Dragen baby/kind

Discussion in 'De babyuitzet' started by Happygirl86, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij zijn op zoek naar een draagzak/doek. Ik heb een doek geprobeerd maar ben niet zo van het knopen.

De BabyBjorn schijnt niet goed te zijn, dus eigenlijk zoek ik iets wat lijkt op de bjorn maar wel goed is voor het kindje en in een handomdraai makkelijk om/aan te doen is.

Wie heeft er een idee wat ik dan moet hebben?
    Ik wil het liefst nog wel een poosje dragen, en onze zoon is nu 6 maanden, maar ik schaf hem ook aan voor een eventuele volgende zwangerschap dus hij mag wel iets prijziger zijn.

2. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Hoppediz bevalt me prima. Heb deze gehaald bij nature babies. Hebben ook website. www.naturebabies.nl

Band om middel is met klittenband. Fijne brede banden over de schouders. Heerlijk.

3. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    Je zou ook kunnen kijken voor een bondolino. Geen ervaring maar die naam zie ik vaak voorbijkomen :) Ik heb zelf een doek trouwens, en het valt best mee als je het gewend bent :)

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
  5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Als je iets vergelijkbaars als babybjorn wilt zou ik idd gaan voor de hoppediz of mei tai.

Deze zijn beter voor je kindje, en jezelf als bijvoorbeeld babybjorn.
    Wat ik er van begreep zijn die namelijk helemaal niet zo heel goed voor het lijfje van je baby.
    En de hoppediz ed weer wel :) Naturebabies.nl is wel een fijne site om rond te neuzen!

Zelf gaan wij voor de Babylonia ringsling, dit omdat wij er kleine stukjes mee willen gaan lopen (thuis of even in de trein etc) en deze relatief weinig stof heeft; dus minder warm in de zomer :)
    Anders zou ik toch voor de knoopdoek gaan maar vriendlief vind 5 meter stof een beetje warm in de zomer..

6. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb voor mijn dochter een Tricot Slen (Babylonia.be) draagdoek en ben er heel tevreden over maar merk nu al wel op warmere dagen dat het echt warm is. Zodra ze een maand of 3 is en het dragen blijft in trek bij ons wil ik ook een beco/hoppendiz draagzak aanschaffen. Helaas kan ik je daar dus nog geen ervaringen over geven!

7. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    *foutje*

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Je kan ook gewoon de BB kopen met die dat stukje heeft zodat het wel ergonomisch verantwoord is.

En als je je kindje niet lang achter elkaar in de BB doet is er ook niets aan de hand hoor! Als het maar met mate is.

9. mama32

mama32 Bekend lid

Mar 14, 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Hier een beco butterfly! Ideaal ding, zelfs manlief loopt er graag mee. Moet zeggen dat we m niet superveel gebruiken. Maar voor op vakantie, als je handen vrij wilt hebben, ideaal. Ook voor braderien en jaarmarkten echt een uitkomst!!

10. Boeketje

Boeketje Actief lid

Nov 30, 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik heb de Bondolino en bevalt erg goed. Draag er mijn zoontje mee en is makkelijk aan/om te doen.
    Je zou er lang mee moeten kunnen doen, maar dat kan ik je nog niet uit ervaring vertellen (zoontje is pas 1 maand).

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier ook een Beco butterfly! Heel fijn ding!!

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hier ook een Beco Butterfly fan ;) Uk wil niet meer in de wagen, lekekr gedragen worden is véél fijner.

Als je een draagzak wilt (dus gespen) zoek dan eens op Soft Structured Carrier (SSC), je komt dan de Beco Butterfly tegen maar ook de Marsupi en de Manduca zijn voorbeelden. Veel op internet surfen en je vindt vanalles in allerlei prijssegmenten. Belangrijkste kenmerken SSC: je kindje zit (ipv hangen), heeft zacht rugpand die zich vormt naar het lichaam van je kindje, en een brede heupband voor het draaggemak van de drager. Met het gezichtje naar voren dragen is niet goed voor je kindje.

Als je een draagdoek ingewikkeld vindt maar knopen op zich niet kun je kiezen voor een Bondolino of een Mei-Tai: een soort zitje voor je baby en die knoop je dan om je lijf.

Voordeel van gespen: het geeft mij persoonlijke een steviger en veiliger gevoel, ziet er minder 'alternatief' uit (voor zover belangrijk). Voordeel van (deels) knopen is dat je minder gedoe hebt bij het wisselen van drager: je hoeft geen gespen te verstellen.

