Opgelicht via Marktplaats: Melding of aangifte gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Toen ik opgelicht was op Marktplaats, heb ik...

1. De oplichter gemeld op Marktplaats

2. Aangifte gedaan van oplichting

3. Beide

4. Geen van beide

5. Anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zie hier veel topics voorbij komen over oplichtingspraktijken op Marktplaats. Ik vraag me iedere keer weer af of mensen ook daadwerkelijk actie ondernemen. Vandaar deze poll voor de mensen, die wel eens opgelicht zijn op Marktplaats. Als koper of als verkoper, want dat kan ook natuurlijk.

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb aangifte gedaan, (jaren geleden). Ging om een heel laag bedrag (20 euro dacht ik).

Diegene is wel 'gepakt' maar omdat diegene geen cent te makken had hebben we niks terug gekregen.
    Van een kale kip kun je niet plukken..:)

3. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ik had een bon van de Zwaluwhoeve gewonnen twv 100 euro. Deze bon heb ik voor 80 euro aangeboden. De koopster heeft het geld over gemaakt en ik heb de bon (niet aangetekend) verstuurd naar haar adres. Vervolgens heeft zij een tijdje later zoveel mails gestuurd waarin ze zei dat ze de bon nooit gehad heeft, dat ze aangifte wilde gaan doen of dat ze haar geld terug wilde. Ze speelde zo in op mijn gevoel dat ik haar geloofde en haar het geld heb terug gegeven.

Was het oplichting? Misschien.

Wat heb ik er van geleerd: alles boven de 20 euro aangetekend versturen of op laten halen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb een tijd bij de klantenservice van de post gewerkt en er werden toch heel veel poststukken als vermist opgegeven.

Zoiets moet je inderdaad nooit zo via de post versturen.

In dit geval inderdaad niet zo handig...

Ik vind trouwens dat de verkoper altijd moet zorgen voor een goede verzending...

Ik heb ooit iemand gemeld bij MP...ik kreeg namelijk kleding die er verschrikkelijk uit zag terwijl het als nieuw werd omschreven ( stonk ook naar rook :x)

Deel Deze Pagina