Hier met 4,5 jaar begonnen met zwemles en na een jaar mocht er een sport bij. Dat werd bij allebei dansles. Na het C diploma mochten ze een andere sport erbij kiezen, dat werd bij allebei turnen. Jongste doet vanaf haar 7e paardrijden erbij. Dus sport nu 3 keer per week. Oudste kon in een recreatie extra groep van turnen mee gaan doen, dat werd dus 2 keer turnen per week (van 1 uur naar 3 uur trainen). En met dansen mocht ze een jaar later in een voorselectie groep meedoen, dat werd dus 2 keer trainen per week (van 1 uur naar 2 uur en nu 3 uur trainen). Haden we van te voren nooit zo bedacht maar ze vindt het hartstikke leuk en daar gaat het om Ze heeft ook nog een half jaar op judo gezeten maar dat viel weg door het voorselectie dansen.
Mijn dochters zaten met 5jaar op zwemles en ballet. Met 6jaar kwam daar hiphop bij. Inmiddels zitten ze op: - D 1: modern ballet en turnen - D 2: hockey en gitaarles - Z: judo (2x in de week)
Zoon van 6,5 moet eerst zwemdiploma's halen en dan mag hij op een andere sport en als ik hem dat vraag dan zegt hij rennen, dus we gaan een kijken bij een atletiekbaan
Ik lees veel reacties waarbij eerst de zwemles moet worden afgemaakt voordat er iets anders bij mag. Heeft dat een reden? Hier gaat ze zwemmen op zaterdag, 3 kwartier. Heb dus nogal wat dagen over en heb een energiek kind. Vioolles krijgt ze van mijn vader, dus dat is alvast 1 uitdaging. Dan nog rondkijken voor sport. Helaas valt veel op zaterdag en ik zoek juist iets doordeweeks.
Oudste zit op paardrijden. Vind ze wel genoeg, speelt liever met vriendinnetjes Jongste zit nog altijd op zwemles en we hebben altijd gezegd eerst de zwemdiploma en dan zien we wel verder. Dit omdat we die diploma's gewoon ontzettend belangrijk vinden. Maar nu toch besloten om binnenkort naar een open dag van het cultureel centrum te gaan waar muziek en danslessen gegeven worden. Dit omdat de jongste bij elk deuntje wat ze hoort begint te dansen en er ook echt plezier in heeft. Ook bij oma zit ze altijd piano te spelen en leert van oma al wat korte wijsjes die ze moeiteloos onthoud. Dus even kijken of dat wat is voor haar. En mocht de oudste het ook leuk vinden valt dat altijd te bespreken natuurlijk.....
Als je meer dan 1 kind hebt en je werkt allebei , is het allemaal best een geregel. Daarnaast genieten mijn kinderen ook veel van speelafspraakjes met andere kinderen. Onze zwemlessen zijn doordeweeks en het wordt gewoon te druk om nog meer in te plannen.
Ja, met doordeweekse lessen begrijp ik het inderdaad. Hier valt veel op zaterdag. Ze gaat in ieder geval zwemmen op zaterdag en (eventueel) voetbal valt ook op zaterdag. Dat vult de week niet echt helaas (ik werk niet dus heb dan juist wel tijd).
