Een poosje geleden heb ik iets besteld bij neckerman. Ik heb de hele bestelling retour gestuurd, omdat het niet was wat ik er van verwachtte. Nu krijg ik echter een factuur voor de verzendkosten van 4,95. In de voorwaarden van neckerman staat dat je de verzendkosten ook niet betaald als je alles retourneert. Wel staat er dat ze een bedrag in rekening brengen gelijk aan de verzendkosten, onder de noemer retourkosten. Maar dat staat niet op mijn factuur. Daar staat dus duidelijk bijdrage porto-en verzendkosten. Ik meen ook dat ik bij kassa wel eens heb gezien dat ze je helemaal geen kosten mogen berekenen als je de gehele bestelling retour stuurt. Wie weet er meer of heeft een link van een webpagina voor mij?
dat had ik laatst ook ( 2 jaar geleden ) ik heb het niet betaald en niks van gehoord. vond het zo asociaal
Bij Neckermann was het inderdaad altijd zo dat je wel verzend-en bankkosten moet betalen als je een hele bestelling retour stuurt. Bij Wehkamp is het niet zo.
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo raar dat je verzendkosten moet betalen. Dat doen volgens mij de meeste webwinkels. Zij maken ook de kosten als ze de zending naar je opsturen, ongeacht of je alles retourneert.
Ik heb het ook een keer gehad bij een webwinkel en dit kwam ik tegen: Dus ik zeg: verzendkosten niet betalen en bovenstaande informatie naar ze mailen. Ik heb aan de hand van deze info ook mijn verzendkosten terug gekregen
Simpel gezegd krijg je de verzendkosten van de zending naar jou toe terug, en betaal je zelf de retourkosten. Zo is het wettelijk geregeld. En eigenlijk ook terecht, zo betaal je beide iets omdat je samen niet tot een koop kunt komen.
Nee hoef je niet te betalen... Wettelijk gezien krijg je gewoon alles terug en moet je alleen wel zelf de retourkosten betalen Wat ze doen mag dus niet en je hoeft het niet te betalen Even contact opnemen met cosuwijzer Contact | ConsuWijzer.nl Ze kunnen je vast hiermee helpen ( advies)