Houd er voor een volgend kindje rekening mee dat de meeste kindjes pas met een maand of 3 écht goed in een draagzak zitten (ondanks wat de fabrikanten beweren). Daarvoor dragen in een draagzak kan wel maar je zult je kindje vaak wat meer ondersteunen (automatisch). Geen ramp maar zou dan geen grote stukken lopen. Hier heb ik via marktplaats de eerste drie maanden een rekbare doek gebruikt.
    (heb nu dus een Beco maar voor van de zomer komt er denk ik nog een mooie dunne geweven doek :D)

13. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hier ook een bb! Geen zin in discussie (gebruik de zoekfunctie maar eens ;)) maar erg tevreden, makkelijk en ergonomisch verantwoord. ;)

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    babybjon zou ik je niet aanraden, Is ook veel zwaarder tillen voor jezelf.
    Ik heb de beco butterfly en ben er super tevreden over. Kan makkelijk 3 uur lopen en Mart weegt nu ruim 7,5 kilo.
    Het is een hele makkelijke draagzak, en de kleine heeft een goede ergonomische houding. Ook verdeeld het gewicht over je schouders, rug en heupen.

15. Daphne B

Daphne B Bekend lid

Feb 26, 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik heb het al wel vaker ergens op het forum neergezet, ben een fan van de beco butterfly. :)

Voor zoonlief heb ik hem toen gekocht omdat die het liefste de hele dag in m'n armen hing, die werd ontzettend verdrietig in de box of als je uit z'n zicht was. Ook is het de enige ergonomisch verantwoorde waar vriendlief mee overweg kon én mee wilde rondlopen. ;) Na anderhalf jaar gebruikten we hem pas minder.

En nu gebruik ik hem weer veel voor z'n zusje!
    Zij is dan wel een stuk makkelijker dan hij was (wil wel in de box liggen bijvoorbeeld) maar nu is het vooral fijn om je handen vrij te hebben omdat je er twee hebt die verzorgd moeten worden.:)

Omdat ze er al zo klein in kunnen is de beco ook ideaal bij krampjes, vanaf 6 weken zit ze er al regelmatig in zonder problemen terwijl ze geen supergroot kindje is. (wel hebben ze hier vrij sterke nekjes en geen grote hoofden, weet niet of dat verschil maakt)

En een draagzak -welke dan ook- is inderdaad super op plekken met veel mensen zoals braderieën of rommelmarkten.

16. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    heb gewoon de BB gebruikt, de active....en mijn zoon van bijna 6 heeft er echt niks aan overgehouden....de jongste wil er helaas niet in....maar die draagdingen zijn voor "eventjes", dus maakt niet uit welke...

17. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ik lees even mee:D. Kom er ook maar niet uit welke we erbij moeten nemen. Hebben nu de Tricot Slen, maar die is zoooo lang en zooo warm als het buiten een beetje warm is;)

18. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Luukske ik draag hier best lang soms, vervangt hier voor een groot deel ook de kinderwagen (als ik naar de stad ga loop ik liever met draagzak dan met de wagen, helemaal als ik met het ov ga).

19. Momae

Momae Actief lid

Sep 26, 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Wij hebben een boba en een ergo en met beide ben ik tevreden. De boba is voor wat grotere kinderen, maar de ergo kan (met babyinsert) vanaf de geboorte gebruikt worden. De ergo hebben we een aantal weken geleden erbij gekocht omdat de draagdoek niet handig was in de vieze stad waar we op dat moment waren. Ik kan er rustig een paar uur mee dragen (ook met boba en draagdoek trouwens).
    De boba hebben we via internet aangeschaft, maar de ergo hebben we in een winkel gekocht. Toen konden we een aantal dragers uitproberen en vonden we deze het fijnst (andere merken die ze daar haddne zijn niet in NL verkrijgbaar).

Bij een aantal webwinkels kan je ze lenen of uitproberen, zoals babybij. Misschien zijn er ook wel mensen in de buurt die een SSC hebben die je kan uitproberen?

20. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Hier heel tevreden met de babybjorn hoor, niks mis mee. Maar ik loop dan ook héél zelden met een draagzak/doek omdat ik het niks vind. Ieder haar (of zijn) ding natuurlijk, maar ik prefereer de wagen ver boven de buikdrager. Gebruikte 'm eigenlijk alleen als we in Centerparcs oid waren en dan alleen nog voor het zwembad.

Share This Page