Salarisverhoging vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Novi, 31 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

Novi Niet meer actief

Goedemiddag!

Ik wil op mijn werk een salarisverhoging vragen, omdat ik vind dat ik er recht op heb gezien mijn prestaties. Ik heb dit nooit eerder gedaan en weet niet zo goed hoe ik dit het beste aan kan pakken... Dus ik ben benieuwd hoe anderen dit aangepakt hebben? Alvast bedankt :)

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Heb je binnenkort misschien een functioneringsgesprek?

Ik heb ook eens loonsverhoging gevraagd ( wel erg spannend!)
    Maar volgens mij sprak ik mijn leidinggevende al over iets anders en rustig aan het gesprek richting salaris gepraat

( En gekregen, ging twee extra treden omhoog en daar heb ik nu jaren later nog steeds profijt van omdat mij Iva uitkering op dat hogere loon is vastgesteld)

NiVa0230, Novi en RobinBird vinden dit leuk.
  3. Novi

Novi Niet meer actief

Nee ik heb in principe geen functioneringsgesprek op korte termijn, maar wel regelmatig tussentijds overleg of ik kan er een afspraak voor inplannen. Hoe heb je het verder bespreekbaar gemaakt? Simpelweg aangeven dat je een verhoging wilt en hoeveel? Of toelichten wat je resultaten waren en dat je daarom vindt dat je mag groeien qua salaris ofzo?

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Mijn man komt altijd met feiten. Iemamd met deze functie en zoveel ervaring verdiend minimaal dit. En dan zit hij er altijd boven wat hij eigenlijk wil. Ook heeft hij paraat waarom hij het vind dat hij verhoging verdiend dus de prestaties benoemen. En natuurlijk wel hard gewekt hebben en je inzet tonen.

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb er maanden over getwijfeld.....uiteindelijk heel voorzichtig gevraagd in functioneringsgesprek, keihard nee te horen gekregen. No way dat ik dat ooit nog durf :roflmao:

6. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik heb toen zelf het gesprek opengegooid. Met redenen, voorbeelden etc. Werd afgewezen. 2 Weken later had ik een andere baan gevonden en dat netjes meegedeelt. Kreeg ik toen te horen dat hij me 'wel loonsverhoging wilde geven'. Ja, doeei :roflmao:

Jet2018 vindt dit leuk.
  7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Dit inderdaad. Duidelijk aangeven wat je verwachting m.b.t. de verhoging is.

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.588
    113
    Vrouw
    Ja altijd argumenten benoemen inderdaad waarom je verhoging verdient

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.588
    113
    Vrouw
    Hier ook een 'nee' gekregen, maar ik was van functie veranderd en manager had als argument dat ik eerst moest bewijzen in de nieuwe functie.. nu paar maanden later wil ik het weer opnieuw gaan vragen, omdat ik het simpelweg gewoon verdien vind ik.. Andere functie/ taken en meer verantwoordelijkheid.

Ik zou het niet gelijk opgeven en gewoon nog eens proberen, met argumenten waarom je het verdient

Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    De markt is nu gunstig voor werknemers, dus zeker proberen! Ik zou tijdens een tussentijds gesprek aangeven dat je een vraag hebt die normaal niet besproken wordt, dat je al enige tijd deze functie uitvoert etc. Etc.

11. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Vragen wanneer jullie om de tafel kunnen en dan benoemen dat je salarisverhoging wilt en wel om de volgende redenen....

Hier bijna 2 jaar lang aan het lijntje gehouden, 2 korte cursussen moeten doen, zelfs certificaten behaald. Toen zou er een programma komen waarmee competenties getest konden worden, en per behaalde competentie een kleine verhoging. Aangezien ik voor 16 van de 18 competenties een voldoende zou scoren zag ik het positief in. Echter werd de datum van de nieuwe besprekingen uitgesteld van 4 naar 24 september, en nu weer verder vooruit naar een nader te bepalen datum.
    In die twee jaar is mijn salaris hetzelfde gebleven (net boven minimum) maar mijn kosten zijn enorm gestegen (kinderopvang 11%, parkeervergunning en fietsbox 100%, reiskosten 1,8% exclusief btw stijging, boodschappen met btw verhoging, ik werkte alleen maar om kinderopvang te kunnen betalen, en de rest komt uit mijn partner zijn zak.

Ik ben gaan solliciteren, had binnen no time een geschikte andere baan en heb ontslag genomen. Dikke doei. Middelvinger naar het management, want ze dachten me nog een maand lang 24 uur p week te kunnen laten werken maar ik heb een contract van 5 uur p maand dus heb alleen nog 5 uur gewerkt.

lidu1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina