Te veel melk (kunstvoeding)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door majo8782, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. majo8782

majo8782 Nieuw lid

9 mrt 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje van 5 weken is een zeer hongerige baby.
    ik geef hem 120 cc per voeding (normaal volgens mij) maar hij komt iedere 2.5 a 3 uur, dit betekent ruim 7 voedingen per 24 uur (inclusief nachtvoeding waar hij nog voor komt) Dit houdt in dat ik iedere 24 uur tegen de 1000 cc voeding zit, te veel dus.

-ik geef hem al voeding voor hongerige baby's (forte)
    -ik doe jhbp in de fles zodat hij er langer over doet (20 min)
    -ik doe 10 cc extra water erbij
    -ik heb geprobeerd eerst 30 cc water te geven maar maakt geen verschil
    -ik probeer te rekken met speentjes etc maar hij blijft mopperen tot hij heeft gehad.
    Hij heeft duidelijk echt honger ipv zuigbehoefte of krampjes, hij huilt/moppert flink, tot ik hem een speen geef, dan gaan zn oogjes wijd open, begint driftig te zuigen om vervolgens na een paar seconden weer te gaan huilen (want er komt geen melk uit)
    Als ik hem de fles geef, dan doet hij precies hetzelfde, drinkt dan of zn leven ervan afhangt en valt na de fles (die trouwens allen opgaan) als een blok in slaap, het is dus echt honger.
    Wie heeft DE tip vor mijn hongerige baby? Het CB kon mij verder niet adviseren dan zijn gewicht in de gaten te houden (alsof ik hem wel minder voeding zou kunnen geven als hij te snel te zwaar wordt?)

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Weet je zeker dat het honger is en geen verborgen reflux bijv.?

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Het kan bijna geen honger zijn ik denk ook eerder aan reflux

4. majo8782

majo8782 Nieuw lid

9 mrt 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee zeker geen reflux, dit heeft mijn eerste gehad en dat herken ik dan wel. Hij is na de fles ook een zeer tevreden mannetje en heel makkelijk, slaapt goed, kan goed alleen in de box zijn. Huilt ook nooit, alleen als hij honger heeft

5. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    We hadden hier ook een hongerige kleine dame. We zijn vrij snel gaan ophogen en dan liet ze er vanzelf mee tijd tussen waardoor ze op de juiste hoeveelheid uitkwam op de dag.

6. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb hier ook een hongerige baby. Ook 5,5 week en geef nu 5x120 en 1x150. Heel soms een voeding extra en kom ik ook in de 900 uit. Hij komt tussen de 3 en 5 uur. Hij drinkt goed, spuugt weinig, drinkt netjes 20 minuten en heeft wel wat last van krampjes. Heb vandaag toevallig ook overdag een flesje van 150 gegeven omdat hij duidelijk nog steeds honger had na zijn fles. Ik herken precies wat je zegt over de speen. Precies zelfde verhaal hier. Ik ga donderdag naar het CB; benieuwd wat ze zeggen...

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Onze oudste had dit ook, en dat was ook écht honger. Was 4 maanden lang geëmmer en toen we met de bijvoeding begonnen hadden we eindelijk af en toe rust. Gewoon doorgaan met wat je doet dus, en dan met 4 maanden hopen dat de hapjes aanslaan ;)

Overigens zegt mijn cb dat die maximale liter flesvoeding achterhaald is. Wat ze maximaal binnen mogen krijgen, hangt af van het gewicht (al is dat in jouw geval denk minder gunstig want zo zwaar zal je kindje nog wel niet zijn ;))

Deel Deze Pagina