Hier was dat omdat ze met 4,5 jaar met zwemles begonnen en dan was het ook al genoeg indrukken wat betreft school en zo lekker veel tijd om af te spreken. Maar hier mochten ze er na een jaar nog wel wat bij doen, zwemles was hier maar een half uur per week dus duurde wel ongeveer 2 jaar voordat ze hun C diploma hadden. Oudste spreekt trouwens nooit meer af, haar beste vriendinnen zijn van school en ze heeft nog niet nieuwe beste vriendinnen in de klas. En ze sport veel, dus ze wil ook wat rust thuis, maar daarbij traint ze wel 3 uur met dezelfde meisjes (dansen) en 2 uur (turnen), die ziet ze ook als vriendinnen en de meesten kent ze al ruim 4 jaar. Ze danst en turnt liever dan dat ze afspreekt
Hier ook veel doordeweeks maar we kunnen het gelukkig goed opvangen ook al werken we allebei 4 dagen. Hier woensdag dansles van oudste (dan is mijn man thuis), donderdag turnen van oudste (ik ben dan op tijd thuis en we kunnen dan op tijd eten), vrijdag paardrijles van jongste en dansles van oudste, ik ben dan vrij, mijn ouders halen dan de oudste uit school en brengen haar naar de manege omdat ik het anders net niet op tijd red met opzadelen, dansles is 's avonds. Zaterdag is het turnen (jongste en oudste) en dansles van jongste, mijn man brengt de oudste en ik de jongste. Het is allemaal ook te doen in je eentje maar dan is het wel heel veel heen en weer rijden en moet er van de kinderen soms iemand wachten
Hier mogen ze pas sporten na zwemles. Maar dat is 2x 3 kwartier elke week dus meer dan genoeg. De oudste zit op wedstrijdzwemmen en het sterrenplan (ook zwemmen) en meer mag daar niet bij, omdat hij twee keer per week traint en op zaterdag een wedstrijd zwemt. De middelste is bijna klaar met zwemles en wil daarna dansen of ballet.
Hier mogen ze naast zwemles één andere sport kiezen straks. Als zwemles afgelopen is mag er iets bij.
Is er dan geen training door de week voor voetbal? Hier wordt alleen een wedstrijd gespeeld op zaterdag als je ook getraind hebt. En zwemles valt hier altijd samen met voetbal. Mijn jongste zit dus op zwemles en hij haalt nog niet naar iets anders, bovendien is het ook best vermoeiend voor hem in combinatie met school. Komt bij dat de andere 2 samen 9 keer sporten in de week, dus zolang hij niet er zelf over begint wacht ik nog even rustig af.
Hier is dat dus ook niet. De oudste zat met 3 jaar op ballet en de jongste met 3 jaar op voetbal. Kan ze dan niet ergens afhalen omdat ze moeten zwemmen. Hier gaan ze ook pas met 5 of 5,5 zwemmen dus daar zit heel wat tijd tussen.
Hier begon de oudste met dansles toen ze 3 was, ook voor ze ging zwemmen (met 3,5 peuterzwemles en met 4 gewone zwemles) dus. Zij was 6 toen ze daarnaast op handbal ging. De jongste begon ook met 4 met zwemles, met 4,5 kwam daar dansles bij en vlak voor ze 5 werd ging ze ook meetrainen bij handbal. Inmiddels is handbal dus vervangen door paardrijden. Maar voor haar dus naast zwemles.
Hij is net begonnen met school en dat is al vermoeiend als ik dan ook nog naast zwemmen hem op een andere sport doe ben ik bang dat het wat teveel is ook omdat hij nu steeds meer begint over speelafspraakjes na school en dan nog zwemmen erbij vind ik dat eerst genoeg
Hier gaan ze op maandag naar de BSO en op donderdag heeft dochter zwemles. Verder hebben straks dinsdagavond om de week kinderclub van de kerk. Scouting is straks op vrijdagavond. Daarnaast willen ze ook graag nog afspreken met vriendjes, dus dat doen ze op de andere dagen. En ik heb nog een kleintje thuis, die ook wat rust gun en niet overal mee naartoe wil slepen. Als ze oud genoeg zijn om zelf ergens heen te gaan, vind ik het een ander verhaal en dan mogen ze er best nog een sport/muziekles enz bij gaan doen.
De jongste van bijna 5 jaar zit op ballet maar gaat er mogelijk mee stoppen want ze vindt het niet leuk meer. Volgende maand gaat ze met zwemles beginnen, 1 uur per week. Dochter 11 jaar, doet 2x 75 minuten handbaltraining en 1 x per week een wedstrijd en ze rijdt 1 uur per week paard. Zoon van 13 jaar doet 2x 90 minuten voetbaltraining en 1x per week een wedstijd. Hij zou graag nog op tafeltennis willen maar wordt te druk ivm school en hij heeft ook een bijbaantje dus dat past allemaal niet.