Help!! Baby (4mnd) jeukt erg!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door namida, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    #1 namida, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    Ons lieve zoontje van 4 mnd, is sinds een enkele tot 2 maanden, erg aan het jeuken.
    Vooral zijn buikje heeft het zwaar te verduren, echt tot bloedens toe. Hij zit ook veel aan zijn (voor)hoofd, waardoor hij weer onder de schrappen/bloedstrepen zit.
    Het aparte is dat hij helemaal niet veel huilt, het is zelfs een hele rustige baby.
    Vooral zodra je zijn romper uittrekt om te gaan wassen zit hij vreselijk te krabben. Je moet gewoon met zn 2en hem gaan wassen, zodat de ander zijn handen vasthoud.
    Vanmorgen wilde ik hem toch maar weer is in badje doen.
    Hij wist gewoon niet hoe hij in bad moest liggen.

Hij heeft trouwens geen uitslag/pukkeltjes!!

-Ben met Zwitsal al een paar weken gestopt.
    -De hele lijn Neutral gekocht, waspoeder, wasverzachter, bad/douche, creme.
    - Lauw water, eerder kouder, dan warmer.

Wat moet ik hiermee??
    Zo sneu!
    Trouwens van de ass van de huisarts kreeg ik nog vaseline/lanette om het goed vet te houden.

Wie herkent dit?
    We hebben nu echt een baby die onder de schrammen zit.

Alvast bedankt voor het lezen/meedenken!
    groetjes

2. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Wij kregen een hormoonzalf van de ha omdat ons meisje allemaal vlekjes op haar gezichtje had en heel droog. (kwam waarschijnlijk door zwitsal).
    Daarbij ook een vette zalf dat cetomacrogol zalf heet, dat is ook voor eczeem enzo.
    Hielp bij haar heel goed.
    Zij had er geen jeuk aan, maar misschien dat het wel kan helpen..
    Succes! Ik hoop voor jullie en je kleintje dat het snel over is.

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Sorry, ik bedoel het niet vervelend, maar ik moest wel een beetje gniffelen om je titel "baby jeukt"- alsof jij jeuk van je baby krijgt ;).

Maar even on-topic, zielig he voor die kleintjes. Mijn dochter had de eerste maanden van haar leven ook veel last van een droge huid en jeuk. Wat wij deden: niet vaker dan één, hooguit twee keer per week in bad (inderdaad zonder zeep), elke dag insmeren met een vrij dikke laag Vasilanette en de wat hardnekkige plekken insmeren met hormoonzalf tot dat deze er weer goed uitzagen Verder natuurlijk de nageltjes zo kort mogelijk houden, zodat hij zich niet teveel kan openkrabben. Verder kan het ook nuttig zijn om te kijken of het niet te droog op zijn kamertje of in de rest van het huis is. Met de verwarming aan kan het al snel te droog worden in huis wat de jeuk veel erger kan maken. In dat geval kun je bakjes met water op de verwarming zetten om het wat vochtiger te krijgen of eventueel zelf een luchtbevochtiger aanschaffen.

Bij mijn dochter werd het gelukkig minder naarmate ze ouder werd, hoewel ze er nu (14mnd) bij tijd en wijlen nog steeds last van kan hebben. Hopelijk wordt het snel minder!

4. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Bedankt!

Heb nu water neergezet, verwarming helemaal uitgedraaid.
    Hoop dat dat het is;).

Nog meer suggesties zijn welkom.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft al heel zijn leven (hahaha, 3,5 jaar dus..) last van eczeem, en dat klinkt wel hetzelfde.

Bij hem kwam het niet door zwitsal ofzo, maar hij had KMA, en dat zorgde dus ook voor eczeem, net als nu het koudere weer.

Als het echt heel heftig is krijgt hij hormoonzalf, verder smeer ik hem elke dag helemaal in met cetomacrogol zalf. Dit krijgen we via de apotheek, maar kan je ook voor €4,- bij de kruidvat kopen. Die is alleen wel net wat anders dan die van de apotheek, die is wat vetter/dikker.

Je zou nog kunnen kijken naar de stof van zijn kleding. MIsschien is het wel erger op bepaalde dagen, als hij een bepaald setje heeft aangehad, maar dit is misschien wel erg vergezocht.

Succes meid!

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze baby van nu 4 mnd krabt zichzelf ook en vrnl bij het verschonen.Ze heeft hele krassen op haar beentjes.Ziet er niet uit bij zo'n kleintje.Ik trek haar nu krabwantjes aan tijdens het verschonen en dat werkt heel goed.Vlgns mij heeft zij geen jeuk maar is ze gewoon aan het ontdekken.Ze pakt ook weleens haar buikje vast en dan weer met het gevolg van heel veel krassen.
    In d'r gezicht krabbelt ze gelukkig niet.

7. steffiegeorge

26 nov 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is ook heel fijn spul van het merk zarqa, dat gebruik ik hier, ook gevoelig huidje, dat is zo hyper allergeen etc als je het maar krijgen kan. En ook hier doe ik haar maar 1 keer per week in bad en veel in olieen, ook met spul van zarqa(ti's wel prijzig)
    En ik gebruik dan ipv het badje als bed ritueel een massage met olie en pyjama aantrekken ed.

Succes!

Deel Deze Pagina