Hallo, Mijn dochtertje is 5 maanden oud en ik wil haar graag rijstebloem gaan geven om haar laatste fles van 19:00 uur wat meer body te geven voor de nacht. Nu gebruik ik de Dr. Browns fles met de level 2 speen. Ze krijgt 3 schepjes Hero standaard en 3 schepjes hero comfort ivm reflux. Laatst heb ik geprobeerd om hier 1 schepje rijstebloem bij in te doen maar dan is de level 2 speen te klein, ze krijgt er bijna niks uit. En bij de level 3 speen gaat het weer te snel.. Moet ik s avonds alleen standaard gaan geven met rijstebloem of heeft iemand tips? Welke speen gebruiken jullie bij het geven van een papfles? De difrax spenen passen ook op de browns flessen maar ik weet niet welke? Bedankt alvast!
Bij mij bleef bij de dr Brown fles de pap in dar ventiel zitten (dat witte rondje boven op dat blauwe buisje) ik ben sinds deze week overgestapt naar difrax fles. Ik gebruik deze alleen voor de papfles. Ik gebruik dan wel dr Brown speen nr 2 en dat gaat prima.
lastig is dat met die spenen. wij gebruiken voor de melk de difrax met de kleinste speen (s) en voor de rijstebloem gebruiken we nu een gewone fles met een 1-2-3-speen, maar dat is hem nog niet echt. ik denk dat het de difrax fles gaat worden met de 1-2-3-speen van kruidvat.
Wij zijn ook trouwe dr brown's-gebruikers alleen voor de papfles heb ik een ander flesje aangeschaft, gewoon een huismerk, en er zit een 1-2-3-speen op. We vonden het een gedoe dat het ventiel van de dr brown's steeds verstopt raakte. Overigens gaat die papfles wel iets te snel naar mijn mening. Wat iets scheelt is dat we de fles redelijk 'horizontaal' houden, waardoor we de pap niet naar binnen 'kieperen'. Het gaat nu wel wat langzamer dan wanneer we de fles meer verticaal zouden houden. Succes!
Hier nooit problemen gehad met het ventiel van de Dr. Brown's fles, wel was het altijd even vogelen met de spenen inderdaad. Uiteindelijk wisten we hoeveel rijstebloem we moesten geven dat het wel met een grotere speen kon en dat ging prima
Wij zijn er denk ik uit. Een kruidvat fles met de speen die erbij zit en daarvan het gaatje iets groter gemaakt. 180+6 geen nutriton en 4 voedingsschepjes rijstebloem. Iedere andere combi ging of te snel, of te veel lucht of te langzaam.