Stedentrip londen, parkeren P+R sloterdijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Catmommy, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij willen volgende maand 3 dagen naar Londen. De P+R Sloterdijk is 1 euro per 24 uur (mits inrijden na 10:00) en dus lekker goedkoop.

Bij de voorwaarden van de P+R locatie staat het volgende:
    "Voor het voordelige P+R parkeertarief moet uw laatste check-in op de terugreis op een openbaar vervoer halte in het centrumgebied plaatsvinden."

Begrijp ik het goed dat als ik van schiphol naar amsterdam centraal reis (en uitcheck) en vervolgens incheck en naar sloterdijk reis ik dus een laatste check in in het centrum van Amsterdam heb gehad en daarmee profiteer van de lage parkeertarieven?

Of iemand anders nog een optie?
    We komen vanuit Friesland en vanuit daar met het openbaar vervoer gaan is geen goede optie.
    Maar tientallen euro's uitgeven voor parkeren bij schiphol is ook zonde.

2. koala28

koala28 Niet meer actief

Ja dat klopt. Op de P+R folder op de site staan de halten aangegeven die gelden als centrum (de witte rondjes). Centraal Station is inderdaad een Centrum halte.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij P+R koop je een ov kaartje weet niet of je daar helemaal mee tot Schiphol kan rijden dat zou je nog even moeten nakijken.

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Voor de rit van Centraal naar Schiphol moet je zelf een apart kaartje kopen of gebruik maken van je eigen OV-chipkaart. GVB P+R kaart is echt alleen om van P+R in het Centrum te komen en van het Centrum weer terug naar P+R. Er zitten maar 2 ritten op de GVB P+R kaart.

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Je mag ook gebruik maken van de ov chip kaart inderdaad.
    Maar bij het betalen van het parkeertarief vraagt de kaart de laatste route op en die moet een check in in het centrum hebben.

Dus ik ben benieuwd of even omrijden langa amsterdam centraal dan genoeg is.
    Anders is het 1.40 per uur, dus dan wordt het een dure stedentrip!

6. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Waarom zoek je niet gewoon een buurt in Amsterdam West waar je gratis kan parkeren en dan met de bus naar Schiph te pakken? Hoef je niet moeilijk te doen met reizen over centraal station heen en kost je alleen maar het ritje heen en terug naar schiphol

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Ja dat is genoeg van Amsterdam Centraal naar P+R Sloterdijk. Dat is namelijk de voorwaarden van P+R Amsterdam.
    Heb dit de afgelopen maanden vaker gedaan en is allemaal goed gekomen. Gewoon een GVB kaartje kopen van 5 euro bij de P+R automaat en die gebruiken voor heen van P+R naar A'dam Centraal en terug van A'dam Centraal naar Sloterdijk P+R. En van A'dam Centraal naar Schiphol gewoon eigen OV-chipkaart gebruiken of treinkaartje kopen. Werkt echt goed.

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie, fijn om te horen!
    En een andere dag terugkomen dan dat je heen gaat is dus ook geen probleem?
    Het lijkt mij van niet, omdat het anders raar is dat je wel 4x 24 uur mag parkeren daar, maar ik snap die voorwaarde helemaal niet zo van die laatste check in in het centrum:cool:

9. koala28

koala28 Niet meer actief

P+R is bedoeld om het autoverkeer te vermijden uit het centrum. Dus is het logisch dat je in centrumzone moet inchecken om recht te hebben op de P+R prijs. Anders kunnen mensen die daar in de buurt werken ook wel supergoedkoop gebruik maken van de P+R.

Andere dag terugkomen is geen probleem. Heb ik vorig weekend nog gedaan bij P+R Zeeburg. Als je je maar aan die 4x24 uur houdt.

10. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel!

Denk je dat het ook lukt zonder die 5 euro GVB kaartjes?

Dat we rechtstreeks vanaf de P+R naar schiphol gaan? Want het gaat alleen om de check in vanuit het centrum op de terugreis toch?

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Gratis parkeren bij station Weesp en vanuit daar de sprinter naar Schiphol pakken. Kwartiertje en je bent er. Scheelt gedoe en geld

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Je kunt ook (gratis) parkeren bij station Abcoude. Daar stap je op de trein naar Amsterdam Bijlmer Arena (paar minuten) en daar stap je over naar Schiphol. Is volgens mij nog sneller ook, want je zit op ongeveer 20 minuten treinen in totaal.

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja Weesp kan inderdaad ook trouwens en is denk ik makkelijker voor jullie, want als je via de a6/a1 gaat, kom je er praktisch langs. Abcoude is veel meer uit de richting.

14. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Wij komen via de a7 maar Weesp of Abcoude kan inderdaad prima!

Is er misschien boven Amsterdam ook nog iets?:D

Lief dat jullie meedenken!

15. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Heb je dit keer dan wel je paspoort of ID kaart in orde?
    Of was jij dat niet, destijds naar Belgie of Frankrijk?

16. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Haha ja dat was ik!
    Heb toen voor de vakantie in Frankrijk een ID kaart aangeschaft omdat we vanwege de ziekenhuisbehandelingen de vakantie moesten uitstellen, daar heb ik toen veel korting mee gehad in Parijs.

En afgelopen september zijn we nog een keer naar Parijs geweest, ditmaal met het vliegtuig. Ik had braaf mijn ID kaart mee maar bleek niet nodig, ik ben niet 1 keer gecontroleerd.
    Maar opnieuw bij veel dingen gratis naar binnen!:D
    Dus die absurd hoge kosten voor de ID kaart heb ik er inmiddels uit:)

Ik heb inmiddels ook een paspoort vanwege de vakantie naar Mexico, dus van alle gemakken voorzien!

Deel Deze Pagina