Welke SPF gebruik jij het meest gedurende de zomer?

Discussie in 'De lounge' gestart door nana33, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke SPF gebruik je het meest in de zomer?

1. Factor 6 of lager

2. Factor 6-10

3. Factor 11-15

4. Factor 16-20

5. Factor 21-25

6. Factor 26-40

7. Factor 40 of hoger

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik gebruik altijd factor 15 voor mezelf en 30 voor de kids. Ben een fanatieke smeerder haha, de kids ieder uur en mezelf ook zeer regelmatig. Ben als tiener zoooo vaak verbrand dat ik ondertussen best bang voor huidkanker ben...

2. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik altijd max 10, ben erg wit van mezelf maar verbrand helemaal niet snel als ik gewoon goed smeer.

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Voor mezelf altijd factor 30, blond haar en lichte huid. Voor mijn dochter factor 30, als ze al een kleurtje heeft factor 20. Ze wordt heel snel bruin en verbrand eigenlijk nooit. Mijn zoontje is echt spierwit, huid en haar, dus die smeer ik in met factor 50. Mijn zoontje heeft duidelijk mijn pigment genen en dichter die van haar vader :)

4. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Altijd 50, van bij de apotheek. Heb aardig wat lettekens op mijn armen van een operatie en die worden anders super lelijk, en verbranden heeeeeeel snel. Kids altijd 30 of 40, waterproof smeer ze vaak genoeg in, en zoveel komen ze toch niet in de zon want daar houden ze niet van :D

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

30 voor mezelf 50 voor zoontje. en de 50 gebruik ik ook voor mijn tattoo's

6. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoon factor 50 en voor mezelf factor 30. Mijn complete familie vind het ook leuk om te meten wie het bruinst (lees meest verbrand) weer terug kan komen van vakantie en verbranden keer op keer. Ze vinden het haast 'zielig' dat ik zo wit ben, want als je niet bruin bent heb je ook geen leuke vakantie gehad :( :$

Ben bang dat het eerste gevalletje huidkanker al vrij snel gaat voorkomen in de familie.

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik gebruik meestal factor 15.. Alleen op plekken die snel verbranden, gezicht, schouders, decolleté en bovenrug gebruik ik 30. Als ik al wat bruin ben dan daar ook 15..

Maar ik smeer wel altijd en herhaal regelmatig zodat ik niet verbrand..

8. Yelice

Yelice Niet meer actief

Factor 50 ! Heb een extreem witte huid dus hoge factor is nodig.

9. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Factor 50 met UvA en Uvb bescherming.

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    30/50 voor mezelf (roodharig) en zoontje (blond). Mijn zoon verbrandt niet, ik vaak nog wel helaas.

11. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Zelf smeer ik me niet vaak in, behalve als ik echt een volle dag de zon in ga. Dan smeer ik de gedeeltes die snel verbranden in met 30, later met een lagere factor. Verbranden doe ik gelukkig niet zo snel. Soms wel wat rood, maar dat trekt al snel bruin bij, doet ook geen pijn ofzo.

De oppaskinderen smeer ik standaard in met factor 50, ook als ze al een kleurtje hebben. En dat herhaal ik dan nog een keer als we lang buiten zijn.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Voor mezelf factor 30 en de kids smeer ik in met sunblock.
    Onze dochter is spierwit en roodharig, dus tja

13. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik smeer dagelijks met factor 50+. De meiden dragen UV-shirts en Uv-petten. Ik woon in een land met 360 dagen zon per jaar. Toch zijn mijn kinderen gewoon blank. Zou niet willen dat ze op latere leeftijd huidkanker zouden krijgen doordat ik ze niet goed heb beschermd :( Ikzelf vergat vaak mijn borst/hals in te smeren en zag echt 'ineens' mijn huid verouderen, dus ik smeer nu als een gek en het ziet er gelukkig al beter uit, maar het is wel beschadigd. Ik ken er hier genoeg met huidschade door de zon en ook van wie ze kinderen zonder pet en tshirt laten lopen want 'het staat zo schattig, dat bruine lijfje met dat witte kontje'. Die zou ik wel door elkaar willen schudden, want dat slaat in mijn optiek nergens op. Alsof ze wit niet schattig zijn, en daar komt bij; heb je daar in de toekomst huidkanker bij je kind voor over?!? :$

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niks of factor 10.
    Sylvano 50 of factor30

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik tussen 10 en 20 over het algemeen. Bij de eerste keren zon vaak nog 30. Zoon 50 en man 30 of 50.

Ik kleur snel en de mannen verbranden alleen maar bij niet vodoende smeren..

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat erg dat zo weinig mensen op de hoogte zijn van het hoe en waarom van goed smeren.

Termen als "ik verbrand toch niet" of: "ik word toch snel bruin" mogen niet de reden zijn dat je niet smeert.

17. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Factor 50 voor de kleine dame. En ikzelf factor 30 voor mijn gezicht.

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Op dit moment 50+, omdat ik lichtelijk panisch ben om een zwangerschapsmasker te ontwikkelen. Ik smeer me alleen niet in als ik nog even kort van de laatste zonnestraaltjes geniet aan het einde van de dag (zo rond een uur of 7/8) óf als ik echt uit de zon zit onder het zonnescherm.

Normaal gesproken zou ik mij insmeren met een factor 20+ in het begin van de zomer en later over gaan op 15+. Dit is trouwens wel iets van de laatste jaren, namelijk sinds ik me bewust ben van de gevolgen van het niet insmeren op je huid en de ontwikkeling van kanker. Eigenlijk had ik dit al van jongs af aan moeten doen, maarja.... Ik ga het bij mijn kind(eren) in ieder geval wel anders (beter) aanpakken.

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Het is ook belangrijk jezelf in te smeren als je niet snel of helemaal niet verband. Mijn schoonmoeder lacht me altijd uit als ik met factor 30 smeer of in de schaduw zit, maar daar heb ik lak aan.

Wat ik wel mega irritant vind, is als ze onze dochter belachelijk maken( vreemde mensen). Dat ze wel erg wit is en of ze ooit in de zon komt, hoe zielig ben je als je dit soort dingen zegt tegen een 7 jarige!

20. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ikzelf 20, dochter 50.

Deel Deze Pagina