Hi, 3 augustus is onze zoon geboren met 41 weken en 5 dagen. Hij woog bij geboorte 4115 gram, en al binnen een week was hij alweer over zijn geboortegewicht heen. Dus had ik het gevoel dat de borstvoeding goed ging. Echter is het zo dat hij de laatste tijd veel spuugt. Soms al tijdens het voeden en dat kan dan klonterig en slijmerig zijn, en soms pas een uur of anderhalf na een voeding. Ook kan de opgespuugde melk er als een stroom melk weer uitkomen. Ik heb al vanalles geprobeerd, ik hou hem tijdens het voeden met z'n hoofd hoger dan z'n lichaam, als de melk op gang komt haal ik de tepel los en vang de melk een tijdje op in een doekje (was bang dat het misschien te snel binnenkomt). Maar hij blijft overgeven. Wel is het zo dat hij nog steeds elke voeding een zware plasluier heeft en hij heeft meerder poepluiers per dag. Dit is mijn enige houvast dat hij wel voldoende binnen lijkt te krijgen. Is er een oplossing voor dit spugen, of moet ik dit gewoon voor lief nemen? Alvast bedankt, Mone
Hallo Mone, Even een hele snelle reactie voor ik naar school cross om alle kinderen op te halen. Ik denk dat je een moeder bent met veel melk. Misschien heb je er wat aan om de folder over teveel melk van de VBN te downloaden op hun site. www.borstvoedingnatuurlijk.nl of lees de info op deze pagina: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... riode.html Lees het eens door, als je meer specifieke vragen hebt mail dan gerust, dan kan ik je vragen meer specifiek beantwoorden. Succes Ilse