Hallo, Hoe pak je het aan om de nachtvoeding op een gegeven moment over te slaan. Sem eet nu 6 x 135. Om de 4 uur nml 8.00, 12.00, 16.00, 20.00 00.00 en 04.00. Hoe hebben jullie die nachtfles eruit gekregen. Sem heeft echt een ritme van om de 4 uur. Ik kan hem toch niet laten huilen dan. Speen kan wel even maar die spuugt hij weer uit. Gr. Lucky
Op slot ging dit gewoon vanzelf, ze moeten dit zelf aangeven.. Als je merkt dat hij de fles van 0.00 niet meer helemaal leeg drinkt of dat je m iedere x wakker moet maken hiervoor.. n x proberen om deze niet te geven. En anders gewoon eerst zo laten.
Bij ons ging dat ook helemaal vanzelf. Na 10 dagen kwam Jasmijn steeds later in de nacht. Eerste 2 weken kwam ze nog ron 3/4 uur en dat werd steeds later en daarna kwam ze altijd pas om 8:00uur. Heb er niets voor hoeven doen.
Ik hoop voor je dat hij snel wat langer doorslaapt. Ik vond het nioet fijn om er 's nachts uit te moeten. Maar je hebt geen andere keus. Ben nu dus ondertussen wel erg verwend.
wij hebben scott toen hij 2 weken oud was op 5 flessen gekregen en sindsdien sliep hij 's nachts ook door. ik ben begonnen op een dag om de 6e fles over de andere 5 te verdelen en dat heeft eigenlijk vanaf dag 1 gewerkt. joyce
Hoi, Pete krijgt normaal ook 6 x 135 ml per dag en komt dan ook elke 4 uur, ook 's nachts. Een enkele keer komt hij na 5 of 6 uur, maar dat is nog op 1 hand te tellen. Nu wilt mijn man gaan overstappen naar 5 x 150 ml, alleen vraag ik me af of hij daar niet te jong voor is? Volgens de verpakking van Nutrilon zou hij qua gewicht wel 5 x 150 mogen hebben, maar is 5 weken niet te vroeg? De reden dat mijn man het flesje wilt ophogen is dat onze jongen gaat huilen als de fles op is. Mijn man heeft dus het idee dat onze kleine nog honger heeft. Maarja, om nu 6 flesjes van 150 ml te geven, dan is weer teveel voeding per 24 uur! En 5 flesjes van 150 ml is per 24 uur ongeveer hetzelfde als 6 flesjes van 135 ml, dus qua hongergevoel zou dit toch niet veel moeten uitmaken? Ik denk dat we het even een dagje gaan aankijken, even zien hoe lang hij op een flesje van 150 ml kan teren. Ik neem aan dat hij dan niet na 4 uur weer om een flesje zal gaan roepen? En hopelijk blijft onze jongen dan vannacht wat langer doorslapen. Groetjes Saskia
hoi saskia, onze boef zit sinds hij 2 weken oud is op 5 flessen. het cb vond dit prima. je zou het altijd kunnen proberen, gaat het niet dan kan je altijd nog terug. succes! joyce
Hoi Sassie, Ik ben benieuwd of het je lukt en of hij gaat doorslapen. Ik zit nu hetzelfde als jou. 6 x 135 en om de 4 uur. Ik heb wel eens geprobeerd 150 om 00.00 uur te geven maar dat krijgt hij niet op. Dat is dus nog te vroeg voor hem. Mijn zoontje huilt ook vaak na de fles heel even. Hij heeft dan net gespuugt. Hij heeft dan het zuur en wil alleen maar melk tegen het zuur. Niet omdat hij nog honger heeft (volgens het CB) Ik weet niet of jou zoontje spuugt maar dat zou het dus ook kunnen zijn. Succes! Ben benieuwd of het lukt en hij gaat doorslapen.
