1e kindje KMA, wat bij de 2e geven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Fuchsia, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuchsia

    Fuchsia Niet meer actief

    Joey had KMA, en kreeg Nutramigen.

    Waar moeten wij bij een 2e kindje mee starten?
    HA? Nutramigen?
    En hoe zit dat qua vergoeding?

    Ik weet dat BV beter is, daarin met ben ik me ook aan t verdiepen. Maar dat is niet het antwoord waar ik naar zoek.
     
  2. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Vroeg me hetzelfde af:)
     
  3. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
  4. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Vraag me alleen af hoezo ze bedoelen dat bv beter is ertegen.
    Want er zijn genoeg bv mama's en ik heb ook tot 10 weken gekolfd en toch hadden de kindjes kma.
    Ik kon echter niet door andere omstandigheden het aan om een heeeeeeel dieet te gaan volgen.
     
  5. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hypo allergeen is er ter voorkoming van allergie, dus dat is de aangewezen voeding, tot je kindje werkelijk een allergie zou hebben.

    BV is inderdaad "beter" als H.A omdat in BV antistoffen zitten die je kindje kunnen beschermen en een allergie voorkomen. Dit lukt natuurk niet altijd en dan kan je bij BV op dieet. ( "Beter" tussen haakjes omdat bv altijd beter is als FV, maar FV is ook prima als je geen BV kan of wilt geven. BV is er tenslotte op gemaakt om je kindje te voeden en FV is van koemelk, gemaakt voor kalfjes... )
     
  6. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Ivm de antistoffen die in de bv zitten. Daarmee wordt de kans op allergiën kleiner. Maar dan moet je wel minimaal 6 maanden bv geven.
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hij had nu al kma.
    Het dieet ben ik niet gaan volgen om bepaalde redenen.
    En na 10 weken kolven voelde ik me ook een melkkoe ;)
     
  8. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Kan goed voorstellen dat je na 10 weken kolven een melkkoe voelde. Zou ik ook hebben, denk ik.

    Bij mijn zoontje geen bv gegeven. Hij heeft meerdere voedsel allergiën. Bij dit kindje ga ik bv proberen en wil dat zo lang mogelijk kunnen doen. Maar als ook dit kindje symptomen van kma krijgt, weet ik niet of ik zo'n dieet lang zal vol houden, want denk dat ik dan niet alleen maar de koemelk achterwege moet laten.
     
  9. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Nee antje er is heel veel wat je dan achterwege moet laten.
    Je moet zelfs bij koekjes nog nadenken.
     
  10. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hoop trouwens dat de bv bij je lukt.
     
  11. Fuchsia

    Fuchsia Niet meer actief

    Antje, wanneer start jij met het dieet en kan je mij vertellen wat je allemaal niet mag hebben?
     
  12. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    @ Elfi, klopt. Maar ik bedoelde dat ik naast alles wat melk bevat ook alles met soja, ei en noten achterwege zou moeten laten, gezien mijn zoontje daar allergisch voor is.

    @ Truuske, ik ga niet al op voorhand op dieet. Pas als zich symptomen van kma aan dienen. Als dit kindje ook allergiën zou krijgen, dan ga ik alles achterwege laten waar mijn zoontje ook allergisch voor is. Maar we hopen dat we die ellende van zo'n allergisch kind niet nog eens hoeven mee te maken.
     
  13. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan heeft een KMA gehad en heeft nutramigen gedronken. Borstveoding wilde niet lukken bij hem.
    Ik heb destijds aan de dietiste gevraagd en zij adviseerde ons een volgend kindje HA voeding te geven.

    Ik ga de bv wel weer proberen, en we zien wel hoe het loopt!
     
  14. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Mijn oudste had kma (pepti was gelukkig afdoende)..

    Dochter kreeg HA voeding, toen ze na de kraamweek steeds meer/langer begon te krijsen (soms nachtenlang..) Zaten we toen ze 3 weken oud was we bij de KA, kreeg ze meteen een Phmetrie en Neocate (ivm verdenking kma en/of reflux). Na uitslag Phmetrie was de reflux bewezen en na 2 mnd een dubbelblinde provocatietest, en bleek ze geen kna te hebben.
    Toen over op Enfamil AR.
     

Deel Deze Pagina