Welke sport doet/n jullie kind/eren?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Madeliefke, 27 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Oudste dochter: 1 uur dansles
    Middelste dochter: voetbal 2x 1u15m training en 1x wedstrijd en soms een toernooi
    Jongste dochter: 5 uur dansles (jazz, urban contemporary, klassiek ballet, showdance en tapdance) dat zijn 3 verplichte lessen omdat ze in de voorselectie zit en nog 2 uur extra omdat ze het graag wil, het ook in het abonnement zit en het beter uitkomt met mijn carpoolregeling.
    Zoon: nog niks, hij heeft het druk genoeg met de psz.

    Het boeit mij weinig wat anderen daarvan vinden. Onze stelregel is dat het kind het moet willen, er tijd overblijft voor speelafspraakjes en huiswerk en dat het haalbaar voor ons is. Dus met name jongste dochter heeft mazzel dat het allemaal te regelen is met carpoolen.
     
  2. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben tot nu toe gezegd dat eerst de zwemles afgerond moet zijn voordat er een andere sport/clubje gekozen wordt. Jammer genoeg start de zwemles hier pas met 5 jaar, en zal dat voor onze zoon waarsch september worden ivm de zomervakantie, dus 5jr3mnd.
    Dus dan zal hij zeker 7 of zelfs 8 zijn voordat hij klaar is.

    Ik kan me wel voorstellen dat hij tegen die tijd al wat anders erbij wil doen. Maar of en hoe, dat moeten we nog even bedenken, omdat we ivm werk afhankelijk zijn van woensdag en zaterdag.
     
  3. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Dochter zit op zwemles 1x per week en ballet 1x een uur per week.
     
  4. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Onze oudste dochter heeft 2x in de week hockeytraining en 1x wedstrijd. Het is nu winterstop, dus dan 1x in de week training. Ook heeft ze 1x in de week pianoles. Ze zou wel meer mogen en willen doen, maar de meeste sporten zijn al zo vroeg op de avond. En das lastig met onze werkuren. Om een uur of 19 zou het beter uitkomen.

    Onze jongste dochter zit op zwemles, 1x in de week. Ze heeft inmiddels A. Als ze B heeft, dan mag ze gaan kijken voor een andere sport. Ze heeft ook 1x in de week fysio, dus zal met hen overleggen wat voor haar het beste is. Zelf wil ze op paardrijden.

    Of het te veel is.. dat is per kind verschillend. Onze oudste heeft bergen energie. Ze zou elke dag wel een sport kunnen doen. Onze jongste niet, zij heeft gewoon veel meer rust nodig.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier hebben ze 1 of 2 keer in de week korfbaltraining (nu in de zaal 1x) en 1x wedstrijd.
    Soms nog naschoolse activiteit van 1 uurtjes, varierend van sport tot schminken. Maar dat zijn altijd blokken van 4 weken- en nooit aansluitend.
    Voor onze kinderen is het wel genoeg - 3x in de week. Merk ook dat ze soms het afspreken met andere kinderen missen als die kinderen net op andere dagen sporten of juist wél veel sporten en het buiten school dan niet te combineren valt.

    Verder heeft met name de jongste niet genoeg energie als we méér zouden doen. En financieel is het trouwens ook wel een dingetje.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oudste van 11 voetbalt 4 keer per week, 3 x training en 1x wedstrijd. Als hij moet kiezen tussen spelen met vriendjes of voetbal is het absoluut voetbal.

    Middelste van 9 hockeyt 3 keer per week.

    Jongste van 6 voetbalt 2x per week zwemt 1 keer.

    Ik vind het helemaal niet veel als de kinderen het zelf leuk vinden. Ze hoeven van ons niet, maar willen het zelf graag.

    Ben alleen het heen en weer rijden soms wel even zat. Ik ga zo'n 10 keer per week heen en weer.
     
  7. 2kanjertjes

    2kanjertjes Actief lid

    15 jan 2012
    238
    128
    43
    Mijn zoon voetbalt 3x per week, 1x vechtsport
    Mijn dochter korfbalt 3x per week, zit op gitaarles, en vechtsport
    Mijn jongste zoon 1x vechtsport per week
     
  8. p1982

    p1982 Niet meer actief

    Oudste zit op handbal en traint dinsdag en donderdag ( per keer 1,5 uur) zaterdag wedstrijd en regelmatig nog mee doen bij ander team en op zondag nog selectie training en duurt 2,5 uur

    Jongste ook op handbal traint op donderdag 1, 5 uur en 1x per 2 weken 3 a 3 wedstrijden in toernooi vorm
     
  9. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Dat klinkt ook als fanatieke sporters! Waar handballen jullie?
     
