welke sport doe je? Hoe ging dat id zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gillian2009, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Voor deze zwangerschap deed ik 2x per week aan Bodypump en 2x in de week hardlopen. Met hardlopen ben ik gestopt, ik weet niet of het nog gaan maar door de vakantie is het er al een paar wk niet van gekomen. Ik pak het na mijn zwangerschap weer op.

Bodypump doe ik nog steeds, gewoon rustig aan en straks als het echt zwaarder wordt, met wat minder gewicht. Wil het zo lang mogelijk volhouden (ik wil niet wéér 20+ kilo aankomen tijdens mijn zwangerschap... ;)).

2. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik heb gisteren voor het eerst weer paardgereden sinds de postive test... en het beviel nog heel goed...

ik wil gewoon blijven rijden, zolang het gaat... maar ik denk alleen in de bak... geen active buitenritten meer.

3. fafje

fafje Niet meer actief

Ik geef dans en zumbales 4x in de week..in periodes van 3 mnd...ben na 19wkn gestopt...anders moest ik tot 30 wkn doorgaan...en zumba was te intensief...(het lesgeven dan)

maar als je lesneemt...kan je het op egen tempo makkelijk aan!

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Voor ik zwanger werd deed ik al 26 jaar aan paardrijden, 1x per week
    En 3x per week ging ik naar de sportschool om te fitnessen

Nu gaan we nog maar 2 a 3 x in de week zwemmen want dat vind ik erg lekker nu ik zwanger ben. En veel wandelen maar das niet echt sporten

5. jelte

jelte Actief lid

18 jun 2010
    101
    0
    0
    orthopedagoog
    Ik ben een fanatieke hardloopster, en heb tot vorige week nog drie keer in de week gelopen (ben nu 22 weken). Ik merk nu dat het onprettig voelt vanwege de buik, en ben er dus mee gestopt. Ik vervang dit door spinning in de sportschool, en zet het stuur van de fiets wat hoger als mijn buik wat groter wordt.

Sporten in de zwnagerschap is heel erg gezond, maar daarbij is het belangrijk dat je gewoon heel goed naar je lijf luistert, net als dat je niet zwanger bent. Voor mensen die veel sporten, is dat eigenlijk heel logisch, en die kennen hun lijf ook heel erg goed.

Ik heb mijn laatste halve marathon gelopen toen ik net 5 weken zwanger was. Mijn tijd was een stuk minder dan normaal, maar verder gaf het geen problemen.

Wat hardlopen betreft, in principe kun je dat dus zo lang doen als het goed voelt. Ik kreeg gewoon eerder last van buik en knieen, dus helaas daarmee moeten stoppen!

6. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @gillian: Nou ik heb zegmaar gewoon het seizoen en nog enkele trainingen daarna afgemaakt met handbal. Om het gewoon mee af te sluiten .Nu hebben we zomerstop en de meiden zijn nu weer begonnen met trainen deze week behalve ik ;)
    Ben nu 18 weken en vind het niet meer verantwoord. Ken aantal mensen die wel doorgegaan zijn. Maar ik val vaak en regelmatig blauwe plekken en ellebogen gekregen.
    Ben bang dat ik straks spijt heb dat ik toch weer ben gaan handballen.

Vandaar dus nu maar fitness abo. Maar omdat ik gewend ben zoveel te sporten is het moeilijk voor mij om te minderen. Maar alles gaat tot nu toe prima.

Je vroeg ook over die tennis lessen?! Ik krijg 1x in de week les. Dat was tot voor kort best intensief. Maar verloskundige raadde aan je hartslag niet te hoog te laten komen, dus ik ga denk ietsje rustiger aan doen. Daarnaast doe ik af en toe vriendschappelijke wedstrijdjes met vriendinnen.

Maar ik raad je aan gewoon lekker te doen waar jij je prettig bij voelt en je merkt al snel genoeg of het teveel is of niet ;)

Succes!

7. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Marije hoe weet je dat je hartslag te snel gaat dan? De mijne gat bij het sporten altijd te keer en ik zou niet weten wat nu teveel is. Maar je mog dus wel tennissen van de vk?

Vind het knap al die sportieve zwangeren. Sommigen sporten in de zwangerschap ng meer dan ik toen ik niet zwanger was!! zijn jullie dan helemaal niet moe ofzo? haha.

8. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    o en harde buiken, hoe voelt dat dan? vanaf hoeveel weken kun je dat voelen? ook al met 6wk +2?

9. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    gillian gister vroeg mijn vk toevallig wat ik nog deed qua sporten en noemde het tennissen op. En ze maakte daar geen punt van. Kan me ook niet voorstellen dat dat kwaad kan. Je wordt alleen een beetje trager op een gegeven moment ;)

Merk eigenlijk niets van harde buiken van het sporten heb het wel eens gehad na een dag heel veel staan en lopen. Voelt ja gewoon hard aan. Ik vind het niet pijnlijk ofzo. Als je uurtje gaat zitten is het weer weg.

10. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Voor de zwangerschap had ik 1 soms 2 keer in de week bokstraining en elke dag paardrijden.
    Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen met het boksen gestopt. Ik heb wel tot de 20 weken conditietraining gedaan.
    Ik ben tot ongeveer 25 weken blijven paardrijden. Maar geen wedstrijden of naar buiten. Ik reed ook niet meer elke dag. 4 weken na de bevalling ben ik weer rustig op gaan bouwen met paardrijden en sinds vorige week ook weer wat conditietraining. Ik hoop na de zomerstop weer te beginnen met boksen. Ik merk wel dat mijn conditie een stuk minder is geworden..

11. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ik ging 3 keer per week anderhalf uur fitnessen
    tot ik wist dat ik zwanger was toen ben ik weer begonen met 12 weken maar dat ging niet ik werd er duizelig van en stond te trillen op me benen

maar daar voor in de plaats ga ik nu 1 keer per week naar zwangerschapszwemmen daar werken ze aan je condietie en aan het einde van de les hebben we nog een kwartiertje ontspannig en daarna mogen we nog blijven tot 10 uur als we dat willen want dan is het vrij zwemmen

Deel Deze Pagina