Hoi, Ik ben liesa en ben 6 weken zwanger. Ben altijd een mega roker geweest. Nu gestopt. Heb het erg moeilijk en denk de hele dag aan de &*((*&&(( sigaret. Wie is nog meer gestopt en heeft het moeilijk. Misschien kunnen we elkaar helpen en moed inspreken. Groetjes
Wel gestopt maar het er nu niet meer (zo vaak!) moeilijk mee.... Tis echt een kwestie van doorzetten. Denk aan het kindje in je buik, die verdient het niet om nu al die viezigheid binnen te krijgen. Tegen jezelf blijven zeggen dat roken op dit moment gewoon geen optie is, pas over 34 weken op z'n vroegst weer... Wat mij trouwens wel hielp, en daar denk ik nu anders over, maar in het begin hield ik mezelf wel voor dat ik na mijn zwangerschap gewoon weer kon beginnen. Je bent niet voor altijd gestopt, maar voor tijdelijk. En wellicht heb je net als ik tijdens je zwangerschap wel een gevoel van opluchting, dat je straks ook niet meer hoéft te roken... Sterkte, ik weet hoe lastig het is!
He meid, Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt met roken. Inderdaad niet makkelijk want ik rookte erg veel. Heel af en toe heb ik nog momenten van OOOOOOOOOOOOOOO IK WIL EEN SIGARET. Maar ik heb het geluk dat ik het eigenlijk nu echt vind stinken. HIHIHI En ik denk ook steeds aan de baby en inderdaad over een half jaar mag ik weer roken. Echt waar hoe langer je gestopt bent hoe makkelijker het wordt. Even doorzetten! Succes Liefs Sjoelke
Geen moeite gehad om te stoppen. Je weet waar je het voor doet Het enige wat ik minder leuk vind, is als we naar een verjaardag/feestje ga... en ik zie mensen een wijntje drinken en een sigaretje roken... Dan denk ik weleens mmmmmmh . Maar ja, everything voor de kleine meid!
ik ben ook gestopt met roken toen ik erachter kwam dat is zwanger was. dat was met 4,5 week. vond het heel moeilijk, en nu soms nog steeds maar goed het is voor een goed doel! groetjes
ik was al iets eerder gestopt nu paar maandjes maar het niemand zegt dat het makkelijk is en dat moet je maar in je achterhoofd houden. Niets gaat vanzelf, je moet gewoon sterk zijn en zeker niet denken dat je nooit meer mag roken want dan slaat meestal de paniek toe. Denk dan dat je over paar maanden weer mag roken maar nu doe je het voor de kleine want die kiest er niet voor. Heel veel succes!! Het lukt jou ook echt wel, weet ik zeker! Go for it!
Ook ik ben gestopt met roken na de positieve zwangerschapstest..In het begin heel weinig moeite mee gehad! Onze kleine meid was de beste stok achter de deur ever! Later heb ik het af en toe ook wel moeilijker gehad, inderdaad tijdens feestjes, waar anderen lekker met een biertje en een sigaretje staan...EN mijn vriend rookt ook nog gewoon..Nu zit ik bijna aan het einde van mijn zwangerschap en ik heb echt geen énkele behoefte om straks weer een sigaret op te steken..En ook ik hield mezelf voor, dat ik na de zwangerschap weer gewoon zou mogen/kunnen roken! Veel succes meid! Het is niet altijd even makkelijk, maar eigenlijk heeft het alléén maar voordelen! Groetjes!
Ik ben ook met 6 weken gestopt met roken. In het begin had ik er totaal geen last van, sterker nog, van de geur moest ik al braken! (Mijn man rookt namelijk nog wel) Nu ik wat verder ben begint het soms moeilijk te worden. Ik ben van plan zoiezo voor ALTIJD te stoppen! Maar elke keer als ik zin krijg zeg ik tegen mezelf: Het is je hoofd die zin heeft niet je lichaam en je kind al helemaal niet. Helpt bij mij super!
Ik ben ook gestopt met roken een paar dagen na de terugplaatsing. Zo af en toe heb ik het er toch wel moeilijk mee, bijvoorbeeld bij de koffie in de ochtend en na het eten. Ik doe echt mijn best om er vanaf te blijven. Bij ons is na zoveel jaar eindelijk raak, dus ik doe eigenlijk alles om het zo goed mogelijk voor mezelf en de baby te doen. Maar, moeilijk is het wel.
He wat leuk al die reacties!! Het blijft een vreselijke verslaving en ik was er al mee bezig voordat ik zwanger raakte. Idd moet maar voor me houden na 9 maanden mag het weer euh 7,5 nou dat valt mee toch haha. Groetjes
Ben gestopt met roken toen ik er achter kwam dat ik al 11,4 weken zwanger was, en dat is a.s. 2 oktober één jaar geleden. Heb best veel gerookt maar vond het de beste reden om te stoppen, tijdens de moeilijke momenten keek ik altijd even naar de echo´s en dat gaf mij dan weer moed om het dit keer vol te houden. Echt geloof me het wordt al snel minder met het verlangen naar een peuk. Heb tijdens mijn zwangerschap (uiteraard) ook geen alcohol gedronken en heb ook geen koffie gedronken, dat maakte het niet roken ook een stuk makkelijker. Mijn dochtertje is alweer 4 maanden en heb nog steeds niet gerookt, gaf borstvoeding en dat was weer een reden om niet te roken en vind het ook niet nodig te roken met een pasgeboren baby in de buurt. Ik ben er doorheen en hoop nooit meer te beginnen en dat gaat jou ook lukken hoor!!!! Ff sterk zijn!!
Ik ben expres al een paar maanden eerder gestopt met roken, omdat ik wist dat we zwnager wilden worden en dat het extra moielijk zou zijn om opeens te stoppen als je zwanger bent! Heb mijn laatste sigaret ritueel opgerookt onder de eiffeltoren, op oudjaarsavond! Ben de eerste paar weken wel een aantal keren flink chagerijnig geweest, want ben altijd een flinke roker geweest, zo 15 jaar lang een pakje per dag. Maar....ik ben er echt helemaal overheen! Denk er niet meer aan en heb er totaal geen behoefte meer aan!! Vooral als ik dan anderen zie roken op straat, heb ik er bjna medelijden mee, haha! En ik ben heel blij dat ik al eerder gestopt was, want weet niet of ik bij de stress van de eerste weken zwangerschap (of alles wel goed gaat) ook nog de stress van het niet roken er bij had kunnen hebben! Gewoon volhouden, dan kan je straks vet trots op jezelf zijn~!!!!
Hoi ik ben ook direct gestopt en het viel me wel mee vooral omdat ik weet wat voor schade roken kan aanrichten bij je kindje: - elke keer dat je inhaleert vernauwen de bloedvaten in de navelstreng zich waardoor er bij je kindje stresshormonen aangemaakt worden - kindjes van rokende moeders worden vaker te vroeg geboren en hebben een lager geboortegewicht. Daardoor loopt vaak de leer- en groei ontwikkeling achter waar het kindje de rest van zijn/haar leven (!!!!) last van kan hebben! Dit te weten was voor mij voldoende reden om te stoppen! Succes!!