Nu er steeds meer onderwerpen over zonnebrandcrème komen ben ik eigenlijk wel benieuwd naar welke factor er hier het meest gebruikt wordt tijdens de zomer?
Ik verbrand zelden maar gebruik toch 50 voor het hele gezin. Wij zijn in Australië geweest en daar we ons goed bewust geworden van de gevaren van de zon. (is heel actueel en groot daar) De kinderen weten ook heel goed dat ze met dit weer regelmatig van top tot teen ingesmeerd moeten worden en dat zijn ze ook gewend. Mijn spierwitte so zijn echt van "ik gebruik geen zonnebrand want als ik verbrand word ik bruin" wat natuurlijk echt onzin en levensgevaarlijk is. We moeten hen er nog weleens op wijzen dat ze onze kinderen ook heel goed smeren als ze eens bij hen zijn.
@Catelijne: Mijn moeder is net zo als jouw SO, ondanks dat haar zus (die ook zo is ) zelfs nog een keer een stukje huid heeft moeten laten wegsnijden vanwege een rare moedervlek. Vroeger lette ze ook totaal niet op of wij ons goed insmeerden, waardoor ik best veel ben verbrand als ijdele tiener. Ik ben zelf daardoor nu juist extra voorzichtig. Ik ben al zo vaak verbrand dat ik denk ik nu al wel een grotere kans heb op huidkanker, dus ik wil het niet erger maken en gebruik meestal 50 (soms 30). Dochter krijgt altijd 50.
Minstens 30 voor mezelf, vaak 50 voor gezicht en decollete. Maar ik heb dan ook een licht sproetenhuidje en blauwe ogen.
Eigenlijk altijd factor 30. Voor de kinderen factor 50. Verbrand zelden tot nooit. Wat ik aan het einde van de vakantie wel doe, als ik erg bruin ben dan heb ik van die notenolie waar ik mijzelf mee insmeer. Dan verdiept het bruine nog even.
Factor 50. Mijn ouders hebben allebei huidkanker gehad dus ik ben echt wel voorzichtig. Ik zit sowieso niet graag in de zon.