Dochter, 16wk, ong 5,7 kg schat ik in, drinkt 4x150/5 en 1x 180/6 voor de nacht. Toen ik de bv ging afbouwen eerst ook 180/6 overdag gegeven maar daar ging ze meer van spugen dan anders. Spugen na de fv lijkt nu oke te zijn, als ze plat ligt of hoest ivm verkoudheid spuugt ze nog wel. Dochter lijkt tevreden maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met kv weet ik niet wanneer ik zou kunnen ophogen. Flessen gaan over het algemeen redelijk op. Soms bodempje soms 40cc over. Slapen doet ze goed. Dus wanneer zou ik moeten/ kunnen ophogen?
Je zegt zelf al dat ze soms wat laat staan en spuugt toen je d'r meer gaf. Dus geeft ze heel goed aan dat ze voldoende krijgt Ik zou dus niet ophopen. Zodra ze d'r flessen schoon leeg drinkt en dan nog honger heeft dan kan je gaan ophogen naar 180/6. Voor nu gewoon lekker zo laten.
Ophogen hoeft niet als ze nog wat laat staan in de fles. Als ze alle flessen tot de laatste druppel op zou drinken en korter tussen de flessen laat, kan je rustig ophogen. Onze zoon is ongeveer 6-6,5 kilo en heeft ook nog voldoende aan 5 keer 150+5. Drinkt de flessen nu bijna (10cc over) tot helemaal leeg. Er is overigens een regel. 120 X aantal kg lichaamsgewicht. Dat delen door aantal voeding, dan heb je minimale hoeveelheid cc per dag. 150 X aantal kg lichaamsgewicht delen door aantal voeding, is gemiddeld. 180 X aantal kg lichaamsgewicht is de max.
Ah thanks, die berekening is fijn. Ik dacht dat ze die 180/6 altijd moesten hebben Als ze tzt helemaal haar fles op drinkt en nog ontevreden is dan zal ik eens aan ophogen denken!
Die berekening is idd een goede richtlijn. 180/6 hoeft helemaal niet. Onze dochter is nu 13 weken en ongeveer even zwaar als jullie meisje en zij drinkt 5x 120/4. Weinig maar zij is er tevreden mee
Onze zoon van 4.4kg drinkt 6x130ml. Is dat niet te veel dan? Hij drinkt elke fles leeg en geeft niks tot bijna niks terug.
4,4 kilo x 150ml =660ml. Dat verdeeld over 6 voedingen kom je uit op 110ml per voeding. Daar zit jij maar 20ml boven, dat is geen probleem hoor 😉 Die berekeningen zijn gemiddelden he, het ene kindje drinkt nu eenmaal meer dan de andere.
Dank je wel. vandaag had meneer nog honger na 130cc. 50cc bij gemaakt en ging ook op. Gaan nu de flessen langzaam ophogen naar 150cc (5 schepjes). Hij wil groeien denk ik