Wie kan mij helpen...Graag z.s.m. (zit buiten te prutsen en irriteren) We hebben de Hema fietskar 2e hands gekocht. Man heeft hem gehaald en was zo handig niet te vragen naar hoe hij in elkaar moet/ aan de fiets moet. Wie o wie heeft of een handleiding of een foto van de bevestiging koppelstuk met fietskar ????? Ik kom er niet uit !!! Wou zo even fietsen als beeb wakker is...pfff! Wie o wie ? En alvast ONTZETTEND bedankt !!!
Ja...maar zo "gewoon" klik klak schijnt dat dus niet te gaan.... Ben toch aardig handig maar dit ... Ben nu zo bang dat er iets mist... En zo niet...dit wil en moet ik gewoon goed aankoppelen...heb straks wel ons kostbaarste bezig erin.... Op dit moment al meer dan een uur bezig en nog op geen enkele manier aan te koppelen.... NIEMAND ?????????? Pfff....dat fietsen wordt hem zo niet....En beeb begint al beetje wakker te worden. Als iemand een Hema fietskar heeft en detailfoto's zal willen maken (of de handleiding inscannen) zal ik al een heel eind op weg geholpen zijn! Online via google ook niets te vinden.... Pfff....hier krijg ik dus een punthoofd van!
heb ook al even voor je gegoogled kan er weinig van vinden moet hij ook niet aan de bout van het achterwiel? heb zelf ook een kar gehad en dacht dat ze allemaal hetzelfde erop moesten...niet dus?! heb je geen tel nummer van die mensen?
Heb ze al even gemaild (met foto's) Hier ook nog even de foto's van de onderdelen ... View attachment 138041
Bout van de achterwiel...moet ik dan die bout waar het kleine rode Gazelle teken op staat eerst los maken en dan met dat zwarte onderdeel weer vast schroeven bedoel je dat?
JOEHOE! Heb iets gevonden (van 1 of andere hondenkar, maar dat maakt niet uit, komt op 't zelfde neer met aansluiten) Plaats het hier ook even, stel dat iemand anders het ooit ook hoognodig is.... .3 Installeren van koppeling aan de fiets Schroef de asbout van uw fiets los en neem deze af. Plaats vervolgens het zwarte koppelingsblokje over de as, met de pin wijzend naar de achterzijde en naar u gericht. Draai vervolgens de bout met de hand lichtjes aan. Plaats vervolgens de dissel met trailer aan de fiets (zie 3.4 koppelen trailer aan fiets) en positioneer het zwarte koppelbokje zodanig dat de trailer mooi horizontaal achter de fiets staat. Zet het zwarte koppelingsblokje vervolgens goed vast door de asmoer stevig aan te draaien. 3.4 Koppelen trailer aan fiets Schuif de dissel over de pen op het zwarte koppelingsblokje aan de fiets. En positioneer het gat in de dissel zodanig dat deze boven het gat van het koppelingsblokje zit. Druk hierna de veiligheidspen door het gat. Zeker hierna de dissel door de beugel aan de veiligheidspen om de dissel heen te vouwen zodat de veiligheidspen zich vast zet. Als extra veiligheid van de fietskar zit er een veiligheidsband aan de dissel bevestigd. Deze band leidt u achter de framestang van uw fiets langs en zet u vervolgens aan het zwarte oog vast met de sluitclip. IK ga even bezig.....Beeb is wakker dus eerst voeden en dan met printje hiervan proberen of het nu dan lukt....
Ben ook wel benieuwd of je nog hebt gefietst?! Ben blij dat de mijne gewoon al vastzit en ik de stang van de kar er zo in kan schuiven en vastzetten met de bevestiging. Jij had wel heel veel losse onderdelen.