Mijn zoontje is bijna 7 maanden. Gaat om 19 uur naar bed en "normaal" horen wij hem dan zeker de eerste 5 uur niet. Nu begint het rond 21 uur al. Dan lukt het nog om een speentje te geven en slaapt hij door, maar de afgelopen 3 nachten wordt hij rond 24 uur echt huilend wakker. Is niet te troosten.. Even oppakken en wat drinken en daarna slaapt hij dan gelukkig weer verder. Komt dan nog wel rond een uur of 3/4 een keer voor speen. Ik vraag mij af wat dit zou kunnen zijn. Hij heeft op dit moment alleen nog 2 ondertandjes. Een nieuw tandje misschien? Overdag heeft hij nergens last van. Wel veel bijten op alles wat hij ziet...
Hier ook gehad, dacht ook dat het tandjes waren maar die waren er na 3 weken nog steeds niet. Heeft hier week of 2-3 geduurd en toen was het opeens voorbij. In het begin haalde ik haar uit bed, mee naar beneden of zo maar dat begon ze heel erg leuk te vinden dus daar ben ik mee gestopt. Toen ben ik op haar kamer met haar gebleven, wel even uit bed, even troosten en knuffelen, beetje tegen haar knuffels praten dat die ook gingen slapen, bla bla bla, gordijnen even open en verteld dat de straat ook slaapt, het is donker, dat soort dingen. Dan weer rustig in bed gelegd en dan huilde ze wel weer even maar dat duurde nooit langer dan 5 minuten. Na een week of 2 (max) volhouden was het voorbij... Succes!
Hoi Hier precies hetzelfde. Mijn dochter is 7,5 maand en komt ook sinds anderhalve week ineens rond 2 a 3 uur s'nachts terwijl ze daarvoor gewoon doorsliep. Heel herkendbaar en nu maar duimen dat ze snel weer hele nachten gaat maken. ps. Kinderen kunnen trouwen ook last van hun tandjes hebben zonder dat ze na een aantal weken doorkomen, hoor.
Hier hetzelfde, al is mijn baby wat jonger, nu ruim 5 maanden. Ze is al een week of 2 aan het emmeren met het doorslapen. Ze gaat om 19:00 slapen, maar komt nu inderdaad ook om 21:00, 23:00 uur en vaak ook om 03:00 uur nog eventjes. Naast een fikse verkoudheid waar ze last van heeft, vermoeden wij toch ook dat ze last heeft van haar tandvlees/doorkomende tandjes. Overdag kwijlt ze behoorlijk veel en kauwt fanatiek op haar handjes, iets wat ze eerder nooit zo deed. Cat
Ik had dat ook ineens hier met Jill. Ik mag van geluk spreken want wij hebben geen 1 nacht gehad dat ze niet doorsliep (ja de eerste 2 weken moesten we haar wakker maken voor de voeding). mag echt in mijn handen klappen en besef dit heel erg goed. Ze gaat ook om 19 uur naar bed en sinds ze dus 7 maanden was wordt ze een enkele keer rond 22 uur even wakker. Soms is alleen een speen goed maar meestal control ik alles en als er niets aan de hand is gaat ze weer het bed in en huilt dan eventjes en slaapt dan weer.... heel vreemd. Maar ik heb gelezen dat ze rond 22uur hun diepere slaap in gaan en dat ze dan soms wakker kunnen schrikken. maar heb verder dus geen tips maar herken het wel