Mijn meisje heeft spruw en drinkt niet/slecht. Nu krijg ik dus nestatine maar dit werkt voor geen meter (ervaring andere kinderen). Ik krijg gewoon geen daktarin. Ben zo kwaad! Waarom schrijven ze het dan nog uit! Ze drinkt gewoon bijna niks!!
Wij kregen ook eerst nestatine, met de uitleg dat ze liever geen daktarin meer geven omdat daar blijkbaar een kindje aan is overleden door erin te stikken. Maar bij een andere dokter kregen we wel gewoon daktarin. Misschien eens proberen om naar een andere dokter te gaan?
Bij ons hielpen beide middeltjes niet en ben bij de homeopaat terecht gekomen op advies van de lactatiekundige. Dat hielp gelukkig wel en is ook nog veiliger dan medicatie. Wellicht het proberen waard. Sterkte!
Daktarin is echt veel te dik nog voor jullie kleine meisje. Ze kan er echt in stikken, dat wil je toch ook niet? Spruw kan hardnekkig zijn, dus even doorbijten. Wel heel vervelend voor jullie kleine meisje, hoop dat het snel aanslaat en anders retour ha? Hier in het zkh schrijven ze alleen Nestatine voor en pas als de kleine minimaal een half jaar oud is, bij hoge uitzondering als Nestatine echt niet werkt, pas Daktarin. Ze zijn er geen fan van, juist omdat het zo dik is.
Ik snap de gevaren van daktarin maar dit heb ik al een keer meegemaakt met met mijn andere kids en heb gewoon geen zin in een herhaling. Uiteindelijk kregen die ook daktarin en dat hielp.
Ik heb met 2weken oud de vorige keer ook gewoon daktarin gekregen! En als je er zorgvuldig mee om gaat kunnen ze er echt niet in stikken. (als in niet een dikke kwak in de mond smeren, maar eerst op je vinger verspreiden)
Maar niet elk kind is hetzelfde en reageert hetzelfde op medicatie. Je kan het op zijn minste proberen toch? Maar wie ben ik?
Idd, ze schrijven het niet meer voor vanwege verstikkingsgevaar. Heb het probleem zelf ook bij de hand gehad met onze dochter toen ze nog zo klein was. Vraag anders gentiaan viole, als nestatine niet werkt. Dit is een oud middel, maar werkt zeer goed. Beetje gek gezicht, want ze krijgen er een paars mondje van, maar dat is ook zo weer weg. Succes!
ja dat anders spul werkt echt voor geen meter, heeft ons zoontje ook gehad toen ie spruw had. en na veel zeuren ook daktarin gehad, maar het was niet makkelijk. nu hoorde ik later dat je het zonder recept bij de apotheek kan kopen. maar wees er wel voorzichtig mee, er zijn in het verleden kleine babytjes in gestikt. wat ik deed was een heel klein beetje op mijn vinger en dat uit smeren op de tong en in het verhemelte [heeelll dun!]
De dosering van de nystatine aanpassen, ipv 4x1ml na elke voeding geven dus bijv. 8x0,5ml. Je zou ook gentiaan violet kunnen gebruiken. Als je borstvoeding geeft, ook jezelf behandelen met miconazol of gentiaan violet.
nestatine werkte hier ook niet. Daktarin bij D. wel, bij L niet gehad, daar heb ik gentiaan violet gebruikt, dat werkte heel goed.
Wij hadden 4 potjes nystatine op en die rommel werkte bij ons ook niet. Terug naar huisarts gegaan en hij schreef meteen daktarin voor, diezelfde dag nog verbetering Smeerde het gewoon op de speen van de fles en op dr speen, geen problemen mee gehad.
Hier werkte nystatine prima. Ik gaf het na iedere voeding, ipv 2x per dag (dan wel een kleinere dosis telkens, maar de voorgeschreven dosis was 2ml per keer ofzo; zo'n groot mondje had ze echt niet, ik gaf 0,5ml per keer en dat dus 8x (ipv 2x 2ml). Goed in de wangetjes spuiten en over het tongetje. En in geval van bv ook jezelf preventief behandelen.