Hallo, Een korte vraag m.b.t. het ritme 's nachts. Overdag doen wij op advies van lactatiekundige van ons kraambureau eerst ene borst geven, dan verschonen, en als ' toetje' de tweede borst. Wanneer hij na de eerste borst direct een mondje teruggeeft, kan ik er dan van uitgaan dat hij geen tweede borst nodig heeft en aldus genoeg heeft? Maar m.n. 's nachts zit mijn vraag... Als hij borstvoeding wilt 's nachts, dan geven we eerst de ene borst, als hij klaar is met drinken is hij vrijwel meteen aan het dutten, maar dan ga ik hem verschonen en is hij dus meteen weer wakker: - moet ik dit ritme aanhouden ook 's nachts ? dus ene borst- verschonen-andere borst? of maar 1 borst aanbieden? of eerst verschonen? Consultatiebureau gaf me niet echt advies... ja, er is geen handleiding voor, dus wat je zelf wilt... ja daar heb ik niet zoveel aan! ze had ook als advies evt eerste borst kort-verschonen- en dan 2e borst uitdrinken, en evt 's nachts niet verschonen als het alleen een plasluier is.. en dat het ritme 's nachts anders is dan overdag vond zij geen probleem. Hoop dat jullie me goed advies kunnen geven!
hoi je hoeft s nachts niet per se het ritme van overdag aan te houden. Als hij goed drinkt, goed groeit en voldoende poept en plast, zou ik s nachts proberen om hem te laten drinken zoveel hij wil en als hij dan slaapt wegleggen. Je merkt vanzelf of dit goed gaat s nachts. Krijgt hij dan per saldo toch te weinig per keer dan zal hij zich weer eerder melden. Als hij het goed vindt scheelt het voor jou ook een hoop gedoe in de nacht. Dan ga je gewoon overdag door met tussendoor verschonen. Probeer het maar uit! Succes en bij vragen hoor ik het graag weer. Mirjam