Mijn dochter drinkt op een dag 4 x 200 ml voeding (laat wel eens wat staan) en voor de nacht drinkt ze 165 ml voeding waarvan ze ook wel eens wat laat staan. Nu vraag ik me af ik heb altijd 4 uur tussen de voedingen, maar kan ik er 's avonds ook 3 uur tussen laten? Ik wil namelijk graag om 23 uur de laatste fles geven en om 8 uur 's morgen starten. Zo lang slapen kan ze wel. Hoe deden jullie het weglaten van de laatste fles? (Die van 23 uur). Ze is nu 2 maanden. Groetjes Emmely
Weet niet of het verstandig is om er zo lang tussen de voeding te laten zitten. Ze is nog maar 2 maandjes oud!! Hier pas vanaf 4 maanden dat hij er zo lang tussen (mocht laten) zitten. Dit werd namelijk door het CB sterk afgeraden. De suikerspiegel is dan iets mee. Waardoor ze suffig kunnen worden. Ik zou er persoonlijk niet zo lang tussen laten zitten. Succes
Voor 4 flessen moeten ze eigenlijk 4 maand EN 6 kilo zijn.. Dus ik zou er in ieder geval nog even mee wachten. Iets eerder kan soms wel, maar alleen als ze het zelf duidelijk aangeven (weigeren de rest te drinken). En zo klinkt het bij jou nog niet.. Die avondfles zou je moeten proberen. 9 uur tussen de flessen 's nachts moet wel kunnen bij bijna 6 kilo. Maar het is de vraag of ze het doet natuurlijk. 3 uur ertussen is ook prima. En dan hopen dat ze inderdaad 's nachts wel doorslaapt.
Onze dochter is ook 2 maand en die krijgt overdag om de 3 uur 120cc met 4 schepjes ( 6 keer op een dag) en 's nachts slaapt ze van 23:00 uur tot 7:00 uur ongeveer soms iets langer. 's avonds zou je er wel 3 uur tussen kunne laten, maar ik weet niet of dat ook al bij jou kan omdat je al 200 cc geeft per keer. Ik zou gewoon eens het CB bellen om advies te vragen en anders bel je de informatielijn van de voeding die je geeft. Succes! Liefs
Onze oudste indertijd, voedde wij op verzoek, nadat we 3 weken borstvoeding hadden gegeven en daar dus aan gewend waren. Met 8 weken zat zij op een schema van: 7 - 11- 15-19 en sliep dan de hele nacht... maar ze gaf het zelf dus óntzettend goed aan. Je moet inderdaad wel even kijken of ze niet suffig is als ze wakker wordt, vanwege die suikerspiegel. Maar anderzijds geven ze ook aan: Voor ieder pond mogen ze een uur doorslapen - dan moet de suikerspiegel dat aankunnen... onze dochter woog indertijd net 5 kilo toen ze zo lang sliep, maar ik wist toen nog niet, wat ik nu dus wel weet . CB 'schrok' in eerste instantie wel dat ze al zo lang doorsliep, maar toen ze hoorde dat het goed ging, was het ook gewoon goed - het was toch al gebeurd tenslotte. En oja, over die fles eerder geven: Je kan het proberen, in principe is het vrij normaal, dat kindjes s avonds voedingen wat korter op elkaar drinken, om een buffertje te hebben voor de nacht - dus een uurtje korter kan misschien best. Maar je hebt ook kans, dat ze veel slechter drinkt, omdat ze gewoon nog niet zo'n honger heeft. Blijft een kwestie van uitproberen.