Hallo, mijn dochter is net 12 weken oud. Een week of twee geleden dronk ze ongeveer 900 cc gekolfde borstvoeding verdeeld over 6 voedingen. De eerste ochtendfles dronk ze vaak meer, 170 cc en dan de rest van de voedingen ongeveer 150 cc. Ze kreeg toen haar flessen om de 3 uur. Sinds een week gaat het drinken moeizaam. Vaak begint het na 100cc. Ze wil dan niet meer echt uit zichzelf drinken. We laten haar tussendoor regelmatig even pauzeren voor een boertje. Willen we haar dan weer het flesje geven dan draait ze haar hoofd weg of begint te huilen. Als we even doorzetten drinkt ze vaak wel weer maar dan is het soms echt ´vechten´. Dat vind ik helemaal niet leuk om dit te moeten doen maar ik ben ook bang dat ze te weinig binnen krijgt. Ze drinkt nu dus ook een stuk minder dan 2 weken geleden vaak krijgt ze met heel veel moeite 140 cc op en dan hebben we echt moeten dwingen. Nu zou ik graag willen weten of er iets achter zou kunnen zitten of dat dit gewoon een periode kan zijn. We hebben al geprobeerd om langer de tijd tussen de voedingen te hebben dus ipv om de 3 uur vaker om de 4 uur maar dat haalt weinig uit. Ze is trouwens ongeveer 6 kilo zwaar. Hoeveel moet ze dan eigenlijk drinken? Alvast heel erg bedankt voor de hulp.
Beste Esje13, Voor flesvoeding geldt voor haar gewicht 5 flesjes van 180 ml per etmaal. Voor borstvoedingsadvies kun je het beste je vraag stellen aan de lactatiekundige. Groet, Anne