welke speen te gebruiken als baby tijdens de voeding in slaap valt

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Chris1980, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chris1980

Chris1980 Lid

7 jan 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn dochter is weken oud en afgelopen maandag ben ik overgestapt van borstvoeding op flesvoeding. Ze krijgt friso hypoallergeen op dit moment.
    Lauren valt vaak in slaap tijdens het geven van de fles. Ze is dan ook maar met moeite wakker te houden en doet ook erg lang over haar fles een ruim half uur soms.. Ze drinkt de fles ook nooit helemaal leeg. Soms maar een bodempje maar soms ook echt maar 50 - 60 cc. Het consultatiebureau komt haar morgen ook weer wegen om te kijken of ze wel goed groeit. Aangezien ze ook erg veel huilt heb ik soms het idee dat ze gewoon te moe is om haar fles leeg te drinken. Ze begint dan nl heel gulzig om vervolgens halverwege de fles in slaap te vallen. Ook komt er zeer regelmaat een flinke vlots voeding terug. Hebben jullie misschien nog tips en adviezen wat hiermee te kunnen doen. Wellicht een andere speen? Ander ritme qua voeden. Nu krijgt ze om de 3 uur een fles aangeboden. En 's nachts zit er vaak meer tijd tussen.
    Ik vind t best lastig. En heb zelf eigenlijk niet zo goed een idee wat hieraan te doen.
    Alvast bedankt!

Gr Chris

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Chris,

Ik kan helaas niet zien hoeveel weken je kindje oud is. Wanneer er wat in de voeding verandert is dit vaak iets waar kindjes even aan moeten wennen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Misschien dat ze ook even aan de smaak moet wennen. Wanneer het drinken te vermoeiend wordt en ze in slaap valt kan het zijn dat het speentje qua gaatje misschien niet groot genoeg is voor haar om uit te drinken. Een andere speen zou dan kunnen helpen, speen met een groter gaatje. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten.
    Misschien dat je ook even met het consultatiebureau kan overleggen wat evt. de oorzaak zou kunnen zijn.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina