Beste dames, Ik twijfel al een tijdje over de aanschaf van een droger. Het is natuurlijk heel handig, maar ik las ook dat je per droogbeurt 1,30 kwijt bent. Kan dit kloppen? Ik heb wel droogruimte op Zolder vandaar dat ik zo twijfel.
Hmm als dat zo was, dan zou ik wel heel veel kwijt zijn aan stroom. Ik droog soms wel 3x op een dag. Ik persoonlijk vindt het wel meevallen, met dure lasten van een droger.
Geen idee wat de kosten per droogbeurt zijn. Wij gebruiken de droger alleen voor de handdoeken. De rest hang ik allemaal te drogen op zolder. Als ik de handdoeken ook allemaal nog op moet hangen, kom ik ruimte te kort. De droger staat hier 2x per week aan.
Wat de kosten precies per beurt zijn weet ik niet. Zomers hang ik het eigenlijk altijd op te drogen, in de winter gebruik ik wel de droger. Zo heb ik een stuk minder vocht in huis.
Oké ja ik heb twee wassen per dag, twee volwassen en 3 kinderen onder de twee jaar, dus als ik het in gebruik wil nemen heb ik minimaal 10 droogbeurten per week.
Ik heb dat ook wel eens gehoord, maar dan rond de 1,00 per droogbeurt. Wij hebben er wel een, maar ik gebruik hem niet zo vaak. Alleen beddengoed van ons want dat kan ik niet kwijt aan de lijn. En voor de puckababy van mijn zoontje is het handig want die hebben we maar 1 Als hij kapot zou gaan weet ik niet of ik een nieuwe koop. Misschien schaf ik dan wel een extra droogrek aan.
Het bedrag kan wel kloppen, maar dan hebben ze de afschrijving van je droger meegerekend. Als ik mijn droger aanzet kost me dat echt geen 1,30 aan stroom (hoop ik tenminste haha).
Het ligt ook aan het type dat je koopt. We hebben een warmtepompdroger. Die is wel een stukje duurder. Maar met genoeg droogbeurten kan dat wel uit. Het rekensommetje is (uit mijn hoofd) Kosten 0,25 cent per kwh (energie eenheid) Standaard droger is 5 kwh, dus 1,25 euro per keer warmtepomp is 1,7 kwh, dus 0,43 per keer Scheelt dus 82 cent per droogbeurt. De droger is wel zo'n 150-200 euro duurder. maar dan ben je na zo'n 250 droogbeurten er al uit. Dan lukt met een gezin wel binnen een jaar of 2..
De vraag is dan, wil je alles in de droger drogen, of maar een deel. Het scheelt natuurlijk een stuk in de kosten als je niet alles altijd in de droger stopt.
Gewoon een beetje efficiënt gebruiken, dan kost het niet zoveel. Onze goede kleding gaat sowieso niet in de droger, maar droog ik op zolder. Wat gaat er wel in; Spijkerbroeken Handdoeken/washandjes/badlakens Beddegoed Vaatdoekjes/theedoeken Werkkleding man Sokken/katoenen ondergoed Het scheelt gewoon heel veel (ophang) werk als je bovenstaande dingen in de droger kunt drogen.. Ten eerste hoef je het dus niet op te hangen, ten 2e is het met een uurtje droog, waardoor je het sneller in de kast kunt hebben..
Toen wij een vreselijk hoge electra rekening hadden een paar jaar geleden en mijn man met Essent belde was de eerste vraag: "hebben jullie een droger, een waterbed of een zonnenbank die jullie veel gebruiken, dat zijn nl de 3 alleduurste apparaten die er zijn in het stroomverbruik"