Hoi dames, Wie kan mij helpen, ik ben op zoek naar iets maar weet niet zeker of het wel bestaat!?!? Ik dacht ooit is ergens een soort ring/stoeltje ( het lijkt een beetje oop een potje waar ze voor het eerst op plassen)waar je je kindje in kan zetten zodat hij eigenlijk geholpen word met zitten!? Snappen jullie wat ik bedoel? Ons zoontje in nu bijna 4 maanden en hij is vrij onrustig en overstrekt heel veel, en hij wil continu staan bij je op schoot. Dit is nu afgeraden door de fysio, hij mag niet meer staan en we moeten proberen het overstrekken tegen te gaan. Maar hij ziet graag alles, nu dacht ik aan dat stoeltje, misschien is dat iets voor hem, kan hij niet overstrekken en hoeft hij niet persee alleen maar te liggen en kan hij dus wel wat zien! Heeft iemand een idee wat ik bedoel en kan mij helpen? Groetjes Simone
het eerst wat in mij opkwam was ook een badring, maar een kindje van 4 maanden wat laat zitten lijkt mij ook niet goed hoor.
hier dacht ik ook aan, ik weet dat ze ook door fysio worden gebruikt, maar dan op latere leeftijden met 4 vind ik vroeg, maar als het van de fysio mag......
Bumbo seat lijkt me inderdaad? Maar ik zou hem daar niet te veel in zetten...lijkt me inderdaad nog niet zo goed. Heb je een wipstoeltje ook al geprobeerd? Dan zit hij ook wat meer overeind, kan hij wat meer zien, maar ligt hij nog wel wat meer. Heeft de fysio jullie ook verteld hoe jullie het overstrekken tegen moeten gaan...?
Misschien is het inderdaad verstandig om te onderzoeken waarom je zoontje zich overstrekt. Om hem met z'n 4 maanden al in een bumbo stoeltje te zetten lijkt me een beetje te vroeg. Dat lijkt me niet goed voor zijn rug. Een wipstoel zou beter zijn, die kun je ook verstellen. Succes
Hoi Hoi, Bedankt vooe jullie snelle reacties! Super! Dat is idd het stoeltje wat ik bedoel! Ik weet dat het nog een beetje vroeg is om hem te laten zitten, zeker in zón stoeltje, het zal dan ook voor de afwisseling zijn en geen uren per dag. Wipstoel is hij ook niet echt gek op, daar zet hij zich ook weer op af, als zijn voetjes iets voelen zet hij gelijk af! We moeten volgende week weer met hem naar de kinderarts, die wil verder onderzoek gaan doen naar het overstrekken. Fedde is na geboorte al gelijk onder behandeling geweest bij de fysio vanwege kisssyndroom, dat is nu zo goed als opgelost maar hij blijft overstrekken en veel huilen ( vooral overdag), het is een raadsel wwaarom hij dat blijft doen??? Had jij misschien tips tegen het overstrekken Niekekris??
Ik zou een baby van nog geen 4 maanden echt niet laten zitten!!! Dat kunnen zijn rug en heupen echt nog niet aan! En al helemaal niet als ie ook nog overstrekt. Dat ie niet mag 'staan' klopt ook inderdaad, op die leeftijd kunnen kinderen niet staan, alleen zich overstrekken. Ze kunnen ook niet zitten, en dat zou ik echt niet gaan forseren! Als je kindje graag alles wil zien (dat willen overigens alle babys, maar de meeste blijven netjes liggen tot een maand of 6/7) kun je hem in een wipstoeltje zetten (ook goed tegen overstrekken) of in een draagdoek. Om overstrekken te voorkomen moet je de kleine zoveel mogelijk in een gebogen houding leggen (met knietjes tegen de kin ongeveer), of op de buik. Deze houden zijn ook gezond voor de ontwikkeling van zijn buikspieren. Want met overstrekken ontwikkelen babys alleen hun rugspieren, en dat kan later negatieve invloed hebben op verdere ontwikkeling van kruipen en lopen. Je kunt hem beste lekker op zijn buik op de bank leggen. Als ie zijn hoofdje optilt ziet ie ook alles
Nee, helaas niet, maar het lijkt me handig als de fysio die dan direct gegeven had ipv alleen maar zeggen dat je het moet voorkomen... Draagdoek vind ik trouwens ook niet zo'n slecht idee. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor ook veel positieve verhalen over osteopaten. Zou je ook nog kunnen proberen mocht de kinderarts jullie niet verder kunnen helpen.
Ons zoontje van 2 overstrekte zich ook. Wij zijn naar de osteopaat geweest en op advies van cb arts hebben we hem regelmatig in de maxicosi gezet. Hij overstrekte zich vooral tijdens en na het eten. Hierdoor ging hij meer spugen. Door hem in de maxicosi eten te geven werd dit al minder. Ook de osteopaat heeft hier veel in kunnen betekenen. succes
Ik ben ook al met hem naar een osteopaat geweest, maar dit heeft ook niet geholpen, helaas! Maxicosi vindt hij idd ook erg lekker, zit hij ook regelmatig even in. Ik denk dat ik ook maar eens een draagdoek ga proberen, heb ik ook al een hoop postitieve dingen over gehoord! Ik heb ook wel tips meegekregen hor van de fysio, maar die adviseerde dus om hem nu even zoveel mogelijk te laten zitten, dat adviseren ze normaal idd nooit op deze leeftijd maar omdat hij zo extreem overstrekt is het in dit geval even iets beter. Ik kwam zelf op het idee van de badring, maar ik denk dat ik dat toch maar niet doe, als ik jullie reacties lees begin ik toch weer te twijfelen. Ik wacht ook gewoon het bezoek aan de kinderartd even af, misschien dat ik daar nog wat wijzer van wordt!
Ik zou met de kinderarts ook gewoon overleggen over zo'n Bumbo stoeltje (dat vind ik toch heel wat anders dan een badring ). Misschien vindt hij het wel een heel goed idee?
Heeft de fysio ook aangegeven waarin hij mag zitten? Want mijn zoontje heeft zich ook flink overstrekt en wij hebben dezelfde advies gekregen, alleen bedoelde de fysio het zitten in een wipstoeltje of een maxicosi. Want een baby van 3 maanden mag echt nog niet steunen op zijn heupen of de rug, die botten zijn daar gewoon nog niet klaar voor. Igv twijfel kun je nog altijd even je fysio bellen en vragen om specifieke instructies.
De fysio adviseerde om hem bijv op de bank te zetten met een speeltje tussen zijn benen, zodat hij het speeltje zou gaan pakken en dus met zijn lichaampje rondere vormen aanneemt, en dan is hij met zijn heupjes over het punt van overstrekken hee Het is idd misschien wijs om het even te overleggen met de kinderarts over het Bumbostoeltje.