Welke sport doet/n jullie kind/eren?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Madeliefke, 27 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    Zoon 5 : 1x per week zwemles als ie A en B heeft mag ie op een sport anders vind ik het teveel
     
  2. mamavanR

    mamavanR Actief lid

    6 sep 2011
    269
    11
    18
    Zoon voetbalt 2x in de week 1,5uur en op zaterdag wedstrijd.
    Dochter voetbalt 2x in de week 1 uur en 1x 1 uur hockey en vanaf maart komen daar zaterdags wedstrijden bij.
     
  3. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Oudste , 12 min 1 dag, turnt twee keer 2,5 uur .

    De jongste van 9 1 keer gewone judo les en ,1 keer wedstrijd training. Gaat over een tijdje starten met wedstrijden.


    Ik benieuwd hoe het volgend jaar gaat als de oudste naar het VO gaat. Ze gaat misschien naar het gymnasium , veel huiswerk.
    Maar afwachten of ze het allemaal trekt.
     
  4. 1548

    1548 Niet meer actief

    Zoon voetbalt. 2 x per week 1,5 uur trainen en een wedstrijd op zaterdag.

    Dochter doet 1 x per week klassiek ballet 1 uur, en 1 x per week turnen 1 uur.
     
  5. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Oudste: 2x per week 1.5 uur voetbal training, 1x per week 1 uur keeperstraining en om de week een uur techniek training (ook voetbal) en dan op zaterdag wedstrijd.

    Jongste: nu nog alleen zwemles 45 min. (1 op 1,ivm handicap) vanaf januari 1x per week BMX training en zo nu en dan een wedstrijd op zondag
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    De oudste sport veel en heeft dat ook echt nodig. Hij zit 3 keer per week in de sportschool ( kinder fitness ) en 1 keer per week freerunnen.
    De jongste zit kickboksen 2 keer per week 45 minuten en dat is écht meer dan genoeg.
     
  7. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Oudste, gaat 1 keer pw naar de sportschool.
    Middelste doet niks.
    Jongste zit 1keer pw op zwemles, ballet, scouting en ze gaat na de vakantie een proefles capoeira doen.
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Oudste van 8 voetbalt de ene week 4 keer en de andere week 3 keer. Voetbal en voetbalschool. Daar komt straks voor een kortere periode nog een avond bij. Dat vind ik wel wat veel maar het kan hem niet vaak genoeg zijn.

    Jongste 7 jaar nu nog 2 keer per week voetbal. We zijn nog aan het nadenken wat we erbij kunnen doen. Ze hebben sinds dit jaar ook 2 keer per week gym op school. Beweging genoeg dus!
     
  9. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze oudste dochter van 9 turnt 1x per week 1,5 uur. Gaat 1x per week met de hond naar showtraining en 1x per week naar de hondencursus en nu het seizoen weer begint geregeld naar een hondenshow incl juniorhandling.

    Onze oudste zoon van 8 traint 2x per week taekwondo. Als hij het echt leuk vind zal dat 3x worden en misschien wedstrijden erbij (hij is net begonnen)

    Onze jongste dochter van 4 zwemt 1x per week 40 minuten, verder doet ze nog niks.

    Onze jongste zoon van bijna 3 doet nog niks.
     
  10. Bakfietsmoeder

    Bakfietsmoeder Niet meer actief

    Dochter van 9 en zoon van 8 zitten beiden op tang zo do
    Zoon daarnaast zwemles en dochter gymnastiek .

    2 kleintjes nog niks
     
  11. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    De oudste traint 2x per werken wedstrijd 1x per week en 1x per week voetbal nog een activiteit sport die via school geregeld word na schooltijd..
    vanaf sept gaat hij ook 1x per week weer zwemmen ( geen zwemles ) dat word dan ook geregeld vanuit school ( dan de middelbare )

    2de zoom traint 2x per week en 1x per week wedstrijd voetbal

    3de zoon heeft paardrijden 1x per week en zwemles

    4de zoon paardrijden 1x per week en zwemmen 1x per week..
     
  12. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Dochter: maandag mag ze meetrainen met een selectieteam (basketbal) woensdag gym en ene week 1,5 uur basketbaltraining andere week 1 uur en 15 minuten atletiek, donderdag gym en 1 uur basketbaltraining, zaterdag 1,5 uur atletiektraining en 's middags basketbalwedstrijd. Iedere maand een atletiekwedstrijd.
    Zoon: maandag, woensdag en zaterdag atletiektraining (maandag en woensdag 1 uur, zaterdag 1,5 uur), donderdag en vrijdag gym. Ieder maand een atletiekwedstrijd.
    De atletiektraining op zaterdag gaat het hele jaar door, ook tijdens schoolvakanties. De andere trainingen worden niet in de schoolvakanties gegeven.
     
  13. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Mijn zoon (net 5) doet (nog) niets aan echt sporten. Als hij ruim 6 is gaat hij op zwemles. Ik twijfelde eerst over deze zomer, maar uit onderzoek bleek dat ze beter iets ouder kunnen zijn. Omdat ikzelf vroeger niet zo vlot was met zwemles, wacht ik dus nog maar even. Voor nu fietst hij naar school (4 x pd) en speelt hij buiten :)
    Misschien dat hij wel deze zomer een cursus AMV gaat doen.

    Onze dochter (2) doet ook nog niets. Zij zoekt wel veel meer motorische uitdaging, dus ik kan me voorstellen dat zij wel eerder op sport zou gaan.

    Zelf wil ik graag dat mijn kinderen ook genoeg 'lege' tijd hebben. Om gewoon te doen waar je op dat moment zin in hebt... Daarom zouden wij niet zo snel 4 x per week of meer aan buitenschoolse activiteiten doen.
    Verder zouden wij echt voor iets kiezen waar de kinderen vanaf groep 5 zelfstandig naar toe kunnen. Ik blijf het een vreemd gezicht vinden, al die auto's die af en aan rijden bij het voetbalveld om kinderen naar sport te brengen... (ik snap wel dat het voor wedstrijden e.d. nodig is, maar waarom kan een kind niet naar de sporthal in het eigen dorp/de eigen wijk fietsen?)
     
  14. p1982

    p1982 Niet meer actief


    Moet de sport ook maar in de buurt zijn, hier niet het geval helaas
     
  15. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Beide meiden zitten sinds heel kort op handbal. 1 keer trainen en 1 wedstrijd per week. Oudste zat tot daarvoor op turnen. Jongste volgt musical les en is daar tot februari ook 1 uur per week zoet mee.
     
  16. p1982

    p1982 Niet meer actief

    Leuk welke regio spelen de meiden en welk niveau
     
  17. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Oudste van 12 doet niks meer, ze zat op karate 2x per wk. Maar toen ze op vo ging 2 jaar terug wilde ze niet meer.

    De jongste zit sinds nu op zwemmen bij reddingsbrigade. Vooral veel uithoudingsvermogen trainen. 1 keer per wk. Is mij ook vaak zat. Moeten nog naar genoeg andere dingen elke wk. Moet ook nog thuis wat doen
    We wonen niet echt op fietsafstand van alles.
     
  18. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Poule no-oost.
    E-tjes spelen 01? en F-jes 06?
    Nog geen idee maar dat iets met hun competitieniveau te maken hebben;)
     
  19. p1982

    p1982 Niet meer actief

    Wat leuk mijn 2 dochters ook in deze poule. Welke club spelen ze?
     
  20. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik pb je even
     

Deel Deze Pagina