Oh ik heb ook een gruwelijke hekel aan spelletjes. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel ok, maar liever ook niet hoor. Als ik een spel doe dan Catan en geen Monopoly of levensweg ofzo, verschrikkelijk
Heb alles vluchtig gelezen en denk niet dat het er al tussen staat. Wij houden van quizspelletjes en hebben onlangs Bezzerwizzer gekocht en vinden wij heel leuk. En zoals velen al gezegd hebben, ticket to ride, maar vriend is er niet zo'n fan van, dus die speel ik niet meer vaak.
Ik heb ticket tot ride Europa besteld. Komt als het goed is vandaag al binnen. Dus vanavond zitten mijn vriend en ik eens niet ongezellig aparte series te kijken op de bank.
Het spel van de Slimste Mens is ook wel aardig, dat hebben we toevallig vandaag met een viertal gespeeld. Lijkt me met zijn tweeën minder. Ik denk dat 3-6 spelers ideaal is. (Er zitten 4 timers bij het spel, extra spelers kunnen dan op hun telefoon online een timer gebruiken.) Ook leuk is dat er een junior versie is. Dus je kunt het ook met je kinderen spelen en dan voor hun makkelijkere kaartjes pakken. (Moet je wel 2 spellen aanschaffen) Om echt met zijn tweeën te spelen, vinden wij de Toren van Babel erg leuk. En natuurlijk het kaartspel van Catan. Dat speel ik trouwens het liefst zonder uitbreidingen. Anders wordt het me te ingewikkeld. We spelen ook niet zo vaak spellen, vaak alleen in de vakantie. Dan moet ik na een jaar vaak toch weer even kijken hoe het moet. De laatste tijd hebben we een paar keer met een groep Cards Against Humanity gespeeld. Erg leuk, maar je moet wel tegen foute, grove, harde grappen kunnen. Als je graag politiek correct wilt zijn, is dit echt niet geschikt. Ik vind het zo leuk dat ik inmiddels een Nederlandse editie heb gemaakt. Het vertalen was ook leuk vooral om soms echt wat Nederlandse dingen / personen erin te verwerken in plaats van sommige dingen die je eigenlijk alleen kent als je ook echt thuis bent in de Amerikaanse actualiteit en geschiedenis. Alleen het uitknippen van al die kaartjes was even een klus, pfffff. Maar uiteindelijk toch de moeite waard.
Leuke tips!! Qwixx ken ik niet maar ik ga eens kijken, wordt hier zo vaak genoemd. Sequince is hier op het moment ook wel redelijk favoriet. Maar we spelen ook, rummikub, yathzee, Boggle en oa Genius.
Ik haat kansspellen altijd. Ik heb nl nooit eens geluk zoals zes gooien bij 'mens erger je niet' en ben niet echt fanatiek. Maar Pandemic of Andor vind ik wel heel leuk en spannend en speel het dan ook vaak. Echte aanraders.
Bedankt voor alle tips! Ik zie vaak ticket to ride tegenkomen, leek me niet zo leuk maar na al jullie reacties ga ik toch maar even op youtube kijken voor een uitleg