Lucky, ons zoontje moet regelmatig een mondje spugen na een boertje of als de fles op is. Ook heef hij wel eens dat hij wat doorzichtige vloeistof opspuugt, misschien dat dit inderdaad zuur is? Wat heeft het CB gezegd wat je hiertegen kan doen? Ik hoef namelijk pas over 3 weken weer terug.
zolang de kleine er behoefte aan heeft zou ik er niet te veel problemen van maken meid en gewoon om 04.00 uur die fles geven.. wil je echt liever dat ie (hij is pas een maand) doorslaapt zou je de laatste voeding wat dikker kunnen maken door er bijvoorbeeld nutrix door te doen, of voor de nacht een andere voeding te proberen...je hebt speciale voeding voor de nacht die wat dikker is en wat meer "vult" zeg maar...kan ff niet op de naam komen, maar is volgens mij een groen pak, en die heb je ook in "kleinere verpakkingen" zodat je het ten eerste eerst even kan proberen en gaat dat goed kun je die verpakkingen blijven halen omdat je daar natuurlijk nooit zoveel van gebruikt dan van de grotere verpakkingen en zo'n pak na openen maar beperkt houdbaar is... succes
@Sassie: Johannespitbrood (of zoiets) door de voeding doen. Het heet Nutriton geloof ik en ze hebben het bij de apotheek dus daar kun je ook meer info vragen. Ik wil het deze week denk ik gaan halen en dan vraag ik het daar ook even hoe het precies zit. Volgens mij is er hier ook een topic over Nutiton... @Smoekie: Je hebt helemaal gelijk hoor. Hij is nog maar een maand en als hij graag 's nachts een flesje wil krijgt hij dat gewoon. Heb mij een beetje laten gek maken door m'n schoonmoeder en kennissen. Hun kinderen sliepen volgens hun al lang door met een maand. Volgens het CB moet ik mij hier niks van aantreken. Gemiddeld doen ze het pas met 3 maanden en wie zegt dat hun niet een beetje aan het overdrijven zijn...
@Sassie: Sorry. Ik zie nu pas dat de topic over Nutriton van jou is dus dat ken je al maar dat was dus het advies van het CB. Succes!
Smoekie, ik wil ook niet dat hij gaat doorslapen, maar gewoon dat hij wat langer slaapt. Tot een paar dagen terug kreeg hij 6 voedingen per dag en kwam dus om de 4 uur, ook 's nachts. Nu zijn we sinds een paar dagen de laatste avondvoeding gaan verhogen naar 150 ml en sinds gisterenavond dus elke voeding 150 ml proberen in de hoop dat hij 's nachts een keertje 5 a 6 uur wilt slapen. Lucky, ik heb die Nutriton gisteren pas gehaald, dus sinds vannacht gaan gebruiken. Het is/was even uitvogelen hoeveel schepjes het beste resultaat geeft, tot nu toe lijkt 2 schepjes goed te gaan.
Dat denk ik dus ook, Isa sliep pas rond de 2,5 maand door. Toen de flessen zo rond de 180cc werden ging het steeds wat beter de ene nacht wel de andere nacht niet. Nu ze 200cc per fles krijgt slaapt ze goed door, een kindje regelt dat eigenlijk zelf en de ene is de andere niet. Een tip laat je niet gek maken, ook jou kindje gaat door slapen
Ten eerste zal je kindje er zelf aan toe moeten zijn denk ik. Maar goed bij ons heeft het geholpen om Jesper de dag voor hij 4 weken was, 2 borsten te laten drinken in plaats van 1 per voeding. Hopelijk kun je hier iets mee? Suc6!
Hoi, Om 19.30 heeft Pete een flesje (150 ml met 2 schepjes Nutriton) gekregen, rond 20.30 is hij gaan slapen. Wij zijn om 22.30 gaan slapen en toen ik 's nachts wakker werd van gehuil, keek ik op de wekker en zag ik dat het gewoon al 04.30 was! Ik weet niet waar het aan gelegen heeft? Misschien dat hij nu flesjes van 150 ml krijgt? Misschien dat hij nu Nutriton krijgt? Of misschien is het gewoon toeval? Vanmorgen wilde hij om 08.30 weer een flesje en zometeen (13.30) ga ik hem weer een flesje geven. Ik probeer dan vanavond om 22.00 uur het laatste flesje te geven. Ik ben benieuwd of hij dan weer 8 uurtjes blijft doorslapen. Groetjes Saskia