  10. p1982

    p1982 Niet meer actief


    Schalkhaar jullie?
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Onze kinderen zaten/zitten meestal op 2 clubs. In combinatie met mijn onregelmatige werktijden, man die ook nog activiteiten heeft en de kosten die eraan verbonden zijn vond ik dat meer dan genoeg. Ik zou zelf echt heel ongelukkig worden door elke dag op pad te moeten voor óf werk, óf clubjes van de kinderen. Maar ook financieel vond ik het zo wel mooi.
    Inmiddels zitten ze beide op paardrijden en doen ze beide iets buitenschools op de middelbare. Met name het paardrijden vind ik veel geld, maar het kan en ze wilden het zelf heel graag, dus prima. Maar naast de twee dingen per kind nog ergens bij gaan vind ik niet nodig.
    Ik vind het voor andere kinderen juist altijd erg leuk als ze ouders hebben die wel zoveel clubs op en neer rijden en het kunnen betalen. In die zin ben ik dan eerder wat jaloers dat ze dat financieel en qua tijd op kunnen brengen maar gun het anderen zeker wel! Verschil mag er zijn.
     
  12. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Zoontje van 5 zit op zwemles en doet daarnaast yoga. In het voorjaar zal hij een soort workshop van tennis gaan doen voor 3 maanden.
     
  13. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Beide meisjes turnen 2 x 1.5 u/week - ma & vrij en woe & vrij
    Jongste doet nog zwemles bij (1 x per week op zaterdag); oudste is hiermee gestopt sinds dit jaar aangezien ze alle groepen doorzwommen had. Ze wil proberen om ook toegelaten te worden tot het tumbling team, maar die testen zijn over een halfjaar.
     
  14. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Oudste dochter (12): 1 keer per week karate, ze wil misschien naar 2 keer per week.
    Jongste dochter (9): 1 keer per week dansen
     
  15. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    mijn dochter is 4.5 jaar en heeft 1x per week zwemles tijdens BSO tijd. Ze gaat op maandag en dan op donderdag ook naar de bso. Ze wil ook graag gaan dansen. Dat mag zodra ze A heeft gehaald, gaat nu naar badje 2 van 4. B en C volgen daarna meestal redelijk snel. De jongste is 2.5 jaar en doet nog niks. Zij zal wellicht starten met zwemmen als de oudste klaar is. Zo blijven dinsdag, woensdag en vrijdag over om af te spreken en is het weekend ook nog vrij.
     
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft:
    -eens per week tennisles.
    -eens per week zwemles (C).
    -eens per week sportorrientatie vanuit school (eerst 8 weken atletiek, daarna 8 weken racketsporten, geen idee wat er na de vakantie begint) maar dat is gelijk aan school, dus alleen een uurtje later halen.

    Daarnaast skiën we regelmatig op vrijdagmiddag en vanaf mei krijgt ze surfles.

    Als ik het zo lees, vind ik het best veel, maar het is 3x per week sport en ze heeft ook 3x per week gym op school ... Ik zou er eens een voorbeeld aan moeten nemen ;)
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  17. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Dit hebben wij ook als regel. Of stok achter de deur :rolleyes:
    Tot nu toe vind ik het druk zat voor dr, 5 dagen school, 2x gastouder na school, 1x zwemles. Ze baalt nu al dat ze dus "maar" 2 dagen kan afspreken na school :D
     
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Oudste 2 uur freerunnen, op zaterdag. 1 uur selectie en daarna 1 uur 'gewoon'
    Dochter op woensdag 1 uur klassiek ballet.
     
  19. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Oudste zit op paardrijden 1x p.w, en scouting op zaterdag.
    Tweede en derde zitten op ontdek muziek. De tweede wil van alles proberen maar haakt altijd af. Hij wil straks gitaar spelen, maar dan wel zonder publiek, want al dat volk dat zit te kijken heeft meneer geen zin in.
    Derde wil wel van alles, maar zit met plas/blaasproblemen. Als dat onder controle is (hoop dat het ooit goed komt) zal het ws iets van voetbal of hockey worden. Dat vindt ze wel erg interessant.
    Ze staan wel beide op de wachtlijst voor scouting.
     
  20. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    De oudste (10) hockeyt drie keer per week en 1 wedstrijd op zaterdag. Nu winterstop dus twee keer trainen en af en toe toernooi. Verder nog 1x per week gitaarles.

    Jongste van 7 heeft twee keer per week judotraining en sport op vrijdag bij de fysio.
     

Deel Deze Pagina