-/

8. Moon89

Moon89 Actief lid

18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken inderdaad ook maar weinig mensen om me heen die überhaupt borstvoeding geven en als dat zo is dan is het vaak op verzoek.
    Onze dame is vanaf dat ze nog maar 3 maandjes oud was al eenkennig. Dat is ze nu nog steeds :( In het begin zelfs zo erg dat ze het ook bij haar opa's en oma's had.
    Voor haar is het geen probleem om in haar bedje in slaap te vallen. Ik leg haar er altijd wakker in en dan valt ze uiteindelijk zelf in slaap of soms ook niet ;) Ze ligt dan gewoon te spelen met haar knuffels en wat te brabbelen.
    Hier is het juist andersom. Ze slaapt alleen goed in haar bedje, een wandelwagen, draagdoek of auto is hopeloos. Ze wil alles zien en meemaken dat ze weigert om te gaan slapen.

Deel Deze Pagina