Gelukkig hebben we nog heel wat weekjes om na te kunnen denken Esmay is unieker, hou ik wel van.. maar Iris... ook zoooo mooi!
Als ik het als Esmee zou spellen dan zou ik het er ook neer zetten als een Esmee... lijkt me vrij logisch.
Ik zou ook voor Esmee gaan, omdat Esmay denk ik vaak als Esmee wordt opgeschreven. Niet leuk voor kinderen als hun naam vaak verkeerd geschreven word, is mijn persoonlijke ervaring. Of mensen denken dat ze Es-maj heet. Iris is ook mooi
Heb op Esmay gestemd, maar vind de schrijfwijze wat verwarrend (wist even niet hoe ik het uit moest spreken) en zou zelf de voorkeur hebben voor: Esmee, want ik denk dat dit de uitspraak is die je bedoelt?
Heb gestemt op Esmay. Ken een Esmay dus die schrijfwijze is voor mij niet zo raar. Leuke naam, komt niet veel voor. Maar Iris is idd ook erg mooi. Moeilijke keus succes!
Serieus? kan me bijna niet voorstellen dat je niet weet hoe je het moet uitspreken. ik doelde idd op de simpele uitspraak: Esmee
ik zou esmay ook in 1e instantie uitspreke zoals het er staat es-meej waarbij je de J ook hoort. Denk dat er verwarring ontstaat over de schrijfwijze en dat ze die heel vaak moet corrigeren. Maar ik vind Esmee en Iris beide leuke namen.