Hypoallergene flesvoeding achterhaald??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Margha, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Afgelopen week moest ik weer naar het consultatiebureau en dacht vraag eens alvast wat ze ons adviseren standaard of h.a.. Dit omdat mijn 2 broers allebei een allergie voor huisdieren hebben en ik vaak last van huiduitslag heb.
    Ik geef overigens nu nog volledig borstvoeding en hoop hier ook nog even mee door te gaan maar omdat ik pas weer begonnen ben met werken en bang ben dat de voeding misschien terug loopt dacht ik ik vraag het alvast, maar nu zeiden ze dat hypoallergene voeding achterhaald is en niet anders is dan de standaard. Iemand hier ook van gehoord? Dacht eigenlijk van waarom wordt dit dan gemaakt.

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Hoorde ik ook van ons CB inderdaad.. Wij hebben het eerste pak HA gedaan en toen overgestapt naar standaard, maar dat waren we sowieso al van plan. Scheelt wel een hoop geld, HA is een stuk duurder ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is alleen 'achterhaald' als er geen allergien in de directe familie zijn.

4. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou die kleine van mij heeft wel degelijk baat bij hypoalergene voeding had eerst flesvoeding van enfamil premium nou dat was echt kreunen persen krampjes slecht slapen spugen ...toen overgestapt op enfamil h.a en heb me toch een ander kindje drinkt rustig slaapt goed lacht en is heel tevreden krampjes zijn een stuk minder dus ja er is wel degelijk verschil in flesvoeding ja het is duurder maar ja dan moet je bv geven als je het kan dat kost niks

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik zweer bij HA voeding. Helemaal tijdens/na de borstvoedingsperiode.

6. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    mee eens wereld van verschil :):):)

7. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Dit. En ze doet het inmiddels heel goed op de standaard voeding.

8. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Waarom als ik vragen mag. Is het lichter verteerbaar ofzo?

9. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Welk verschil merken jullie tussen standaard en h.a.

10. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Hypo-allergene voeding is inderdaad zeer licht verteerbaar. Ik heb zelf geen borstvoeding gegeven maar borstvoeding is het lichtst verteerbaar. Lijkt mij dus vrij logisch om als je met borstvoeding stopt je eerst overgaat naar h.a voeding en daarna standaard voeding. Overigens zou ik je niet aanraden door mijn eigen ervaring om voedingen te gaan mengen. Wordt wel vaak gezegd om overgang makkelijker te maken, maar hier stond het gelijk aan DRAMA!!! Na 2 weken proberen en een volledig over de toeren kind, heb ik het heft in eigen handen genomen en gewoon in 1 keer naar andere voeding overgestapt en het drama was foetsie.

Wat ik voor verschil merkte?
    Hier was een meneertje wat totaal niet verzadigd was met h.a., vandaar ook overgestapt op forte voeding.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Inderdaad lichter verteerbaar. Mijn tweede kind was een enorm spuugkind, zelfs de borstvoeding kwam er in golven uit. En dan had hij weer honger. Heb dubbel gevoed en toen we van de borstvoeding waren afgestapt wegens 'op' kreeg hij HA en hij spuugde toen niet meer van die hele grote golven.

Deel Deze Pagina