Baby 20 weken drinkt ineens veel minder

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Imona, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo iedereen.

Ik heb een zoontje va 20 weken.
    Zijn schema is als volgt:
    8.45 200 cc melk
    10.40 1/3 potje fruit.
    12.45 200 cc melk
    16.45 200 cc melk
    18.45 1/3 potje groente
    20.45 200 cc melk

Hij at en dronk alles op. Maar sinds een dag of 5 niet meer.

S ochtends laat hij 30-50 cc staan
    Fruit gaat op
    S middags laat hij 90 cc staan
    Eind cd middag ook 90 cc
    Groente gaat op
    Avond fles zo goed als op.

Ik snap er niks van waarom hij ineens zo weinig drinkt.

Iemand ideeën of tips?

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

De puzzelperiode is aangebroken :p

Wanneer hij (te)veel bijvoeding krijgt gaat hij zijn flessen laten staan, maar hij krijgt ook steeds meer honger....
    Hier moet je een weg in vinden met hem en bedenken dat het nu het belangrijkst is dat hij zijn flessen drinkt en dan kun je beter soms iets minder bijvoeding geven.
    Dit gaat door tot je een beetje een balans hebt gevonden en daarna zul je na 6 maanden merken dat hij met nog meer flessen gaat rommelen.
    Je zoontje is iets te vroeg begonnen met afbouwen :)

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Sommige kinderen vinden vast voedsel veel interessanter dan melk. Je kunt proberen of hij meer gaat drinken als je minder fruit en groente geeft, maar vaak helpt het geen zier en wordt het kind alleen maar boos en hongerig.
    Dit gerommel zie je meestal met 6/7 maanden, die van jou is er wat vroeger bij.
    Het minimum aan melk is dacht ik een halve liter en daar zit hij nog wel aan.

4. Adrianna

Dat minimum is mits hij genoeg gevarieerd voedsel binnenkrijgt...dat lukt nog niet met twee keer 1/3 potje.
    Maar 500ml voeding moet je echt niet willen met 4.5 maand...

5. Adrianna

Mijn zoontje heeft trouwens precies hetzelfde gehad met 5.5 maand en met 6 maand dronk hij nog maar 3 flessen (waarvan 1 omgetoverd tot bordje pap)
    Daarnaast kreeg hij wel fruit (1 stuk), groente (100 gr) en een paar stukjes brood op een dag en dronk hij een paar slokjes water.
    Tot 6 maanden zou ik echt proberen om aan die 4 flessen die je nu geeft nog vast te houden.

6. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ow, die toestanden hebben wij ook gehad. Maakte me er zo druk om. Maar bij ons is het meestal zo dat een aantal dagen gewoon minder wil drinken. Gaat dan vanzelf weer over.

Misschien ook keelpijn/verkouden? Daar ging die van ons ook veeeeel minder van drinken. En dan ook met name de twee middelste flessen van de dag.

Wij zitten hier nog steeds aan vier flessen omdat fruit en groente en brood nog niet echt willen....steeds paar hapjes en dan is ze er klaar mee. :)

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    We hebben vandaag geprobeerd om hem gewoon op zijn normale tijd aan te bieden. Wil hij dan normale niet drinken proberen we het een half uurtje later nog eens. Dan drinkt hij weer wel. Vandaag heeft hij zijn ochtend en avobdfles leeg. En s middags 2x 50 cc laten staan.
    Dus daar ben ik wel tevreden mee.

Hoop dat het zichzelf oplost.

Nu is hij een grote kerel. 65 cm en 7.9 kilo. Dus hij kan wel wat hebben gelukkig.

Mijn grootste zorg is dat hij zou uitdrogen oid. Daar ben ik wel bang voor. Maar hij heeft wel goede plasluier en 1 tot 2 poepluiers per dag is verder vrolijk en alert.

Hoop echt dat het geen kwaad kan. Maar ik maak me dan zo snel zorgen haha.

Hij geeft op het moment ook niet aan of hij honger heeft..

8. Adrianna

Nee uitdrogen gebeurt niet zo snel nu.
    Het is buiten niet warm, hij laat maar 100cc staan en hij krijgt toch nog iets van vocht uit de potjes mee, dus ik zou me daar niet zo druk over maken.
    Gaat hij echt onder de 500cc dippen mist hij belangrijke voedingsstoffen en ook vocht. Dat is eenmalig niet zo erg maar wel als het meerdere dagen gebeurt, maar dit is een heel normaal iets bij de start met bijvoeding.

Als voorbeeld: geef ik mijn zoontje na zijn groente een bakje yoghurt, dan laat hij zijn laatste fles voor de helft staan...geef ik hem geen yoghurt dan drinkt hij hem wel op.
    Hij zit nu gewoon sneller vol met wat hij extra krijgt.
    Als je kindje eraan toe is mag hij rond de 6.5/7 maand 3 flessen drinken, dus weigert hij op een gegeven moment echt een fles (of meerdere) dan kun je proberen om een fles minder te geven over een aantal maanden.

9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oke. Dit stelt me wel gerust. Bedankt

Deel Deze Pagina