Nieuwe laarzen pijnlijk

Discussie in 'De lounge' gestart door plastictrees, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. plastictrees

9 sep 2013
    17
    0
    0
    het Noorden
    Hebben jullie dat ook wel eens gehad in laarzen dat er zo'n plooi net verkeerd zat? Ik heb vorige week nieuwe laarzen gekocht waar op enkelhoogte een plooi in zit. Alleen aan de linkerkant drukt het tegen die bobbel op mijn enkel. In de winkel was het nog niet zo, maar nu ik ze een poosje aan heb gehad wordt die plooi dieper en nu doet het dus pijn.

Kun je daar nog wat aan doen? Kan een schoenmaker misschien die plooi iets omhoog of omlaag krijgen? Baal er zo van, het doet gewoon echt pijn! En ik was er nog wel zo blij mee :(

2. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hen ik ook gehad met een laars. Deed gewoon een stukje w.c papier (opgevouwen) tussen de laars en mijn enkel zeg maar.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb dat ook met 1 paar laarzen. Een kwestie van een pleister erop plakken en zorgen dat de naad van mijn broek niet precies op die plek zit....

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Aiii dat heb ik een paar jaar geleden ook gehad. Alleen zat die plooi aan de rechter voorkant van m'n wreef. Die plooi veroorzaakte een (diepe) snee wat ging infecteren. Resultaat, uuuuren m'n voeten in een emmer koud water met soda en een anti biotica kuur van 14 dagen. Ik stopte al na 6 dagen met de anti biotica kuur omdat m'n voet al aan het genezen was en ik haaruitval en uitslag kreeg door die kuur.

Bijna een bloedvergiftiging opgelopen dus.

Dus gooi die schoenen maar in de hoek.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hmmm....wat een overdreven reacties ;)

Hier ook vaak last van, maar dan is het gewoon een kwestie van inlopen. Op een gegeven moment is die plooi zo soepel en je enkel er zo aan gewend dat je er echt niets meer van voelt! Ik iig niet! Ik heb toevallig gister mn laarzen weer tevoorschijn gehaald en wilde ze aan voor een dagje winkelen, helaas, te pijnlijk want mn voeten zijn er niet meer aan gewend. Moet ze dus gewoon weer ff inlopen en dan heb ik nergens last meer van. Gaat precies over diezelfde plooi.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.820
    9.326
    113
    Gelderland
    Je kunt het bij de schoenmaker wat platter laten slaan of even terug gaan naar de winkel. Misschien hebben ze wel een mooie oplossing voor je probleem. Ik heb het wel eens gehad en was idd een kwestie van inlopen.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    +1 Je kan er even naar laten kijken. Ik heb het ook eens gehad en na een tijdje inlopen verdween het.

8. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Herkenbaar, echter ontstond het bij mij op moment dat ze juist waren ingelopen.. dan worden ze iets wijder en zakt het iets (in een plooi) en die drukt dan op mijn enkel..

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Even inlopen, dunkt me :) Zijn het leren schoenen?

10. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ik ook met een paar nieuwe laarsjes. De schoenmaker heeft de plooi voor me glad gevijld en de schoenen een beetje uitgerekt. Toen zaten ze goed.

11. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Heb dit ook wel eens voor gehad.
    Idd even langs de schoenmaker of een goede schoenenzaak.
    Die krijgen die plooi er meestal wel uit.

12. plastictrees

9 sep 2013
    17
    0
    0
    het Noorden
    Bedankt voor jullie reacties. Het is een te diepe plooi om het met papier of een pleister op te lossen. Het zit echt op die bobbel, en lopen doet nu dus echt pijn. Het zijn wel leren laarzen. Ik weet niet of inlopen helpt, het lijkt me dat de plooi dan juist steeds dieper wordt omdat het wat soepeler wordt juist. Heb ze wel de hele dag maar aan gehouden, en heb er wel echt een pijnlijke bobbel (hoe heet dat ding eigenlijk?) aan over gehouden.

Ik denk dat ik de winkel even bel. Hij zit niet echt in de buurt. En anders even langs de schoenmaker. Zoals ik het lees kunnen ze er dus wel wat mee. Ik hoop het want ik was al heel lang op zoek naar deze kleur laars, en verder lopen ze super!

Bijgevoegde bestanden:

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Inderdaad een grote plooi en met leer wordt het ook nog erger denk ik. Wel jammer, heb je eindelijk de juiste laars...... Nou ja, wellicht biedt de winkel of schoenmaker uitkomst. Succes.

14. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik tape mijn voeten altijd in en gebruik daaronder van de dikke blarenpleisters. Vervolgens loop ik mijn schoenen in met extra dikke sokken. Op die manier schuurt het wat minder.

Deel Deze Pagina