Hoi meiden Ik heb even een vraagje ivm de spenen voor flessen. Mijn meisje heeft de eerste 6 maanden alleen bv gehad, bijna altijd live en haast nooit uit een fles. De enige flessen die ik dus heb zijn van t begin, met nr1 spenen erop. Tegenwoordig drinkt ze ook andere dingen en vraag ik me af welke maat speen ik moet gebruiken. Ik zag in de winkel dat nr1 voor pasgeborenen is en dat je met 3maanden op een mt2 zit en met 6mnd een mt3 etc. Maar als ik haar melk geef met een mt3 speen dan gaat het zo snel dat ze het niet bij kan houden en loopt het alle kanten op. Ik heb dus maar weer de mt1 speen erop gezet en dan gaat t goed. Klopt dat dan wel? Is t wel oke dat ik voor haar (10mnd intussen) een mt 1 speen gebruik? Of kan ik toch beter een grotere speen kiezen? Voelt best maf hoor, kleintje is al 10maanden en ik heb totaal geen verstand van flessen en spenen hihi. Maar jullie hopelijk wel
Oeps, ik zie net een paar topics lager een heel topic over flessenspenen...sorry, niet goed gekeken Euh, deze dan maar sluiten, dan lees ik bij die andere wel mee
Ik ben blind, zie het andere topic niet dus even reactie in dit topic . Hier met ruim 1 jaar ook nog altijd de nr 1 speen hoor! De s-speen van difrax. Als de kleine meid eruit drinkt is het helemaal prima. Aan de borst moet ze ook meer moeite doen om wat te krijgen dus kan helemaal geen kwaad. Gewoon die nr 1 speen houden is mi het beste! Liefs, Hanneke!
Hey Hanneke Dankje voor je reactie. 't andere topic was toch ook niet helemaal t zelfde, zal ook wel zijn waarom deze nog open is Jij gebruikt dus ook nog steeds de 1-speen. Ik vind t zo maf, volgens de beschrijving zou ze dus vanaf 3 maanden al op een grotere moeten, maar dan wordt het zo'n zootje. Dan hou ik t gewoon ook lekker bij deze hoor. Alleen met dikkere vloeistoffen pak ik dan een grotere speen. Snappen jouw kleintjes het al een beetje om uit een gewone beker te drinken? Mijn meisje gaat er in zitten bijten ipv drinken
Aha vandaar dat ik het misschien niet kon vinden, of ik ben gewoon echt dom . Maar hier nog steeds de eerste speen (wel regelmatig nieuwe hoor ). Snap ook niet waarom ik een grotere zou moeten nemen. Mijn gekolfde melk is niet dik en de nutrilon is ook echt niet dik hoor. Kindjes die ook aan de borst drinken krijgen zo lang mogelijk de nr.1 speen. Omdat het aan de borst drinken veel meer moeite kost als uit een nr.3 speen, en de melkkanaaltjes in je tepels worden na 3 maanden echt niet ineens groter hoor. Dus geen idee waarom kinderen een grotere speen nodig zouden hebben. Oke met bambix, jhbp oid dan snap ik het, maar met gewoon kunstvoeding alleen snap ik dat niet echt. Water krijgen ze hier dus ook gewoon met die eerste speen. En tja bekers, eigenlijk nog niet echt gedaan, maarja dat is meer met een andere reden. Toen ze een maand of 7 waren weleens uit mijn glas water laten drinken. Maar dat glas bij mij ontbreekt nu meestal. Maar zou eigenlijk wel moeten ja, maar denk dat het ook vooral bijten word ik het begin het is gewoon nieuw dus moet er even ontdekt worden wat de bedoeling is. Totdat dat kwartje gevallen is zal het wel bijten blijven. Rietjes gaat hier trouwens wel, maar ze krijgen eigenlijk alleen nog melk . Liefs, Hanneke!