Welke SPF gebruik jij het meest gedurende de zomer?

Discussie in 'De lounge' gestart door nana33, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke SPF gebruik je het meest in de zomer?

1. Factor 6 of lager

2. Factor 6-10

3. Factor 11-15

4. Factor 16-20

5. Factor 21-25

6. Factor 26-40

7. Factor 40 of hoger

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kinderen die voor hun 4e levensjaar verbranden, hebben een grotere kans op huidkanker.
    Mijn zoontje heeft een tintje op zijn gezicht en handen. Hij wordt iedere dag gesmeerd met factor 50, zeker met dit weer (onbewolkt, hoge zonkracht, wind, het gaat niet om de temperatuur). En tussen 11.00 en 16.00 uur niet naar het strand, zwembad e.d. Of tenminste met t-shirt en korte broek aan en pet op.

https://www.facebook.com/StichtingMelanoom/app_525561994162100

http://repository.kwfkankerbestrijding.nl//PublishingImages/Factsheet%20huidkanker%202013.pdf

Anti-zonnebrandmiddel

Kinderen en zon: achtergrondinformatie over de kinderhuid, met La Roche-Posay

De zon: achtergrondinformatie over haar weldaden en gevaren, met La Roche-Posay

Kwf heeft ook een zonkracht-app:
    KWF Zonkracht voor iPhone en Android

2. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Begin meestal met 15 en ga dan over naar 8 en 6 en dan olie.

Voor mijn dochtertje factor 30 en 20 want zij is licht getint. En voor mijn zoon factor 30, hij verbrandt snel.

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    50+... witte huid met sproeten.... voor kinderen ook.... zon is niet goed...

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    We gebruiken allemaal het spul van zoontje. Dat is dus factor 50 of 30. Jongste komt niet in de zon.
    Man vergeet helaas wel eens om te smeren, zelfs als ik hem herinner. Hijzelf verbrandt erger dan zoon dus dan denkt hij er de volgende keer in ieder geval wel aan.

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik smeer me nooit in ik verbrand nooit.
    Kindjes smeer ik in met 50

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik gebruik minimaal factor 6 en max factor 15 met uitzondering 20 maar dat is zelden.
    ik verbrand ook nooit, alleen bij mijn bikinibandjes

ook al verbrand je nooit tot zelden het is toch beter om je in te smeren en om het goede voorbeeld te geven aan je kinderen.
    geen enkel kind vind het leuk om ingesmeerd te worden en dan ga je het "waarom ik wel en jij niet" gedoe krijgen

7. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hier allemaal factor 50

8. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik factor 10 en de kinderen factor 20. We verbranden allemaal nooit! Man factor 6. Hij is een halfbloedje en verbrandt ook niet. Ik hoorde ook dat factor 50 de viramine d erg buitensluit. In NL heeft dan ook een groot gedeelte van de bevolking vitamine D tekort.

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik smeer toch met factor 50. Rood haar, sproeten, en melkflessenwit!
    Ik heb toen ik 12 was een keer zo'n vreselijke zonnesteek gehad, en zo erg verbrand, toen was ik voor de rest van m'n leven genezen van het 'zonnebaden'. Ik kom ook echt niet graag in de zon meer, doe mij maar de schaduw!

10. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik 50... met mijn belachelijk witte huid helpt zelfs factor 30 niet voldoende als mijn lijf te weinig heeft kunnen wennen aan de zon. Koop dus al jaren 'baby zonnebrand', zelfs toen ik nog geen kinderen had :D

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier ook factor 50 voor zoonlief die gebruiken wij nu ook maar anders zeker 30.
    Ook wij zijn in Australië geweest 6maand en daar word je wel degelijk bewust van de gevaren van de zon.
    OFF topic.
    Weet iemand of je een zwangerschapsmasker kan voorkomen met insmeren?
    Ik ben geen zonaanbidder maar loop wel buiten natuurlijk.

Groetjes paula

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Maar ik heb ook wel gelezen dat het niet goed is om je altijd met een hoge factor in te smeren omdat de vitamine d (dacht ik) dan niet opgenomen kan worden door het lichaam? Hoe staan jullie daar tegenover?
    Ik smeer wel, maar ben er niet panisch in, ook niet bij de kinderen. Laat ze natuurlijk niet verbranden, maar een kwartiertje in de zon zonder bescherming is geen ramp, zeker niet na het lezen van bovenstaande. Wil geen enorme discussie uitlokken en ik zorg goed voor mijn kinderen :)

13. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    debster2009 dat eb ik idd ook weleens gehoord van die vitamine D.
    Maar toch smeer ik met factor 50, anders ben ik écht een keeft zelfs binnen 10 minuten. Kiezen tussen 2 kwaden dus :p en na 1 x zo erg verbrand te zijn geweest dat ik nu nog een litteken ervan heb, maak ik die keus toch wat sneller :D

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan je zonbeleid eop aanpassen.

Met deze zonkracht kan je je dagelijkse vitamine D-behoefte halen door 10 minuten met ontbloot hoofd, armen en benen in de zon te zitten. Voor tienen.

Ook factor 6 blockt de aanmaak van vit.D, dus dat is geen reden om met een lage factor te smeren.

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja is ook zo hoor, mijn zoontje is echt spierwit en die smeer ik altijd goed in, maar dochter is wat gekleurder en verbrand bijna niet dus ik smeer haar niet in met 50, alleen op vakantie, juist vanwege die vitamines.

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Okee, dt wist ik niet. Dus eigenlijk kan je en beter tien minuten zonder bescherming in de zon zitten?

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Factor 50. Ik zit nooit in de zon oid. En draag lange kleren maar ik smeer wel.

De kinderen hebben met dit weer ook 50 en uv kleding.

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Factor 50 altijd. Hoewel ik super bruin wordt verbrand ik altijd wel, factor 30 is dan zelfs te laag. Om roodheid en pijn te voorkomen gebruik ik dus 50. Ben met 4 uurtjes zon toch al donkerbruin :)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Factor 30 in Nederland (niet aan het water) en factor 50 op vakantie (Frankrijk, veel in/bij het water) en in Nederland ook factor 50 aan het water. Voor de kinderen hetzelfde. Eva is net als ik, ze wordt wel bruin, maar verbrandt ook snel (blond haar, blauwe ogen, sproeten) en Lisa is net als papa: wordt snel bruin en verbrandt niet (bruin haar, bruine ogen, van zichzelf al een heel licht tintje).

Deel Deze Pagina