Ik heb bij mijn eerste gespind tot 26 weken en daarna nog een weekjes fitness (lopen, fietsen, ligfietsen, crosstrainer). Maar ik merk nu dat een 2e zwangerschap toch lichamelijk iets zwaarder is. Heb deze week nog wel gespind en fitness gedaan, maar makkelijk is anders. Ik hoop het nog wel vol te houden hoor; spinning kan ook op een lager niveau en dan maar wat minder wisselingen in positie en die andere apparaten kunnen natuurlijk ook op je eigen niveau. Wat voor sporten doen jullie nog? Misschien kan ik daar wat mee. (banenzwemmen kan hier ook wel, maar is 's avonds erg druk. Overdag geen tijd voor; werk/ kleine man). Bedankt alvast en succes verder met je zwangerschap.
Ik ben nu 25 weken en ik doe nog wel mee met zumba, maar ik weet niet hoelang nog, het wordt elke week een beetje zwaarder, en ik ben best fanatiek dus ik baal dan als een stekker dat ik niet lekker kan meespringen. Geen idee wat ik daarna nog ga doen, ik mag switchen naar iets anders tot de bevalling, dat zal pilates worden ofzo. Verder zwem ik nog elke vrijdagochtend met Simone, dat wordt ook steeds pittiger met haar uit- en aankleden enzo, maar gaat tot nu toe nog wel. De kaart loopt tot half december geloof ik, dan hou ik dat wel even voor gezien daarna...
Echt sporten niet, maar ik fiets iedere avond een halfuur op de hometrainer. Verder veel gewandeld, maar kan dit helaas sinds een week niet meer doen vanwege zwangerschapsischias.
Elke week banen zwemmen. Bevalt nog prima, al gaat t niet heel hard meer. Zwem wel s ochtends want s avonds is me te druk ( en ook minder energie)
Preggie bellies! Video te vinden op youtube Super workout op een gymball. Rond ddd 5.5maand pas mee begonnen kon geen video ervan vinden op internet en tot ong 36weken gedaan. Nu af en toe nog als k er kracht en zin voor heb. Echt een aanrader
Ik zou niet meer kunnen sporten nu. Ik heb al last van harde buiken als ik wat in het huishouden doe of een paar keer de trap op moet. Ik ben dus ook meer een fanatieke bankligger en stoelhanger
Ik doe wekelijks zwangerschapsyoga. Is natuurlijk volledig op de zwangerschap gefocust ook, maar we worden niet bepaald ontzien . Verder probeer ik dagelijks een wandelingetje te maken, maar echt lang wandelen lukt niet gemakkelijk meer. Moet dan tussendoor wel eventjes zitten. Ik doe thuis veel bekkenbodemspier-oefeningen en rek en strek me een ongeluk. Op muziek, dus heeft wel een beetje swung . Verder ben ik met alles in de weer in huis en de babykamer, ben helemaal stuk aan het einde van de dag. Niet officieel sporten dus, maar ik rust zeker niet op mijn lauweren. Lekker in beweging blijven!
Krav maga ben ik meteen mee gestopt, dat kon natuurlijk ookniet zwanger en al. Mijn schietsport doe ik nogsteeds, maar dat is natuurlijk niet lichamelijk inspannend.. Heb wel even getwijfelt over het kabaal, maar de baby is er inmiddels aan gewend.
Iedere week Zwanger&Fit op de sportschool. Eerst beetje theorie en dan toch echt fanatiek sporten, beginnend met cardio (ligfiets en crosstrainer) en daarna krachttraining (geen buik natuurlijk). We sluiten altijd af met oefeningen op de mat. Heel moe erna, maar het is heerlijk. Ook speciaal voor vrouwen met rug en bekkenklachten. Mijn bekkenklachten zijn erg verminderd hierdoor! Je wordt goed begeleid, dus ik ben ook niet bang om verkeerde dingen te doen.
Ik doe sindskort aan zwangerschapszwemmen: eerst baantjes zwemmen, daarna nog wat aquajoggingachtige oefeningen en op het einde lekker relaxen in het water. Ik merk echt dat ik iets doe.