Hallo, Mijn dochter is bijna 7 weken en krijgt 6 flessen van ongeveer 130 ml (120 water en 4 scheppen). Deze hoeveelheid krijgt ze sinds twee weken, hiervoor 100 ml. Ze krijgt sinds drie weken speciale voeding voor haar krampen en slechte ontlasting (hiervoor hypoallergeen). Ze woog twee weken geleden 3795 gram. Ze drinkt alle flessen leeg, maar het lijkt of ze sinds kort nog honger heeft ongeveer een kwartier na haar fles en boertjes. Ook schiet ze vrijwel gelijk in de kramp na haar fles. We gebruiken al infacol.... Ze heeft sinds twee weken ook kleine rode bultjes op haar voorhoofd en slaapt overdag alleen nog maar op mijn arm omdat ze niet te troosten is. Ze huilt ineens veel en is niet te troosten. Het lijkt op krampen, maar ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is. Ze heeft ook snotneusjes als ze huilt en heeft regelmatig traanoogjes. Zou dit koemelkallergie kunnen zijn? En mag mijn dochter meer voeding hebben? Of is er een andere truc om haar honger te stillen. Soms geven we een klein flesje lauw water, vooral omdat ze nog steeds moeite heeft met de ontlasting. Morgen ga ik ook even bij de arts langs....
Hallo, De klachten die je kindje heeft kunnen verschillende oorzaken hebben. Kan met de voeding te maken hebben, maar dit hoeft niet. Je kan even overleggen met het consultatiebureau. Hoe is het drinktempo van je kindje? Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Wanneer het drinken sneller gaat wordt de zuigbehoefte niet bevredigd. Hierdoor kan je kindje eerder honger hebben maar ook sneller last hebben van krampjes. Rond de 6 weken zijn de krampjes ook vaak even op zijn hevigst. Ook kunnen kindjes dan wat pukkeltjes in het gezicht hebben onder invloed van hormonen. Maar dat kan het cb/huisarts misschien voor je beoordelen. Wat is haar gewicht nu? 6 x135 ml is op zich een goede hoeveelheid voeding. Het is in ieder geval goed dus om het drinktempo in de gaten te houden en je kan evt. tussen de voedingen door een kleine hoeveelheid water/rooibosthee geven voor tijdelijk een wat voller gevoel. Groetjes Angélique