Weinig drinken, 3 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Love1990, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Sinds 3 maanden zijn wij de trotse ouders van een 2de dochter. Echt met recht een wolk van een baby, huilt weinig, slaapt veel, groeit goed. Ze weegt nu +/- 5,8 kilo. Maar sinds 3 weken zijn de voedingen echt een drama. Op dit moment is haar schema:
    08.00 120/4
    12.00 120/4
    16.00 120/4
    19.00 120/4
    22.30 120/4

En 's nachts rond 05.00 krijgt ze nog 60/2

Bij alle voedingen begint de ellende na 40/50ml. Fles weg duwen met haar tong, huilen, wild met haar hoofd heen en weer bewegen. Ze wil de fles gewoon niet. Als we bij 50ml stoppen dan houdt ze het prima vol tot de volgende voeding. Om de 3 uur voeden hebben we ook geprobeerd maar dan weigert ze de complete fles, dan heeft ze nog geen honger genoeg.
    Met een beetje doorzetten krijg ik er max 100ml per fles in.

Nou maak ik me niet zo snel zorgen, onze oudste weigerde alle melkvoeding vanaf 7 maanden en zat vrij vlot op een "normaal" voedingsschema. Maar 3 maanden is daar echt nog te jong voor.
    De laatste dagen krijgt ze maar 500-550 ml melk binnen en dit lijkt me toch wat weinig.

Iemand tips zodat ik onze dochter toch iets meer vocht toe krijg? Of iemand die deze situatie ook heeft meegemaakt?

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja hier! Bij ons was DE oplossing de osteopaat. Er zaten 2 blokkades. Deze heeft hij eruit gehaald en probleem opgelost :)

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Is de speen op de fles inmiddels niet te klein, waardoor de voeding te langzaam gaat en ze gefrustreerd raakt?!

4. Love1990

Ballon, Osteopaat ga ik me even in verdiepen. Was 1 behandeling genoeg?

Olifantje, vergeten te vermelden dat ze al met een grotere speen drinkt. Dat verhelpt het probleem helaas niet.

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wij hebben er 2 gehad maar na de eerste behandeling echt al een wereld van verschil. Ik moest hem eerst bijna in de houdgreep nemen om wat naar binnen te krijgen, zo zielig. Andere kregen het helemaal niet voor elkaar waardoor hij bv op het kdv heel weinig dronk ipv 200 per fles, maar 70. Hoofd schudden, huilen, trappen met de beentjes en maaien met zijn armpjes. Hij had wel honger want hij hapte telkens naar de speen en na 1 slok was het dan weer drama.
    Je kunt gewoon bellen en de situatie uitleggen. Zij gaan je dan een aantal vragen stellen en zullen dan zeggen of het iets voor jullie is of niet.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heeft ze geen spruw?

7. Love1990

Spruw is het ook niet.

Ballon, ons meisjeheeft gewoon echt geen honger. Ze kan ook rustig 4 uur wachten op de volgende fles als ze maar 50ml gehad heeft. Ik ga even kijken of er hier een osteopaat in de buurt zit.

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik hoop dat het voor jullie ook goed werkt! Veel succes :)

9. Love1990

Het lijkt wel of ons meisje m'n noodkreet gehoord heeft 😃 Sinds gistermiddag heeft ze al haar flessen leeg gedronken.
    Misschien was het dan toch een erg lang sprongetje.

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Gelukkig!!! 😁😁😁

11. Love1990

Echt ongelofelijk, dronk ze afgelopen weekend nog maar 550ml per dag. Vandaag drinkt ze complete flessen van 165ml weg! Gisteren leek ze niet tevreden met haar fles, kwam weer om de 3 uur. Vanmorgen de flessen opgehoogd en ze drinkt alles op!

12. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wow wat een verschil dan :)

Deel Deze Pagina