welke spel computer

Discussion in 'De lounge' started by mama aes, Oct 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    Ik wil graag voor de kinderen een spelcomputer aan schaffen.
    De kinderen zijn 7 ,5 en 4. Nu heb ik geen idee welke ik moet nemen (wil hem wel graag tweedehands kopen) Wat is nou een leuke voor deze leeftijd.
    En waar moet ik op letten en eventuele spullen er bij halen?

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Wij hebben de xbox360 met kinect. Vind het een erg leuke spelcomputer. Ook leuk voor volwassenen.

3. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,154
    3,034
    113
    Nederland
    De wii! Mijn broertje is er helemaal weg van.:)

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hier ook een wii, heel veel leuke spellen voor kinderen en makkelijk te bedienen. Thijmen is er helemaal weg van.

5. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Hier zelf de Wii, xbox 360, playstation 4, DS en ook playstation 2 in bezit (gehad).. Dus erg gek op spelcomputers hier haha.. zowel manlief als ikzelf.. Kind is pas 8 maanden dus we hebben ze echt voor ons zelf in gebruik

Zou zelf eventueel kijken voor de playstation 2, daar zijn nog ontieglijk veel spellen van te vinden, zowel 2ehands of bijv. bij game mania tegen leuke prijsjes. En 80-90% van die spellen zijn echt kindgericht wat toch met de xbox al wat lastiger wordt, tenzij je de kinect aanschaft..maar ook daar houdt het dan snel op vind ik zelf. Vind de xbox toch wel voor de iets oudere kinderen omdat je voor de kids van jouw leeftijd toch snel uitgekeken bent op de beschikbare spellen tov andere spelcomputers.

De wii is ook heel erg leuk, ook echt een aanrader!
    In aanschaf wel wat duurder als dat je voor een playstation 2 zou gaan bv. maar daar blijven wel steeds nieuwe spellen van uitkomen wat je dan bij de ps2 niet meer zo hebt..

ps2 is dan ook met controller te besturen, normaal dus..
    En met de wii heb je toch die xtra effecten met bewegen erbij wat ook heel erg leuk is voor de kids.

Als het budget het toelaat zou ik voor de wii kiezen, anders zou ik 2ehands voor een ps2 kijken. Die blijven ook heel leuk voor kids.

EDIT: de wii is ook als gezin inderdaad heel leuk, om samen te spelen.. Heb meerdere spellen, bv. bowlen wat erg leuk is, wat je dus samen kunt spelen.. En voor alle leeftijden hebben je spellen ervoor

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    wij hebben een playstation 3.
    nou die hoef je niet te doen is niks aan voor de kindjes.

daarnaast hebben we een nintendo wii
    mijn zoontje van 5 vind het geweldig!! hij word in november 6

zijn favo spellen zijn mario kart en super mario bros en kirby.

en het leuke is hij is er ook nog goed in ook!

mn dochter is sinds een week 4 en is helemaal weg van dancing dora. dan kan ze samen met dora dansen,

en ze speelt regelmatig samen met haar broer zijn favo spelletjes.

het leuke van de wii vind ik dat je met 4 spelers kunt spelen met sommige spelen.
    daarbij is het net wat betaalbaarder dan een xbox of playstation.

al vind ik dat ze voor die anderen net wat ouder moeten zijn.

maar de wii is zeker een aanrader. ik zit er zelfs aan te denken om straks boven een tweede neer te zetten zodat zoonlief daar kan spelen met n vriendjes.

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Absoluut de Wii, heb zelf ps3 gehad en vrij snel weer verkocht, Xbox kinect etc maar Wii blijft echt het leukste

8. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    ps3 zou ik inderdaad niet eens naar kijken.. is niet echt voor kinderen geschikt, zeker niet die in de leeftijd van TS.
    Vrijwel alles is toch wel voor volwassenen of in ieder geval kinderen boven de 10+ en het aanbod in Wii spellen bv is veel en veel groter en ook beter betaalbaar

De PS3 speelt manlief vooral op, ik ook wel eens maar vind het wel moeilijk. Moet je toch wel een iets meer doorgewinterde speler voor zijn voor het besturingssysteem.. Ik doe het af en toe voor de leuk en vind de ps3 spellen dan toch grotendeels wel te pittig qua besturing

9. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Wii

10. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een wii. Ps en xbox ook gehad, maar de meeste spellen daarvan zijn 16+ of 18+.

11. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    oke dat is dus duidelijk.
    Heb je bij de wij ook nog speciale accessoires nodig.
    En wat zijn leuke spelletjes hou niet van die schiet spelletjes enz voor kinderen.

12. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je krijgt er vaak al wii party bij, die is leuk. Thijmen vindt de mario en de sonic spellen ook erg leuk. Verder Donkey Kong, Kirby, Diego, Dora, Epic Mickey

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Vind het met wii jammer dat je nog steeds met controllers in je handen zit. Bij de kinect heb je dat niet

14. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Ik ga volgende week kijken voor de Wii U, dus ik zeg Wii :)
    ook leuk voor die leeftijdsgroep :) al heeft mijn dochter er voorlopig niks aan. Maar ik wel :p

15. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Maar moet je wel behendig voor zijn.. en goed op tijd springen enzo, isecht voor kinderen van 6-7 nog best moeilijk kinect. Mijn stiefzoontjes vinden er niks aan, geraken gefrustreerd als iets niets lukt. En dan is de fun er zo af.

16. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Wij hebben dus een wii. Erg leuk. Game mania verkoopt ze 2e hands voor ongevver 80 euro. Spellen kopen we daar echt super vaak 2e hands. 5 euro voor minigolfen? Prima, kinderen weer weken tevreden!
    Wij hebben 1 echt wii controller en 1 van big ben. Werkt prima. Verder heb je voor veel spellen een nunchucknodig, 1tje krijg je er standaard bij. De andere moet je kopemn. Hebben wij ook weer van big ben.

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Voor kinderen zeg ik absoluut de Wii.

Hebben zelf 2 xboxen waarvan 1 met Kinect. De Wii staat op zolder en bewaren we als meisje wat groter is. Boven staat ook nog ergens de oude xbox en een PS2 maar daar doen we echt niks mee. Ps3 zou ik ook niet naar kijken. Hebben we gehad en ook heel snel weer verkocht, deden er niks mee.

18. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    bedank allemaal voor de reackties ik heb nog een vraagje wat is een
    Nunchuk en heb je deze echt nodig. De computer wordt echt voor de kinderen wij zullen er nooit wat mee doen.

19. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ja, nunchuck heb je bij heel veel spellen wel nodig. Niet bij allemaal. Staat op het spel wat je er voor nodig hebt.

Share This Page