goed schema?weinig eten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door petra11, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra11

petra11 Lid

6 jun 2010
    80
    3
    8
    thuisblijfmams
    friesland
    hoi
    wie kan mij helpen,of heeft een idee.
    wat is nou een goed schema voor een kindje van 8,5 mnd.
    mn dochter word nu steeds snachts wakker en dan lurkt ze zo een fles leeg,honger???
    ze krijgt overdag
    8u pap 120cc
    11.30u brood(halve)
    12.30 fles 160cc
    15u fruit half potje
    17u warme eten en toetje(halve)
    19u pap 100cc
    ik vind haar geen grote eter,zou ze daarom wakker worden van de honger??
    zit te denken om haar om 15u nog een flesje melk te geven want zoveel zuivel krijg ze naar mijn idee niet.
    wie kan me helpen

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Petra,

Een kindje tussen de 8-10 maanden mag best nog 3keer per dag een flesje/pap van 180cc met 6 schepjes hebben. Ze wordt steeds groter natuurlijk dus gaat ook meer nodig hebben. Het is inderdaad logisch dat ze dan trek krijgt. Wanneer uw kindje onder de 500ml (bereide) flesvoeding op een dag komt, is het belangrijk om vitamine D extra te gaan geven.
    Als ze dat zou willen mag ze ook best een heel potje fruit krijgen of wat meer brood.

Succes alvast! Groetjes Laura

3. petra11

petra11 Lid

6 jun 2010
    80
    3
    8
    thuisblijfmams
    friesland
    hoi
    dat is vaak het probleem,ze wil niet meer eten.wat ik ook probeer.
    en dan word ze vaak snachts wakker,ik denk dan ja dan heeft ze honger.hoop dat dit een fase is en dat ze straks weer lekker gaat eten.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kan haar inderdaad niet dwingen om te drinken/eten. Eventueel kun je dan proberen, zoals je zelf aangeeft, tussendoor nog wat aan te bieden. Kijken hoe dat gaat. De melk een keer koud aanbieden, uit een beker, fruit erdoorheen mixen als een soort fruitshake.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina