Hoe weet je of je kindje meer eten mag?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Juniper, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik ben twee weken geleden voor het eerst met mijn meiske bij het CB geweest. Ze woog toen 4600 gr en mocht per dag tussen 700 en 770 cc flesvoeding hebben. Maar inmiddels heb ik het idee dat ze best wat meer zou willen. Maar ik moet pas over 2,5 week weer naar het CB. Ik wil haar ook niet zomaar meer gaan geven, straks krijgt ze teveel, maar inmiddels zal ze toch ook weer zwaarder geworden zijn en meer behoefte hebben? Hoe bepaal je dat nou eigenlijk?

X J.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je zou naar het inloop spreekuur kunnen gaan om haar te wegen en om het te vragen. Maar je zou ook gewoon 'wat' meer kunnen geven, zonder gelijk de boel flink op te hogen. Een beetje op gevoel dus.
    Denk je dat ze echt meer honger heeft, dan kun je bijvoorbeeld bij die fles waarbij je dat merkt, een schepje meer doen, zonder gelijk alle flessen op te hogen.

Ik merkte hier in eerste instantie indertijd, dat de het gat tussen 11.00 en 15.00 u steeds vaker, maar 2,5 of 3 uur werd. Toen ben ik bij de fles om 11.00 uur een schepje en wat water meer gaan geven en toen merkte ik gelijk dat ze het weer wel 4 uur vol kon houden.
    De rest van de dag ging goed...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt ook de laatste fles een schepje ophogen. Dan kan ze misschien ook wat langer slapen?

4. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik hecht nooit zoveel waarde aan het cb. Ik zou het gewoon uit proberen en de fles voorzichtig wat verhogen en kijken hoe ze het erop doet.

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik maak in zo'n situatie gewoon de flessen groter (30 ml + 1 schepje extra) en dan zie ik wel wat ze doet. Ik kijk liever naar mn baby dan dat ik naar het CB luister.

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Bij ons ging het heel geleidelijk. Ze gaf het zelf wel een beetje aan door minder lang te gaan slapen tusen de flessen door. Ik ben inderdaad gewoon een of twee flessen per dag met 30 ml en 1 schepje gaan ophogen en gaan kijken hoe ze het daar op doet. Niet te veel waarde hechten aan het CB maar goed kijken naar je kindje.

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik doe het een beetje op gevoel!
    als ik dacht dat hij meer honger had, ging ik hem meer geven... met 10 cc. teveel ineens kunnen ze vaak niet aan. je kunt ook naar de thebe lijn bellen.

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij deden het idd ook zo. Goed naar je kindje kijken is het beste advies. Af en toe iets meer is heus niet zo'n ramp hoor. ;)

Deel Deze Pagina